חדשות חמות

האם תיבת נוח ההולנדית נמצאת בדרכה לישראל?

אדם אחד בנה העתק מדויק של תיבת נוח ועכשיו הוא מתכנן להפליג עם הספינה העצומה לישראל.

הנגר ההולנדי בן ה-60, יוהאן הויברס השקיע ארבע שנים מחייו ו-1.6 מיליון דולרים בבניית הספינה, המכילה גם גורילה וג'ירפה עשויות עץ בגודל אמיתי.

מבנה העץ הענקי, הפך באופן די ברור לאטרקציה תיירותית בדורדרכט שבהולנד. אבל עכשיו, יוהאן הצהיר כי יש לו תכניות להפליג לישראל בתיבה והוא מקווה לגייס כמות מכובדת של תרומות על מנת להשלים את המסע.

בשיחה עם סוכנות הידיעות היהודית, הוא אמר: "היעד המועדף עליי עם התיבה הינו ישראל." לאחר מכן הוא הזכיר כי הוא קרא את התנ"ך כולו מההתחלה עד הסוף. חבל, הוא יכול היה פשוט לעצור בסיפור על תיבת נוח, לא?

"זה עותק של הספינה של אלוהים", הוא הסביר. "זה רק הגיוני לקחת אותה לארץ של אלוהים."

אז, אם הוא כל כך רוצה להפליג, למה הוא לא פשוט עושה את זה? אתם בטח שואלים – התיבה שהוא בנה היא חסרת כל מנוע, מה שאומר שהוא מקווה שכמה אנשים נדיבים יהיו מוכנים לתרום לו 1.3 מיליון דולרים להוצאות מסע מסוימות ובעיקר על מנת לשכור את שירותן של כמה ספינות גוררות שיעזרו לו במסע.

בשיחה על הסיבה שבחר לבוא לישראל אמר יוהאן: "אני אוהב את האדמה, אני אוהב את המדינה ואני אוהב את האנשים. הם לא פראיירים, הם נוהגים כמו משוגעים, דוחפים בתור ולא מקשיבים לאף אחד. בדיוק כמוני."

במצב הנוכחי, התיבה של יוהאן היא מקום המושך המון מבקרים, עם מאות אלפי תיירים המגיעים לראות את התיבה, בעלת החמש קומות וארוכה יותר ממגרש כדורגל.

יוהאן אומר שהוא בנה את התיבה בניסיון להראות לכולם ש-'אלוהים קיים', והוא רצה ש-'ילדים יבואו לשם וירגישו את המרקם של העץ, יראו את המסמרים ויבינו שמה שכתוב בספר – אמיתי'.

בנוסף, יוהאן מאוד רוצה להראות לאנשים שהעולם משתנה, הוא מוסיף: "המטרה היא לחנך, תזכורת שהעולם משתנה וימשיך להשתנות, כמו שאנחנו רואים עכשיו עם עלייה במפלס המים, שריפות והתחממות גלובלית."

עשוי לעניין אותך גם

יותר מ-6000 אנשים מחזיקים בביטוח למקרה של חטיפת חייזרים. מה אתכם?

בתחילת החודש כמעט 2 מיליון אנשים הצטרפו לעמוד פייסבוק הנקרא: "הסתערות על אזור 51. הם …

הכלב של האישה הזאת נחטף בדרך שאתם לא יכולים לדמיין בכלל

ציפורים עלולות להוות סיוט לפעמים. בין אם אתם מנסים להירגע על חוף הים או שאתם …