חדשות חמות

מסתבר שחוסר שינה יכול להזיק לכם הרבה יותר משחשבתם

זה ידוע לכולם שחוסר שינה יכול לגרום לנו להיות עצבניים ובחוסר ריכוז טוטאלי ביום למחרת.

ועכשיו מומחי שינה הוסיפו לנו עוד דברים לדאוג מהם אם אנחנו סובלים מחוסר שינה, דברים כמו עלייה בסיכון לחלות בסרטן, דמנציה, התקפת לב ואפילו אי פוריות. שום משקה אנרגיה לא יפתור את הצרות הללו זה בטוח.

מת'יו וולקר, פרופסור לנוירולוגיה ופסיכולוגיה מאוניברסיטת ברקלי לקח על עצמו לתאר באופן ברור יותר מה בדיוק חוסר שינה יכול לעשות לגוף שלנו מבחינה בריאותית.

וולקר אפילו ציין שהזמן שאנחנו ערים יכול להידמות לנזק מוחי בדרגה נמוכה ושאנחנו באמת צריכים את שמונה שעות השינה הידועות בכדי לפצות על כך.

"כיום, אנחנו יודעים בוודאות שחוסר שינה יכול למנוע מהמוח שלנו את האפשרות ליצור זכרונות חדשים" אומר וולקר.

"זה כאילו תיבת הזכרונות במוח שלנו נסגרת לפעילות אם אנחנו לא ישנים מספיק ואנחנו לא יכולים לרשום זכרונות חדשים, אז הזכרונות החדשים שמנסים להיכנס לתיבה פשוט נזרקים החוצה ואתה יכול להגיע למצב שאתה מרגיש כאילו יש לך אמנזיה"

וולקר מסביר שחוסר שינה יכול להוביל להפרשה מוגברת של חלבון רעיל  שנקרא בטה-אמלויד במוח, שמדענים מקשרים אותו למחלת הלאצהיימר.

במהלך שינה עמוקה, מערכת ה"ניקוז" במוח שלנו מנקה את החלבון המזיק הזה, לכן חשוב לישון שינה טובה.

"אם אנחנו לא מקבלים מספיק שינה כל לילה, יותר מהחלבון המזיק הזה נשאר במוח וככל שיש יותר מהחלבון הזה במוח, ככה הסיכוי לפתח דמנציה מסוג כלשהו בהמשך החיים", מסביר וולקר.

לחוסר שינה יש עוד השפעות על הגוף שלנו, על מערכת הרבייה למשל. על פי וולקר, גברים הישנים בין חמש לשש שעות בלילה יש רמת טסטוסטורון של גברים המבוגרים מהם בעשר שנים.

חוסר שינה גם מקטין את כמות התאים בגוף הנלחמים בסרטן. "זו הסיבה שאנחנו יודעים להגיד שאדם שישן מעט, הסיכוי שלו לפתח סוגים שונים של סרטן גדול יותר", אומר הפרופסור.

"סוגי הסרטן כוללים, סרטן המעי, הערמונית והשד"

הקשר בין חוסר שינה וסרטן הוא כל כך חזק שארגון הבריאות העולמי אומר שעבודות במשמרות בלילה  – מכל סוג שהוא עלולות לגרום לסרטן. אז אל תעבדו יותר מדי זמן בשדה התעופה או בבר השכונתי.

אנשים הישנים שש שעות או פחות בלילה נמצאים בסכנה של התקפי לב או שבץ בגלל לחץ הדם הגבוה שנוצר בגופם. אפילו שינוי של שעה אחת יכול לגרום לבעיות, ביום שבו מזיזים את השעון קדימה באביב, מקרי התקפות הלב עולים בכמעט רבע.

פרופסור וולקר ממליץ לכל אחד לישון לפחות שמונה שעות ביום כדי להימנע מהרס של הגוף והמוח.

"ברגע שעברת את השעה ה-16 שאתה ער, זה הזמן שאתה מתחיל לחוות התדרדרות מבחינה פסיכולוגית ומבחינה גופנית. לאחר 20 שעות שאתה ער, הירידה ביכולות כל כך דרסטית שאתה תחשוב כמו מישהו שהוא שיכור על פי חוק".

 

עולים מהמאמר האלה המון תירוצים לשינה טובה ועמוקה שאורכה שמונה שעות לפחות.

אז למה אתם מחכים? לכו לישון.

 

תייגו בן אדם שישן בלי הפסקה.

[contact-form-7 id="1225" title="cf7-post"]

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …