חדשות חמות

המציאות כמו שאנחנו מבינים אותה עלולה להיות בסך הכל אשליה

על פי חוקר מוח בכיר, המציאות כמו שאנחנו מכירים עלולה להיות רק אשליה המגיעה מפעילות המוח שלנו.

אניל סת', פרופסור למדעי מוח מאוניברסיטת ססקס, הסביר שהמוח שלנו משתמש במידע מוקדם כדי להחליט מה נמצא שם בחוץ על מנת לפרש את המצבים הרועשים והמסובכים שהוא נתקל בו באופן קבוע.

סת' אמר: " תפיסה, במקום שתהיה השתקפות של מה שאנחנו רואים בעולם, היא למעשה תמיד תהליך אקטיבי של פירוש."

מה שאנחנו רואים עם העיינים שלנו הוא למעשה מה שאנחנו רואים עם המוח, ומה שאנחנו מבינים בסופו של דבר מהעולם הוא מה שהמוח שלנו מפרש מהמידע המגיע מהעיניים שלנו. במילים אחרות, העיניים שלנו הן בסה"כ חלונות שעוזרות לנו להבין את המציאות האובייקטיבית.

כשהאיזון בין איך שהמוח שלנו מפרש מידע והמידע האמיתי מופר, אלו המצבים שבהם אנשים מתחילים לראות דברים שלא באמת קיימים וככה מתחילות הזיות.

הרבה אנשים מקשרים את העניים לסמים פסיכדליים ובעוד שאנחנו מניחים שזה בגלל שהסמים גורמים לצרכנים שלהם לראות דברים שלא נמצאים שם באמת, סת' אומר שזה לא אומר שהדברים הללו לא קיימים.

"אנשים אחרים שרואים דברים שלא קיימים ושאנשים אחרים לא יכולים לראות, בעצם עושים כך כי ישנו חוסר איזון בין הציפיות של המוח שלהם וההשפעה של זה על המידע שהם מקבלים דרך העיניים," הוא מסביר.

"זה אומר שהמוח שלכם עובד בדרל שונה ככה שהציפיות המוקדות שלו שולטות במידע שבאמת מגיע."

סת' מסכם את העניים באומרו שמה שאנחנו חושבים שאנחנו חווים כאמיתי הוא למעשה בנוי על ידי המוח. ככה שכשאנחנו רואים ספל בצבע אדום, זה לא אומר שהצבע הזה באמת קיים, אלא למעשה משהו שהמוח שלנו בונה כדי לעזור לפרש מידע ויז'ואלי.

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …