חדשות חמות

ההודעה האחרונה שהתקבלה מרכב החלל של נאס"א תשבור לכם את הלב

לאחרונה נחשפו ההודעות האחרונות שנשלחו בין נאס"א, סוכנות החלל של ארה"ב, לבין ה- "מארס רובר אופרטיוניטי", רכב החלל של נאס"א שהיה במשימת מחקר על מאדים.

התכנון והעיצוב הראשוני של המארס רובר היה לצורך משימה באורך 90 ימים אבל לא כך היה הדבר. המארס רובר תפקד באופן מלא לא פחות מ-15 שנים.

על פי העיתונאי ג'ייקוב מרגוליס, ההודעה האחרונה מהרכב נשלחה לכדור הארץ ב-10 ליוני בשנה שעברה ובה היה כתוב: "הבטרייה שלי נמוכה והכל הולך ונהיה חשוך".

מרגוליס אמר כי בנאס"א  קיוו שהרוחות העזות על המאדים יעיפו את החול שיש על הלוחות הסולריים של הרכב וככה יאפשרו לו למעשה להטעין את הסוללה שלו, אבל זה לא קרה וניסיונות חוזרים ונשנים ליצור עם הרכב קשר, נכשלו.

במסיבת עיתונאים שנערכה ב-13 בפברואר, ג'ון קאלאס, מנהל חטיבת המארס רובר בנאסא אמר: " זה יום קשה. אפילו שמדובר במכונה, זה מאוד קשה ומאוד מכאיב אבל היינו חייבים לעשות את זה, היום הגיע."

ואם זה לא מספיק כדי להעלות דמעה , חכו שתראו את ההודעות האחרונות שנשלחו מנאסא למארס רובר.

המדענים בנאסא שלחו לרכב מספר שירים בניסיון לעורר אותו לפני שקיבלו את העובדה שהוא לא מגיב והחליטו לשלוח לו שיר פרידה אחרון.

בחשבון הטוויטר הרשמי של נאס"א נאמר: "לרובוט שהפך 90 ימים ל-15 שנים של מחקר: אתה היית ולנצח תהיה אופרטיוניטי של פעם בחיים. תנוח בשלום, רובר, המשימה שלך הושלמה. (2004 -2019)".

אלפי אנשים שרצו להגיד תודה לרכב החלל יוצא הדופן השתמשו ברחבי הרשתות החברתיות בתגית #ThanksOppy.

מנהל נאס"א ג'ים בריידנסטין הוסיף: " בזכות משימות יוצאות דופן וחדשניות כמו זאת של המארס רובר, יום אחד אסטרונאוטים אמיצים ילכו על המאדים. וכשהיום הזה יגיע, חלק מהטביעות שישאירו החברה האמיצים הללו יהיו שייכות לאותו הרובר הקטן שניצח את כל הסיכויים ולנשים והגברים שעמדו מאחורי פרויקט המחקר האגדי".

 

 

עשוי לעניין אותך גם

יותר מ-6000 אנשים מחזיקים בביטוח למקרה של חטיפת חייזרים. מה אתכם?

בתחילת החודש כמעט 2 מיליון אנשים הצטרפו לעמוד פייסבוק הנקרא: "הסתערות על אזור 51. הם …

הכלב של האישה הזאת נחטף בדרך שאתם לא יכולים לדמיין בכלל

ציפורים עלולות להוות סיוט לפעמים. בין אם אתם מנסים להירגע על חוף הים או שאתם …