חדשות חמות
קרדיט תמונה יח"צ

כל הסיבות לתרחיש של משכנתא למסורבים- ומה עושים הלאה?

מן הרגע שבו גמלה בלבכם ההחלטה להיות בעלי נכס, ועד לרגע של קבלת המשכנתא, יש תחום אפור של חששות אמתיים. בפרט למי שהיה נתון למצב שלילי של היסטוריית האשראי, או שידוע כלקוח בעייתי בבנק. אך גם מי שלא, גם מי שהכול בחשבון בנק שלו מתנהל כסדרו, עשוי להיקלע לתרחיש לא רצוי של משכנתא למסורבים. זה בוודאי הדבר האחרון שאתם הייתם מייחלים לשמוע. אז האם כל בנק יהיה תמים דעים עם ההחלטה, ומה הן בכלל הסיבות לדחיית המשכנתא? כל זה ועוד במאמר שלפניכם.

האם הסיבות של משכנתא למסורבים זהות בכל בנק?

והשאלה הראשונה להיום – "האם הסיבות של משכנתא למסורבים זהות בכל בנק"?, נקדים ונשיב – ממש לא. ולהלן ההסבר המתומצת שלנו. בנק אשר מסרב לתת לכם את האפשרות לקבל משכנתא, עושה זאת מסיבותיו שלו. מן הקריטריונים הייחודיים שלו לבקשת הזכות שלכם להיות בעלי משכנתא. כל בנק, פחות או יותר, מעריך את הדרישות שלו לאישור המשכנתא בצורה שונה.

משמעות הדברים, שאם בבנק מסוים לא אישרו לכם לקבל משכנתא, ממש אין כל וודאות שהבנק הבא ברשימה שלכם גם יסרב לאשר לכם את המשכנתא. ונסביר ביתר אריכות. בעוד שהבנק שלכם עשוי לדרוש תדפיסי חשבון בנק למשך שנה אחורה, בנק אחר עשוי לבקש תדפיס בנק של רק שלושה חודשים אחורה. ובאם מצבכם הכלכלי השתפר בשלושת החודשים האחרונים, והוא הרבה יותר טוב מכל השנה האחרונה, כי אז הסיכוי שיסרבו לתת לכם לקחת משכנתא הוא מועט ביותר.

כמו כן, בעוד הבנק שלכם מעוניין לבחון את היציבות התעסוקתית שלכם לפחות שנתיים, יש בנק שיסתפק בהוכחה של יציבות תעסוקתית של רק השנה האחרונה. ולמי שהחליף עבודה לפני קצת יותר משנה, הרי זה קלף הניצחון לקבלת המשכנתא. ומכך נובע, שאם בנק מסוים לא אישר לכם לקבל משכנתא, זה ממש לא סוף הדרך. יתכן מאוד, שבנק אחר ימדוד נתונים אחרים בשיקולים שלו, ויאשר לכם לקבל משכנתא על סמך הנתונים שתספקו לו. שימו לב שכמעט תמיד קיימת גם אופציה של משכנתא חוץ בנקאית, אם כי צריך לבחון את הגברים לעומק.

בירור מבעוד מועד של דרישות הבנק לאישור משכנתא בהחלט יקל עליכם את התהליך של קבלת משכנתא, וימנע מכם עוגמת נפש במקרה של סירוב משכנתא מבנק כזה או אחר. באם תלוו את התהליך עם יועץ משכנתאות מוסמך ואמין, כל העוגמת נפש תיחסך מכם. הוא מבין את המטרייה. הוא יידע לאיזה בנק לפנות בקבלת המשכנתא עבורכם, ויפסח על הבנקים שמקשים על התהליך. לכם נותר רק להמתין לתום הבירור המעמיק של יועץ המשכנתאות.

מה הן הסיבות שמביאות למצב של משכנתא למסורבים?

והנה שאלה שממש, אבל ממש, אי אפשר בלעדיה – "מה הן הסיבות שמביאות למצב של משכנתא למסורבים?", יש כמה, ונתחיל לדון בהן. במידה ובחשבון הבנק שלכם יש יתרה גדולה מדי, שנובעת ממקור של הכנסות שאינו ברור או שאיננו נראה רגיל, משמע הוא חשוד כי ניתן "במתנה", הבנק שלכם עשוי לחשוב ולגרוס כי קיבלתם כסף מגורם כזה או אחר במתנה, כנגד הבטחה שלכם להחזיר אותו בהקדם האפשרי.

הבנק, עם סירובו לאשר לכם קבלת המשכנתא, דבק בכך שהוא מעוניין לוודא מראש מה מקור הכספים שיובאו לחשבון הבנק שלכם. במידה והרקורד של האשראי שלכם הוא בעייתי, כמו גם ה- BDI, יש לשער שהבנק יסרב לאשר לכם משכנתא. על מנת לחסוך מכם עוגמת נפש, תטפלו בכל בעיה באשראי שלכם, ותוכיחו שאין דברים בגו, ואתם יכולים לעמוד בהחזר כל הלוואה, אף בהלוואה כה גדולה כמשכנתא.

עשוי לעניין אותך גם

כתיבת תוכן באנגלית לעסקים שרוצים לצמוח לשוק הגלובלי

בישראל פועלת כ-12 אלף חברות הייטק אשר מייצגות במידה רבה את רוח הנחישות, היצירתיות והנכונות …

איך עוברים את התקופה הקשה ונמנעים מפשיטת רגל

התקופה הקשה שעוברת על המשק, משפיעה על אנשים רבים, ומה שבטוח – כדאי לעשות הכל …