חדשות חמות
קרדיט תמונה FREEPIK

כל מה שרציתם לדעת על מערכת ניטור ובקרה

קרדיט תמונה FREEPIK

ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעידן בו אנו חיים, בשונה משנים עברו הם המילה שרת מחשבים ייצגה בפנינו למעשה מחשב בפני עצמו, מחשב אשר היה מחייב תחזוקה שוטפת ברמת החומר, הגיבוי והתכונה בכל עת. יחד עם האמור, חשוב לציין כי בימים עברו ניתן היה לפגוש בקריסה של השרתים או לחילופין של אחד החלקים בשרת במיוחד לאור הקרבה הפיזית אל אותם שרתים. יחד עם חלוף הזמן והתקדמות הענף לשרתים וירטואליים, אפשר לומר כי מידת התחזוקה של כל אותם שרתים עברה לרמת הניטור השוטפת. במילים אחרות – מעבר לשירותי אנשי לבעלי העסקים השונים לצד אחסון וירטואלי, מחייב השימוש בבקרה וניטור בכל עת במטרה לוודא איתור של תקלות עוד לפני שהן מתרחשות וכך למעשה, לבצע תחזוקה שוטפת של השרת הווירטואלי שלכם, פעולה שתבטיח ביטחון מלא של המידע הטמון בו מפני גניבות או לחילופין אובדן מכל סוג אחר. על מנת לעשות לכם סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל המידע הרלוונטי שצריך לדעת על  מערכת ניטור  .

החשיבות מאחורי שימוש במערכת ניטור ובקרה בארגון

בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, עידן כזה בו כלל מערכות המידע השונות של הארגונים השונים, או לפחות הרוב המוחלט שלהן, עוברות וירטואליזציה ומטמינות את המידע בין מגוון רחב של מוקדים שונים ומגוונים אשר במרבית המקרים נמצאים מחוץ לבית העסק באופן פיזי, כך שאף אחד מכל אותם ארגונים לא יכול להרשות לעצמו מצב בו הם מאבד שליטה על אחת או יותר מכל אותן מערכות, זאת במיוחד לאור העובדה כי חוסר תשומת לב לתקלות השונות אשר מתרחשות בזמן אמת עשויה להוביל לנזק. יחד עם האמור, חשוב לציין כי אי שימוש במערכת ניטור ובקרה על כלל המערכות השונות במסגרת הארגון שלכם תהיה פעולה שוות ערך לחוסר מודעות או לחילופין מודעות חלקית לכלל הליקויים השונים אשר נמצאים בשרשרת התהליכים בארגון, מה שעשוי להוביל לא פעם ולא פעמיים להשבתה של אחת או יותר ממערכות הארגון, דבר שעשוי להוביל ללא מעט נזקים עבור הארגון.

מהן המערכות המנוטרות?

במרבית המקרים ניתן לומר בצורה חד משמעית כי מדובר על מערכות מחשוב, אך זה לא נגמר כאן:
• מערכות מידע – תוכנה וחומרה, אינטגרציה בין מגוון המערכות השונות בארגון, מדפסות, שרתים אשר מאחסנים את נתוני הארגון, תחנות עבודה בתוך הארגון ומחוצה לו ועוד.
• מערכות אבטחה והגנה – אזעקה, אבטחת מידע בענן, מצלמות אבטחה, גיבוי מידע וכיוצא בכך.
• מערכות תקשורת – רשת פנימית, דור, אינטרנט, מרכזיים טלפוניים וכן הלאה.
חשוב לציין כי כל מערכת קשורה ברעותה בצורה כזו או אחרת שכן, מספיקה תקלה אחרת בסנכרון ללא טיפול מידי – והנזק כבר מתחיל להצטבר.

עשוי לעניין אותך גם

קידום אתרים SEO

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים מבינים שאסטרטגיית שיווק דיגיטלית צריכה לשרת את המטרות של העסק, …

סימנים לכך שביטקוין עשוי להתאושש

שנת 2022 הייתה שנה קשה ביותר למשקיעי קריפטו, שכן קריסות גדולות הובילו לירידה חדה בערכו …