חדשות חמות

קידום אתרים SEO

קרדיט תמונה FREEPIK

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים מבינים שאסטרטגיית שיווק דיגיטלית צריכה לשרת את המטרות של העסק, ובראש ובראשונה למצב את העסק כמומחה בתחומו, להזרים אל אתר העסק תנועה איכותית של גולשים, להגדיל את המכירות, ולעשות כל זאת תוך השקעה מינימלית. בסוף התהליך, היה שמח בית העסק לו היה נשאר בידו אתר אינטרנט עובד, שמייצר הכנסות באופן שוטף גם בלי ניהול קמפיינים ממומנים ברקע, כלומר, נכס דיגיטלי של ממש.  אחד המושגים שמתארים בצורה הטובה ביותר את העבודה שבית עסק כזה צריך לבצע כדי להצליח ולייצר תנועה איכותית של גולשים העושים שימוש במנועי החיפוש השונים הוא קידום אתרים SEO .

מה זה בעצם SEO?

המושג SEO מתייחס לראשי התיבות Search Engine Optimization כלומר, התאמת עמודי האתר השונים לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים. SEO הוא חלק מתהליך קידום אתרים, שכולל אספקטים נוספים, כמו בניית קישורים איכותיים לאתר, פעילות בערוצים משלימים כמו רשתות חברתיות ושיווק במייל, ביצוע PR על מנת למצב את המותג כמוביל בתחומו ועוד. ניתן לעבוד מול חברה של קידום אתרים או מקדמי אתרים פרילנסרים. איך נראית פעילות SEO בפועל? בואו נצלול פנימה.

איך מבצעים אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש?

פעילות SEO שמטרתה שיפור הנוכחות של דפי האתר בדפי תוצאות החיפוש היא פעילות מתמשכת שכוללת לא מעט אספקטים, טכנים, טכנולוגיים ולוגיים. במאמר הזה אנסה להציג כמה וכמה אתגרים מעולם ה – SEO ולהסביר כיצד הם קשורים בקידום אתרים.

יכולות זחילה ואינדוקס

הפעילות הראשונה שנרצה לבצע בעולם של קידום אתרים SEO היא לוודא כי עמודי האתר שלנו קריאים וניתנים לאינדוקס על ידי הזחלנים של מנועי החיפוש, שהזחלנים מורשים לגשת אליהם ושאין כל חסימה בקובץ ה – Robots.txt שאינה מאפשרת גישה אליהם, בשלב זה של פעילות האופטימיזציה נרצה לוודא כי לא הגדרנו תקציב זחילה שאינו תואם את חשיבות העמוד באתר, ושעמודי האתר לא מכילים סקריפטים מורכבים שמנועי החיפוש פשוט לא מסוגלים לקרוא ולפענח.

היררכיית תוכן איכותית

על מנת לאפשר למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן המוטמע באתר, חשוב יהיה לייצר עבורם הבנה של מבנה התוכן באתר. כלומר, היררכיית כותרות נכונה יכולה לשפר משמעותית את ההבנה של מנועי החיפוש באשר למושגים שבהם האתר עוסק. כאשר אנחנו מטמיעים תוכן באתר, לצד העיצוב הויזואלי של התוכן הזה, אנחנו יכולים לקבוע מה יהיה התפקיד התחבירי של התוכן הזה: האם הוא יהיה כותרת ראשית בעמוד? האם הוא יהיה כותרת משנית? האם טקסט רגיל? האם ציטוט?

ביצוע אופטימיזציית קידום אתרים SEO אמורה לקחת בחשבון גם את הטיפול בהיררכיית התוכן הזו על פי כללים ברורים: בדרך כלל, נהוד=ג לשלב בכל עמוד כותרת ראשית אחת, מספר כותרות משנה, וביניהן פסקאות תוכן רגילות.

קישורים פנימיים וחיצוניים

כדי שמנועי החיפוש יבינו את חשיבות העמודים באתר, ויוכלו לזהות תוכן חדש שמוטמע באתר ביתר קלות, נהוג להטמיע באתרים קישורים פנימיים, שיאפשרו לגולשים, ולזחלנים של מנועי החיפוש, לנווט באתר ביתר קלות ולגות עמודים חדשים. באמצעות קישורים חיצוניים, יכולים אתרים חדשים, שמנועי החיפוש מגיעים לבקר בהם בתדירות נמוכה יחסית, לסייע למנועי החיפוש לגלות עמודים נוספים.

מבנה אתר סדור

ההיררכיה של העמודים באתר היא בעלת חשיבות גדולה מבחינת מנועי החיפוש. באמצעות בניה נכונה של היררכיית עמודים באתר, ניתן לייעד עבור מנוע החיפוש עמודים שונים שיספקו מענה איכותי לחיפושים שונים של הגולשים. חשוב יהיה להדגיש, כי אתר תוכן מסויים ניתן לבנות באמצעות היררכיות שונות, וכולן תהיינה תקינות. מהי ההיררכיה הנכונה ביותר? זו שמשרתת בצורה הטובה ביותר את הגולשים המגיעים לאתר, מאפשרת להם לנווט באתר בצורה חכמה, ושרמות הביניים שלה מתאימות לשאילתות של גולשים שהן לא מאוד ספציפיות.

שילוב מילות מפתח במקומות אסטרטגיים באתר

עוד אלמנט חשוב בקידום אתרים SEO הוא שילוב של מילות מפתח שעבורן מעוניינים לדרג את עמודי האתר במקומות אסטרטגיים באתר. מהם מקומות אסטרטגיים באתר? בין היתר, הכותרות הראשיות והמשניות באתר, תגיות המטא של האתר, עמודי התוכן, תגיות האלט לתמונות באתר, קישורי הפוטר, התפריטים באתר ועוד.

כחלק מתהליך קידום האתרים אמור המקדם לוודא כי מילות מפתח עיקריות, אלו שמייצגות נאמנה את עולם התוכן של האתר, שולבו בצורה אסטרטגית נכונה באתר.

יצירת תוכן שמתאים לתצוגה בתוצאות אפס

כל מי שחיפש בגוגל בשנים האחרונות זכה ודאי לראות את המגמה שהולכת ומשתלטת על מנוע החיפוש: תוצאות האפס. אלו תוצאות המוצגות לגולשים עוד לפני ההפניה אל האתר הראשון, ומסכמות לגולש את המענה בצורות שונות, אם באמצעות הגדרות מילוניות, ואם באמצעות שימוש בגרפים, תמונות, סרטונים, קרוסלת מוצרים ומחירים ועוד. על מנת לשכנע את מנוע החיפוש הגדול בעולם להציג תוכן רלוונטי מן האתר שלנו בתוצאות האפס, עלינו ראשית לשלב את התוכן בפורמט הנכון, במידה הנכונה, ותחת התיוגים המתאימים. למשל, אם יש באתר שלנו מושג עם הגדרה שיכולה להיות ראויה לתוצאת האפס, חשוב שהפסקה הזאת תסומן בצורה מתאימה, ושהמושג יתוייג ככותרת, על מנת שמנוע החיפוש יבין שמדובר בהגדרה של המושג, גם אם היא הוטמעה בדף תוכן ארוך במיוחד.

שימוש בנתונים מובנים

המשך ישיר של הסעיף הקודם גם הוא חלק בלתי נפרד מביצוע קידום אתרים SEO: נתונים מובנים, או סכמות בעגה המקצועית, הם נתונים במבנה ופורמט מוסכם, שמאפשר הנגשת המידע באתר למנוע החיפוש בתצורה מובנית, קלה לפענוח והשוואה, עם יכולת לספק מידע איכותני נוסף על המידע הבסיסי.

שימוש בנתונים מובנים טוב ביוחד כאשר רוצים לתייג מאמר כמאמר רפואי, כאשר רוצים לתייג אתר כאתר המשתייך לארגון, כאשר רוצים לציין שתוכן מסויים מתייחס למוצר ועוד ועוד.

שילוב תגיות אלט בתמונות

אנחנו, בני האדם, יכולים ללא כל בעיה להביט בתמונה ולהבין מתוכה מיד במה היא עוסקת ואיזה מסר רצה מי ששילב אותה להעביר. עם זאת, ככל שמדובר במנועי החיפוש, למרות ההתקדמות המטאורית בעולם ניתוח ועיבוד התמונה, מנועי החיפוש עדיין נמצאים בפיגור גדול בכל הקשור ליכולת שלהם לזהות תוכן המצוי בתמונות.

זאת רק אחת הסיבות שחשוב להטמיע תגית אלט בתמונות, שמספרת למנוע החיפוש מה, למעשה, רואה הגולש שמגיע לאתר בתמונה. סיבה נוספת וחשובה אף יותר להטמעה של תגית אלט היא הנגשה של התכנים באתר לבעלי לקויות ראיה שונות.

שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר

רוצים לאפשר למנועי החיפוש לקרוא בצורה איכותית את העמודים באתר, ולאפשר להם לסרוק את האתר בתדירות גדולה? שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר הוא פעולה שתצטרכו לבצע לשם כך, במסגרת כל פרויקט קידום אתרים SEO.

התאמת האתר למובייל

כדי להצליח ולקדם את האתר במנועי החיפוש, לא תוכלו להסתפק באתר מיושן שאינו מאפשר לצרכנים שונים המגיעים אליו באמצעות מכשירי מובייל, ליהנות מן התכנים שלו. התאמה של האתר למובייל היא חלק מאסטרטגיית ה – SEO של כל מקדם, ואיננה נגמרת בהקמת אתר מותאם למובייל או אתר רספונסיבי. התאמת האתר למובייל כוללת שורה ל החלטות לגבי האופן שבו יוצג התוכן לגולשים, וכיצד יתאפשר להם לעשות שימוש בתוכן הזה במכשירים שונים. כך למשל, סוגיות שמעסיקות בעלי אתרים שמתאימים את האתר למובייל הן באיזה מרחק מן התצוגה יוצגו אלמנטים שונים כמו תמונות לגולש? כיצד יש לפרוס טבלאות עם מספר עמודות גדול לגולש? מהי הדרך הנכונה ביותר לשלב תפריטים, סננים ואובייקטים המאפשרים חיפוש באתר?

כל אלו סוגיות שחשוב מאוד יהיה להתייחס אליהן בעת ביצוע קידום אתרים SEO.

התאמת התוכן לכוונת החיפוש של המשתמש

חלק חשוב נוסף בביצוע אופטימיזציית SEO באתר כחלק מפרויקט קידום אתרים, הוא שילוב של תוכן איכותי באתר בפורמט שתואם את כוונות החיפוש של המשתמש. לא תמיד מה שזקוק לו הגולש הוא מאמר מפורט וארוך העוסק במושג שחיפש. לפעמים הצגה של נתון בודד תהיה איכותית מספיק עבור הגולש. לעיתים, דווקא טבלת השוואה בין מוצרים שונים תעשה את העבודה. כאשר אתם ניגשים למלאכת ביצוע ההתאמה של האתר לדפי תוצאות החיפוש, חישבו בראש ובראשונה על כוונת החיפוש של הגולש, ועל היכולת שלכם לספק לו את המענה האיכותי ביותר עבורו.

עשוי לעניין אותך גם

סימנים לכך שביטקוין עשוי להתאושש

שנת 2022 הייתה שנה קשה ביותר למשקיעי קריפטו, שכן קריסות גדולות הובילו לירידה חדה בערכו …

כל מה שרציתם לדעת על מערכת ניטור ובקרה

ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעידן בו אנו חיים, בשונה משנים עברו הם המילה …