חדשות חמות

מזעזע! לא פחות מ-40 קילו פלסטיק נמצאו בגופה של לווייתן

לווייתן שנמצא מת על החוף בפיליפינים הכיל בבטנו לא פחות מ-40 קילו פלסטיק!

הלווייתן מזן 'זיפיוס חלול חרטון' נמצא מת בתחילת מרץ. בנתיחה לאחר המוות שהייתה תחת חסותו של הביולוג הימי דארל בלאטצ'לי ודוקטור איליין בלביס, התגלו הממצאים המזעזעים.

דארל אמר לחדשות כי סיבת המוות הייתה התייבשות ורעב בגלל שבלע כמות עצומה של פלסטיק. הוא אמר כי 'זו כמות הפלסטיק הגדולה ביותר שהוא אי פעם ראה בתוך לווייתן'.

"לא הייתי מוכן לכמות כזו של פלסטיק", הוא אמר.

"40 קילו של שקיות אורז, שקיות מהמכולת, שקיות בננה. 16 שקי אורז גדולים בסה"כ. היה כל כך הרבה פלסטיק שהוא החל לחסום את עורקיו של הלוויתן".

תמונות נוראיות מנתיחת הגופה מראות כמויות של פלסטיק שיצאו מתוך קיבתו של הלווייתן המסכן. דארל אמר שהצוות ימשיך לעבור על הפסולת שיצאה מגופת הלוויתן כדי למיין ולהבין מה בדיוק היה שם.

"התהליך הזה יעזור לנו לחנך יותר טוב את הציבור הרחב ויעזור לנו להסביר לכולם כמה מופלאות החיות האלה", הוסיף דארל.

בפוסט פייסבוק מטעם מוזיאון שבבעלותו של דארל הוכרזה סיבת המוות של הלווייתן ופורסמו תמונות של החפצים שהוצאו מבטנו של הלווייתן, לפני הצהרה ברורה מאוד לכיוון הממשלה בפיליפינים להילחם בזיהום.

דארל המשיך: " בער השנים האחרונות אספנו 61 לווייתנים ודולפינים. 57 מהם מתו כתוצאה מרשתות דיג, דיג באמצעות דינמיט, ואשפת פלסטיק כלשהי. 4 מהם היו בהריון. זה לא  יכול להמשיך. הפיליפינים צריכים להשתנות, החינוך מתחיל אצל הילדים או שיהיה מאוחר מדי."

בשנה שעברה באינדונזיה, לווייתן נמצא עם 6 קילו של פלסטיק בבטנו, כולל יותר ממאה כוסות פלסטיק חד פעמיות. הוא נמצא סמוך לחוף כשהוא כבר במצב ריקבון לאחר שבלע יותר מ-25 שקיות, בקבוקי פלסטיק וכוסות.

למרות שהמדענים לא יכלו לברר בדיוק מה הרג אותו, זו הייתה אזהרה ברורה מאוד לגביי הסכנות שבזיהום הסביבה.

אין ספק כי מדובר בתופעה נוראית, בעלת השלכות מזעזעות שצריך להילחם בה בכל דרך אפשרית.

עשוי לעניין אותך גם

יותר מ-6000 אנשים מחזיקים בביטוח למקרה של חטיפת חייזרים. מה אתכם?

בתחילת החודש כמעט 2 מיליון אנשים הצטרפו לעמוד פייסבוק הנקרא: "הסתערות על אזור 51. הם …

הכלב של האישה הזאת נחטף בדרך שאתם לא יכולים לדמיין בכלל

ציפורים עלולות להוות סיוט לפעמים. בין אם אתם מנסים להירגע על חוף הים או שאתם …