חדשות חמות

כנגד כל הסיכויים: נער הצליח לשרוד 49 ימים בלב ים

נער אינדונזי בן 18 ניצל לאחר ששהה 49 ימים בלב ים כשלרשותו רק סירת דייגים קטנה.

אידי נובל אדילאנג ניצל בזכות ספינה מפנמה כשהוא צף 125 קילומטרים מחופי האי גואם בבקתת דיג קטנה הנקראת רומפונג, עליה עבד כאחראי על התאורה.

אידי נסחף אלפי קילומטרים והצליח לשרוד כל הזמן הזה כשהוא משתמש בעץ מהסירה בשביל להבעיר אש שבה השתמש כדי לבשל דגים שהצליח לתפוס. לצערו, על מנת להישאר רווי, הוא נאלץ לשתות מי ים מלוחים.

אידי עבד על הסירה מאז שהיה בן 16, ככה מספר אבא שלו. התפקיד שלו היה להדליק את המנורות שמוכות את הדגים למלוכדות המורכבות על הסירה. אבל, בסירה כזו אין מנוע, ככה שהוא נתון לחסדיו של הים האכזר.

בדרך כלל, רומפונג (סוג הסירה) קשור בעזרת חבלים, אבל במקרה הזה, הקשירה כשלה כשב-14 ביולי, רוחות חזקות מאוד קרעו את החבלים ושלחו את אידי הצעיר ללב ים.

במהלך שהותו בים, ניסה אידי לתפוס את תשומת לבם של אנשי צוות שעברו על ספינות, אבל הוא כשל לסמן להם כמו שקיווה.

פאג'ר פירדאוס, דיפלומט אינדונזי הממוקם ביפן אמר: "אידי אמר שהוא פחד ובכה המון בזמן שהותו על הסירה, כל פעם שהוא ראה ספינה גדולה, הוא התמלא תקווה, אבל יותר מ-10 ספינות הפליגו לידו מבלי לעצור."

אחרי הרבה ניסיונות כושלים למשוך את תשומת לבן של ספינות שעברו, כולל שימוש בבד לבן, הוא שלח אות מצוקה בעזרת רדיו שהצליח להגיע לצוות של הספינה שהצילה אותו בסופו של דבר.

הם מצאו אותו ועל פי הוראת משמר החופים בגואם, לקחו את הנער ליפן, לשם הוא הגיע ב-6 לספטמבר. הוא קיבל אישור מיוחד להיכנס ליפן בעקבות מה שקרה.

לאחר מספר ימים הוא נלקח בחזרה לאינדונזיה ופגש את משפחתו. נמסר כי הוא בריא לחלוטין.

אימא שלו, נט קאהיקינג, אמרה: "הבוס שלו אמר לבעלי שהוא נעדר. לכן, התפללנו הכי חזק שאנחנו יכולים הוא עכשיו חזר הביתה ויחגוג יום הולדת 19 ב-30 לספטמבר – אנחנו הולכים לחגוג כמו שצריך."

עשוי לעניין אותך גם

יותר מ-6000 אנשים מחזיקים בביטוח למקרה של חטיפת חייזרים. מה אתכם?

בתחילת החודש כמעט 2 מיליון אנשים הצטרפו לעמוד פייסבוק הנקרא: "הסתערות על אזור 51. הם …

הכלב של האישה הזאת נחטף בדרך שאתם לא יכולים לדמיין בכלל

ציפורים עלולות להוות סיוט לפעמים. בין אם אתם מנסים להירגע על חוף הים או שאתם …