חדשות חמות
קרדיט תמונה FREEPIK

קוראים ובקרים לבקרת כניסה – ניטור ובקרה

קרדיט תמונה FREEPIK

בקרת כניסה הוא למעשה מכשיר אשר מקבל נתונים באמצעות דרך כזו או אחרת – דרכים כמו קורא מגנטי, קורא ביומטרי, קורא קירבה וכן הלאה וכן הלאה, ויודע לבצע פעולה מסוימת בעת ההזדהות, במרבית המקרים יהיה מדובר בשליחת אות לפתיחת דלת או שער כניסה. שכן, יש לציין כי בימים אלו קיים מגוון רחב של פתרונות זיהוי מתקדמים. ניקח לדוגמא את בקרת הכניסה העצמאית אל מול בקרת הכניסה הרשתית שכן, שני המערכות נבדלות זו מזו בכך שבקרה עצמאית לא מחוברת לאף מחשב אך מחוברת למקור מתח. מנגד לבקרה הרשתית אשר יכול להציג למשתמש דוח מפורט של כל הנכנסים והיוצאים בליווי מספר נתונים כמו שעת הכניסה והיציאה, עם מי אותו אדם נכנס והאם אותו אדם אכן מורשה כניסה. על כן, הבדל נוסף בין שני הדגמים הללו יהיה הטכנולוגיה המרכיבה אותם, במאמר הבא נציג בפניכם את הטכנולוגיות המובילות ביותר בשוק:
בקרת כניסה עצמאית הכוללת קורא קירבה
בקרת כניסה  המגיע בליווי קורא קירבה אשר מעניק לה את האפשרות לעבוד כיחידה עצמאית שכן, קורא קירבה RFID מאפשר קריאת תגים מטווח רחוק, דבר אשר מונע את הצורך בהעברת תג בתוך הקורא, תג כמו כרטיס מגנטי אשר חשוב לציין שברוב המקרים עלול הכרטיס לגרום לבלאי בקורא הקירבה וכמו כן, תגי קירבה קטנים יותר מכרטיסים מגנטיים ומתחברים באופן קל ופשוט לצרור המפתחות. עם כך, כל אשר נותר לציין הוא כי מדובר בבקרת כניסה פשוטה, כזו שניתן ללמוד אותה אותה בפשטות ללא סיבוכים מיותר, בליווי התקנה מרוחקת שלא דורשת חיבור למחשב. על כן, חשוב לציין כי החיסרון בבקרת הכניסה הזו הינו שניתן להעביר את התגים והכרטיסים השונים בין אנשים ואף לשכפל אותם ללא כל בעיה.
קודן
בעת בה אנו מדברים על פתרונות זיהוי מתקדמים, ניכר כי קודן מככב בראש רשימת הפתרונות הנפוצים. קודן הוא למעשה בקר המגיע בליווי לוח מקשים המציג בפנינו את הספרות 0-9 יחד עם סולמית וכוכבית, על מנת להעניק לאנשים המורשים את האפשרות לפתוח את הדלת באמצעות הקשת הקוד המוגדר בו. אפשר לומר כי לא מדובר בפתרון האידיאלי עבור מבנים הדורשים אבטחה גבוהה אך מדובר בפתרון זיהוי מעולה עבור מגוון רחב של מבנים שונים, אשר דרושים במידת אבטחה פחותה יותר.
בקרת כניסה ביומטרית
בקרת כניסה ביומטרית הינה בקרת כניסה מתקדמת אשר פועלת כיחידה עצמאית אשר כוללת בתוכה קורא טביעות אצבע וכמו כן, ניתן להוסיף מגוון משתמשים מורשים באמצעות תגי מאסטר. אחד היתרונות הבולטים ביותר בבקרת כניסה ביומטרית ביחס לשאר הבקרות השונות הוא כי ניתן לומר בבירור שאי אפשר לשכפל או לחילופין להעביר טביעות אצבע לאדם אחר.

עשוי לעניין אותך גם

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …

בחירת ריהוט גן – עצות מפתח וטיפים מנצחים

בחירת ריהוט גן היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעצב את …