חדשות חמות

לא יודעים אם מישהו טוב או רע? רק תשאלו את הכלב שלכם

יש משהו רע שאתם יכולים להגיד על כלבים? אל תענו על זה.

התשובה היא 'לא'. כלבים הם 100% מדהימים ואין שום דבר שאנחנו צריכים לשנות בהם ( אפילו כשהם מפרקים לנו נעליים ורהיטים בבית).

כלבים הם כל כך מדהימים שהם יכולים אפילו לזהות אנשים 'רעים'. על אף שהרבה בעלי כלבים יעידו לכם שההצהרה הזו נכונה ושהכלב שלהם יכול לזהות אנשים רעים מיד – עכשיו ישנו מחקר שתומך בכך וקשה מאוד להתווכח עם העובדות.

כלבים הם יצורים שמאוד מודעים מבחינה חברתית, בנוסף, הם יודעים להבין מתי אנחנו שמחים, עצובים או כועסים, כמו שהמחקר מראה, הם גם יכולים לחוש מתי אי אפשר לסמוך על בן אדם מסוים, על פי כמה סימנים שאותו האדם מראה.

המחקר, שפורסם במגזין ‘Animal Cognition’, נערך על ידי צוות בראשותו של אקיקו טאקאוקה מאוניברסיטת קיוטו שביפן. במחקר לקחו חלק 34 כלבים שהשתתפו בשלושה סבבים שונים – המייצגים שלוש מחוות שונות ותוצאות שונות.

בסיבוב הראשון, הכלבים הופנו כלפי מיכל מלא באוכל. בסיבוב השני, הם הופנו כלפי מיכל ריק. הסיבוב השלישי היה כמו הראשון, רק שהפעם משהו מעניין קרה ופחות כלבים נענו לסימון.

לאחר הסיבובים הללו, נסין חדש שחזר את השלב הראשון ונחשו מה? הכלבים סמכו עליו ועשו מה שביקש.

בדוח המחקר נכתב: "התוצאות הללו מעידות על כך שכלבים הם לא רק מוכשרים מאוד בהבנה של מחוות מבני אדם, אלא הם גם מגיבים לבן אדם הספציפי דרש מהם לבצע פעולה ומשנים את ההתנהגות על פי המסקנות".

אקיקו הוסיף: " לכלבים יש אינטליגנציה חברתית הרבה יותר גבוהה ממה שחשבנו. האינטליגנציה הזאת רק הולכת ומפתחת ככל שהם נמצאים קרובים יותר לבני אדם."

מחקר המחזק את התיאוריה הזו מראה שכלבים יודעים גם לשים לב כשמישהו לא מתנהג יפה לבעלים שלהם.

בניסוי שפורסם  (Neuroscience and Biobehavioral Reviews) שנה שעברה, התבקשו בעלי כלבים לבקש מאנשים מסוימים עזרה בזמן שהכלבים שלהם הסתכלו על המתרחש.

לאחר מכן, התגלה כי הכלבים לא היו מוכנים לקחת חטיף מהמשתתפים שהתנהגו רע כלפי הבעלים שלהם – הם העדיפו לקבל חטיף ממישהו שהסכים לעזור.

 

עשוי לעניין אותך גם

יותר מ-6000 אנשים מחזיקים בביטוח למקרה של חטיפת חייזרים. מה אתכם?

בתחילת החודש כמעט 2 מיליון אנשים הצטרפו לעמוד פייסבוק הנקרא: "הסתערות על אזור 51. הם …

הכלב של האישה הזאת נחטף בדרך שאתם לא יכולים לדמיין בכלל

ציפורים עלולות להוות סיוט לפעמים. בין אם אתם מנסים להירגע על חוף הים או שאתם …