חדשות חמות
קרדיט תמונה: FREEPIK

מה ההבדלים בין מערכת CRM לבין מערכת ERP?

תחילה נתחיל במערכת CRM שהיא הפשוטה ביותר. זאת מערכת לניהול האינטראקציות של החברה עם הלקוחות הקיימים וגם עם הפוטנציאליים. כאשר אתם מדברים על CRM אתם בדרך כלל תדברו על תוכנת CRM. התוכנה של CRM משמשת בשביל ארגון, אוטומציה וסינכרונים שונים של מכירות, שיווקים ושירות הלקוחות. CRM פותחה בשביל לכלול ביחד את כל התחומים בכל הקשור אל החוויה של הלקוח, שמירה על הלקוחות מאושרים עוזר רבות בשביל לשמור אותם נאמנים ובעלי ערך יותר גבוה בשביל העסק שלך. זה הוא תהליך של זיהוי של לקוחות פוטנציאליים, בצורה של לטפח אותם ומנחה אותם גם בתהליך המכירה בשביל לסגור את העסקה. ברגע שהם לקוחות המערכת תעזור לך להבטיח לשמור על הקשר הזה עם הלקוחות, ולעודד לקוחות חוזרים.

יתרונות

ההבטחה המרכזית שיש במערכת CRM היא לתת אל העסק שלכם מאגר מרכזי של כל הנתונים של הלקוחות, תוך כדי מעקב ישיר אחר כלל האינטראקציות ביחד עם הלקוחות. ביחד חמושים במידע זה ובנוסף גם משתמשים באנליטיקה, עסקים אחרים יכולים לקבל החלטות שהן מושכלות יותר בשאלה של איזה לקוחות להביא או איך לחפש הכנסות נוספות, איך הצוות המכירות מתפקד, איך לתת שירות ללקוחות בצורה הכי יעילה והכי מתאימה ועוד כדומה.

מערכת ERP

מתי ש CRM מנהלת את הלקוחות, ה ERP משמש בשביל הניהול השוטף של העסק. ERP היא מערכת שנועדה לשפר את היעילות בתהליכים עסקיים. כמו CRM, ERP אשר מאפשרות שיתוף מהיר של כל המידע בכל המחלקות השונות. העובדים יכולים להזין מידע לתוך מערכת ERP, ליצור תמונה בזמן אמת בכל הארגון כולו. כאשר יש בעיות בכל מחלקה, באופן אוטומטי המערכת תיצור התראות באזורים אשר מושפעים מהבעיות הללו. זה מאפשר לכל המחלקות להתחיל להתכונן לבעיות טרם שהם יהפכו לבעיה באותה המחלקה. על ידי מתן של האפשרות של העסק להתמקד רק בנתונים, במקום בפעולות, ERP מספק את השיטה הכי יעילה לייעול התהליכים העסקיים. המערכות של ERP ו- CRM משתמשות בכמה גישות שונות למטרת הגדלת הרווחיות. ERP מתמקד בהפחתה של תקרות שכר וחסכון רב בעלויות. על ידי הפיכה של תהליכים עסקיים ליעילים הרבה יותר, ERP מוריד את הכמות של ההון אשר מושקע על התהליכים האלה. הCRM פועלת בשביל להגדיל את הרווחים באמצעות הפקת נפח של מכירות שהוא גדול יותר.

יתרונות

היתרונות שיש במערכת ERP נובעים מזה שישנו מאגר של נתונים שהוא משותף לכל הנתונים גם הכספיים וגם התפעוליים. זה מאוד משפיע על הדיווח. מקור יחיד של הנתונים פיננסיים והתפעוליים פירושו הוא שגם העובדים יכולים להתעמק בכל הדוחות בשביל לחשוף את התובנות הפיננסיות אשר דרושות בלי שום צורך בצוותים של IT או מימונים לביצוע של ניתוחים ודיווחים.

עשוי לעניין אותך גם

הנדסת חשמל ואנרגיה מתחדשת

המעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת הפך לאתגר מרכזי בעידן המודרני. אנרגיה זו, הנגזרת ממקורות טבעיים כמו …

כתיבת תוכן באנגלית לעסקים שרוצים לצמוח לשוק הגלובלי

בישראל פועלת כ-12 אלף חברות הייטק אשר מייצגות במידה רבה את רוח הנחישות, היצירתיות והנכונות …