חדשות חמות
צלם: עמית גירון

ממה שונה שיש משאר ההאבנים הטבעיות – כל מה שכדאי לדעת על חומרי הגלם האידיאליים לבניה ועיצוב

אבן טבעית ושיש נחשבים חומרי גלם משובחים ויוקרתיים לבניה ועיצוב. הם נוצרים במעמקי האדמה או במקורות מים, בתהליכים געשיים או בתנאי לחץ וחום. יש להם מאפיינים שונים, צבעים, מרקמים ואינספור צבעים והם מספקים שפע של אפשרויות לחיפוי, ריצוף עיצוב, ובניה בפנים או בחוץ.

שימושים של אבן טבעית ושיש

אבן היא חומר גלם טבעי ששימש את האדם משחר ההיסטוריה לבנייה ויצירה. מבנים היסטוריים מדהימים משיש ואבן טבעית עומדים על תילם אלפי שנים, ביניהם ארמונות ומבצרים מתקופות שונות בהיסטוריה. בעידן המודרני, שיש ואבן משמשים ברחבי העולם כאשר נדרשת רמה גבוהה של עיצוב ואסתטיקה, לצד הנאה מן המאפיינים הטבעיים של חומרי הגלם, שמעניקים יתרונות רבים למבנה. אז מה הייחודיות של חומרי הגלם האלה ולמה עד היום הם נחשבים מבוקשים ויוקרתיים?

אבן טבעית לעומת שיש – מה ההבדל?

אבן טבעית נוצרת בתהליכים טבעיים, בהם מינרלים שונים מתחברים ויוצרים גבישים, או צורות שונות ברמות שונות של קשיות, בצבעים שונים, מרקמים שונים וכן הלאה. תהליכים אלה יכולים להיות תוצאה של התפרצויות געשיות, התגבשות מינרלים בלחצים גבוהים ועוד.

לדוגמה:

  • אבן בזלת נוצרת בתהליכי התקררות מאגמה במהירויות שונות. המהירויות השונות של התקררות המגמה נותנות לאבן תכונות שונות, אך ככלל אבן בזלת היא מאוד קשה ועמידה.
  • טרוורטין נוצר בתהליכי התגבשות של משקעי מינרלים, חול ים ועוד.
  • צפחה נוצרת בתהליכי התמרה – כאשר תנאים פיזיים משתנים כמו טמפרטורה ולחצים משפיעים על המבנה של המינרלים ויוצרים את האבן על צורותיה השונות.

מה זה שיש?

ההגדרה הגיאולוגית של שיש מתארת סלע משקע ימי שנוצר בתנאי חום ולחץ ומאופיין ברמה גבוהה של קשיות.עם זאת, בתעשיה בישראל המושג שיש משמש לתאר כמעט כל משטח סלע מלוטש מסוגי אבנים שונות ואפילו מחומרים מלאכותיים (כמו שיש גרניט פורצלן).התקן האמריקאי מגדיר שלושה סוגים של אבן שמתאימים להגדרה הרשמית של שיש: קלציט, דולומיט, סרפנטיין.

צלם: עמית גירון

יתרונות שימוש באבן טבעית

למרות שקיימים היום חומרי גלם רבים שלא היו קיימים בעבר, אבן טבעית ושיש נותרו חומרי גלם מבוקשים ונחשקים, שנחשבים איכותיים ויוקרתיים יותר מאשר חומרי גלם אחרים לעיצוב ובנייה. אדריכלים ומעצבים אוהבים את התחושה והמראה הטבעי של חומרי הגלם האלה, בעיקר המראה הייחודי המתקבל באמצעות שילוב שיש טבעי ואבן טבעית בעיצוב המבנה בפנים ובחוץ.

  • אבן טבעית יוצרת מראה ייחודי ומספקת מגוון אפשרויות עיצוב.
  • היא מבודדת מאוד יעילה וכך מסייעת לשמור על טמפרטורה קבועה בתוך המבנה.
  • יש לה מבנה יציב ועמיד, שמתמודד היטב עם פגעי לחות ומזג האוויר.
  • היא מצריכה מעט מאוד תחזוקה בזכות המאפיינים הטבעיים שלה.
  • אבן טבעית משמשת ליצירת שילוב אידיאלי בין עיצוב מודרני לבין עיצובים בסגנון עתיק, טבעי וכפרי, המעניקים למבנה אופי מיוחד.

יתרונות העיצוב עם שיש

  • קיימות – ניתן לעשות מיחזור ושימוש חוזר של שיש וכך להפחית את כמויות הפסולת המוטמנות. הוא חומר טבעי שאינו פולט רעלים ולכן בטוח ומתאים למגוון שימושים ללא צורך בעיבוד מיוחד.
  • חוזק – הוא עמיד וחזק מאוד, בין סוגי האבן הצפופים ביותר שיש. לכן הוא לא סופח לחות ולכלוך, קל לתחזוקה וניקוי.
  • נעים וחלק – בעיקר במקומות חמים, נעים ללכת ברגליים יחפות על רצפת שיש והוא גם מסייע לקירור החלל בימים חמים, כך שהוא מסייע לחיסכון בהוצאות האנרגיה.
  • עמידות – בגלל התנאים בהם נוצר שיש, הוא עמיד מאוד בפני שחיקה ואינו נוטה להתעוות, גם בתנאים קיצוניים.

הבית של אבן טבעית ושיש לעיצוב בישראל

חברת אבסולוטו מספקת אבן טבעית ושיש למגוון מטרות עיצוב, מציעה מגוון רחב ועשיר במיוחד של חומרי גלם משובחים לאדריכלים, מעצבים ובעלי בתים, שמחפשים את חומרי הגלם האידיאליים לעיצוב המבנה – ברמת העיצוב, בעמידות והאיכות. היכנסו לקטלוג שיש ואבן טבעית של אבסולוטו, או צרו קשר למידע נוסף!

 

עשוי לעניין אותך גם

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …

בחירת ריהוט גן – עצות מפתח וטיפים מנצחים

בחירת ריהוט גן היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעצב את …