חדשות חמות

חוקרים מהרווארד: אובייקט ענקי שחלף על פני כדור הארץ עלול להיות חללית של חוצנים

אובייקט מסתורי בצורת סיגר שחלף על פני כדור הארץ יכול להיות חללית שנשלחה לחקור גלקסיות רחוקות, כך על פי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד.

כשהאובייקט, הידוע בשם אומואמואה (Oumuamua) – חלף על פני השמש, אסטרונומים מיהרו למצוא כמה שיותר מידע עליו וגילו להפתעתם שהאובייקט מאיץ במקום להאט.

אומואמואה התגלה לראשונה בתצפית מהוואי, באוקטובר שנה שעברה. החוקרים אומרים שהוא באורך של 400 מטרים ונע במהירות של 60 אלף מייל בשעה (כמעט 100,000 קמ"ש) כשהתגלה לראשונה על ידי מדענים.

מאמר חדש שנכתב על ידי חוקרים ממרכז הרווארד-סמיתסוניאן לאסטרופיזיקה טוען כי קיימת אפשרות שהאובייקט הינו חללית שנשלחה לסביבתו של כדור הארץ על ידי חייזרים.

via GIPHY

בהתחלה חשבו שהאובייקט הוא כוכב שביט, אבל נאמר גם על ידי אברהם לייב, ראש מחלקת האסטרופיזיקה באוניברסיטת הרווארד, שיכול להיות כי האובייקט הוא למעשה חללית המסתמכת על קרינה כמקור אנרגיה והיא נמצאת במסע למצוא סימני חיים.

בשיחה עם Universe Today , לייב אמר: "אנחנו מסבירים את ההאצה של אומואמואה הרחק מהשמש כתוצאה של הכוח המגיע מקרני השמש הנוגעים בשטחו של האובייקט.

על מנת שהכוח הזה יוכל להסביר את ההאצה, האובייקט המדובר חייב להיות דק מאוד, אבל עדיין מאוד ארוך.

זה מה שהופך את האובייקט למאוד קל יחסית לשטח הפנים שלו וככה מתאפשרת התנועה בעזרת מה שנקרא מפרש שמש – מתקן להנעת חללית המבוסס על חץ קרינה. המקור של האובייקט יכול להיות טבעי או מלאכותי".

המדענים מודים כי אפילו אם התיאוריה תתברר כנכונה, עדיין קיימת האפשרות כי מדובר במפרשית כושלת שפשוט צפה בחלל ונעה בהשפעות כוחות כבידה שונים וקרינה.

לייב כתב: "האלטרנטיבה לתיאוריה היא לדמיין שאומואמואה הייתה במשימת סיור בשטח האויב".

"זה בלתי אפשרי לנחש את המטרה מאחורי אומואמואה מבלי לקבל עוד מידע."

סת' שוסטק, אסטרונום בכיר שעובד בפרויקט סט"י לחיפוש אחר חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ, אמר: "  זה בהחלט גאוני לשער כי אובייקט בגודל של אומואמואה נשלח על ידי חוצנים מגלקסיה אחרת על כוחה של קרינת השמש בלבד".

אז עדיין אין חייזרים לצערנו, אבל זה רק עניין של זמן.

 

עשוי לעניין אותך גם

יותר מ-6000 אנשים מחזיקים בביטוח למקרה של חטיפת חייזרים. מה אתכם?

בתחילת החודש כמעט 2 מיליון אנשים הצטרפו לעמוד פייסבוק הנקרא: "הסתערות על אזור 51. הם …

הכלב של האישה הזאת נחטף בדרך שאתם לא יכולים לדמיין בכלל

ציפורים עלולות להוות סיוט לפעמים. בין אם אתם מנסים להירגע על חוף הים או שאתם …