חדשות חמות
קרדיט תמונה: FREEPIK

הנה מספר נקודות שיעזרו להבהיר איך בוחרים ספק חדש לחשמל ביתי

הרפורמה במשק החשמל הביתי כבר יצאה לדרך, אבל במידה רבה היא עדיין נמצאת בחיתוליה. על כן, אצל אנשים רבים צצות שאלות והתלבטויות לגבי הכדאיות של ספק חשמל ביתי פרטי, ולגבי בחירה נכונה של ספק כזה. בשורות הבאות נעשה סדר בנושא.

כמה דברים שכדאי לדעת

לפני שנדבר על בחירה של ספק, כדאי להבהיר כמה עובדות בסיסיות. קודם כל, הרפורמה עדיין לא הגיעה לכולם. מי שיכול ליהנות ממנה הוא רק מי שבבית הפרטי או בבניין המשותף שלו הותקן מה שנקרא "מונה חכם". המונה הזה מאפשר לספק הפרטי לעקוב אחר צריכת החשמל שלכם ו/או של השכנים לבניין, לגבות את התשלום מרחוק, לאפשר לכם לנדוד לספק חשמל אחר אם תרצו, ועוד. אז אם עוד לא הותקן אצלכם מונה כזה, בדקו האם הרפורמה כבר הגיעה לאזורכם, ואם כן – בקשו מאחת הספקיות הפרטיות לעזור לכם בנושא.

למעשה, יש כעשרים חברות הנכנסות לתחום, ביניהן מהגדולות והמובילות למשק שלכאורה לא קשורות ישירות לחשמל, כמו פזגז וסופרגז, שיכון וביונו, הוט ופרטנר. כמו בענף הסלולארי, החברות האלו ישתמשו בתשתיות של חברות החשמל. הן יציעו מחירים נוחים יותר משל חברת החשמל, עם הנחות של עד שמונה אחוזים באופן קבוע, או הנחות משתנות שיכולות להגיע גם לעשרים וחמישה אחוזים בשעות עם ביקוש חשמל נמוך.

אז איך בוחרים את הספק הפרטי

כאשר תעמיקו אל התחום של אספקת חשמל פרטי, תראו שכמו בתחומים רבים מוצעות חבילות, והן עוד ילכו וישנו ככל שייכנסו עוד מתחרות. אז מה שחשוב לבדוק הוא קודם כל את ההנחה שמציעים, ולהחליט האם מתאימה לכם הנחה קבועה או משתנה לפי שעות – וזאת לפי ההתנהלות המשפחתית שלכם. בנוסף לכך, מכיוון שהחברות מגיעות למעשה מענפים שונים במשק, השוו בין היתרונות המיוחדים של החבילות וההתאמה לצרכיכם. למשל, ייתכן שתעדיפו לקבל חשמל פרטי כחלק מחבילה משתלמת של סלולר, טלוויזיה ואינטרנט. לעומת זאת, ייתכן שתעדיפו לקבל יתרון בתחום של הטענת רכב חשמלי, חשבון גז וחשמל משולב, מבצעים בתחנות הדלק של הספקית, ועוד.

אם אין לכם זמן וכוח לנהל שיחות עם נציגים, לנסות לברור את המוץ מן התבן ולהבין את האותיות הקטנות, תוכלו להסתייע באתרי השוואת מחירים שכבר עשו עבורכם את העבודה. באתרים כאלו תראו השוואות בין חבילות עדכניות של חשמל ביתי מהספקיות השונות, עם הסברים ברורים, ותעדוף של החבילות הפופולאריות והמשתלמות ביותר.

 

עשוי לעניין אותך גם

כתיבת תוכן באנגלית לעסקים שרוצים לצמוח לשוק הגלובלי

בישראל פועלת כ-12 אלף חברות הייטק אשר מייצגות במידה רבה את רוח הנחישות, היצירתיות והנכונות …

איך עוברים את התקופה הקשה ונמנעים מפשיטת רגל

התקופה הקשה שעוברת על המשק, משפיעה על אנשים רבים, ומה שבטוח – כדאי לעשות הכל …