חדשות חמות
Depositphotos

5 טיפים לשימור עובדים בהייטק

היום יש ביקוש מאוד גדול לעובדי הייטק, וגם אם יש לכם כבר תפוסה מלאה מבחינת עובדי החברה, זה לא אומר שהם לא יכולים ללכת ביום אחד. הבעיה העיקרית בתחרות הגדולה הזאת היא שכל חברת הייטק מציעה תנאים טובים יותר, הבעיה היא כמובן לא לעובדים שלכם אלא לכם. עם זאת, השכר הוא לא מה שייקבע אם העובדים יישארו בחברה או לא, מה שייקבע אם העובדים שלכם יישארו אצלכם הוא מיתוג מעסיק ותנאים סוציאליים.

איך לשמור עובדי הייטק?

משמעות – בסופו של דבר עובד הייטק הוא לא רובוט, הוא רוצה מטרה מול העיניים שלו. מי שבחר לעבוד בהייטק ונשאר לעבוד בהייטק עשה את זה כי הוא אוהב את מה שהוא עושה. לכן, ככל שהעובדים שלכם יהיו מחוברים יותר למשימות אותן הם מקבלים, ככה שימור העובדים יהיה יעיל יותר. במקרה בו עובד חברה עוסק בתחום אשר לא מעניין אותו והוא עושה את זה רק בשביל לשרוף שעות וללכת, תוך פרק זמן קצר או ארוך הוא ימצא את דרכו החוצה למקום אחר. לכל חברת הייטק יש אידיאולוגיה כלשהי, שתפו את המטרה והחזון העסקי של החברה מול העובדים.

גובה העיניים – אין אדם שאוהב שמתייחסים אליו באופן מזלזל או שמנצלים אותו. ברגע בו אתם מדברים בגובה העיניים עם עובדי החברה שלכם, תוכלו לראות איך הם ירגישו שהם נמצאים בסביבה הרבה יותר תומכת ונכונה להם. עליכם לקחת חלק בתהליך הפרויקטים, להראות לעובדים שאתם לא פחות ולא יותר מהם, המטרה שלכם היא משותפת. כמו כן, ככל שתתעניינו יותר באופן אישי בעובדים שלכם וממש תהפכו אותם לחברים, ככה הם ירצו לתרום יותר ולהישאר בחברה הנוכחית.

חופש – כל מי שעובד בתחום הייטק יודע שהעבודה אף פעם לא נגמרת, אבל הדרך הנכונה ביותר היא לא לעבוד שעות על גבי שעות אלא בהתאם למשימות. אחת השיטות שנמצאו יעילות עבור עובדי הייטק הוא לא לעבוד לפי שעות, אלא לפי פרויקטים. כן צריך להיות סך מינימלי של שעות עבודה כדי ליצור סדר. אבל, ברגע בו יש לעובד שלכם שכר גלובלי ולא לפי שעות, ככה הוא יהיה יעיל יותר. עליכם גם להבין את הצד השני, עובדי הייטק מוצאים את עצמם רוב היום בעבודה, אבל יש להם גם חיים אחרים לנהל חוץ מהעבודה.

פידבק – גם כאן, אתם צריכים לזכור שלא מדובר על מכונות, אלא על אנשים שבזכותם העסק שלכם פעיל. עליכם להעניק פידבק לעובדי החברה, לדעת שיש להם גב תומך ולהודות להם על הזמן, המאמץ וההקרבה שהם עושים עבור העסק להגשמת החזון העסקי.

מקום – נתון חשוב מאוד, עליכם להבטיח שמקום העבודה בו נמצאים עובדי החברה הוא מרחב נוח, זמין ומזמין. דאגו לכך שיהיה לעובדים נוח, העניקו לכם אפשרות לעבוד מהבית במקרה הצורך וכד'. יש היום לא מעט חברות הייטק אשר משלבות בין עבודה מהבית לבין עבודה מהמשרד.

 

עשוי לעניין אותך גם

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …

בחירת ריהוט גן – עצות מפתח וטיפים מנצחים

בחירת ריהוט גן היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעצב את …