חדשות חמות

משחקי וידאו בעבודה יכולים להעלות משמעותית את הפרודקטיביות שלכם

תגידו לבוס שלכם שהגיע הזמן לקנות קונסולה למשרד עם עותק של מאריו קארט או קול אוף דיוטי הכל בשם הפרודקטיביות של המשרד, בגלל שמומחה אחד גילה שזמן משחק בעבודה יכול להיות טוב מאוד בשבילנו.

הפסיכולוג כריס פרגוסון מאוניברסיטת פלורידה אמר שלשחק במשחקי וידאו בעבודה יכול לספק לעובדים הפסקה משמעותית ובעלת ערך מסביבת העבודה על מנת ל'רענן את המוח'.

משחקים וידאו נחשבים ככלי להורדת לחץ ולכן הם יכולים להיות כלי מעולה להעלאת פרודקטיביות ולהניע את העובדים במקום העבודה.

פרגוסון מסביר: " אנחנו יודעים שאנשים יכולים להגשים צרכים פסיכולוגיים כמו חברה, אוטונומיה ותחרויות במשחקי וידאו. צרכים שלא תמיד אפשר להגשים במהלך העבודה.

"לכן הפסקות משחקים קצרות יכולות מאוד לעזור לאנשים "להטעין" את עצמם ולהנות כדי שהם יוכלו ביתר קלות להתמודד עם משימות פחות כיפיות בעבודה."

אתם אפילו יכולים להגיד לבוס שלכם שיש מחקר שלם המגבה את העניין. מחקר שנערך בשנת 2017 על ידי מייקל ראפ באוניברסיטת פלורידה מצא שרק חמש דקות של משחקים יכולים לעזור להורדת לחץ ולשפר את מצב הרוח.

המחקר עצמו נתן למשתתפים משימה במחשב המעודדת 'תשישות קוגנטיבית'. ואז המשתתפים התחלקו לשתי קבוצות, כשקבוצה אחת נשארה בחדר שקט בלי מחשב או טלפון, והקבוצה השנייה שיחקה במשחק שנקרא סושי קאט (sushi cat).

האנשים ששיחקו במשחק דיווחו שהרגישו הרבה יותר טוב אחרי ההפסקה, בעוד שאלו שישבו בחדר השקט אמרו שהם חוו רגשות של דאגה אחרי שההפסקה נגמרה ושהם הרגישו 'פחות מחוברים לעבודה'.

פרגוסון מציין שיש שני סוגים של מעסיקים, המעסיק שתמיד רוצה שתעבדו ואלה שמתרכזים בתוצאות.

הסוג הראשון, חוץ מהפסקות אוכל וסיגריה, מצפה מהעובדים להתרכז אך ורק בהשלמת המשימות שלהם.

לעומת זה המעסיק המרוכז בתוצאות מציב לעובדים מטרות לעמוד בהן. פרגוסון אומר: " אם עובדים מרגישים שהם צריכים לסטות מהמשימה שלהם קצת, זה בסדר גמור, כל עוד הם עדיין עומדים ביעדים.

" הטריק, כמובן, הוא לאזן בין משחקים לעבודה. הפסקות למשחקי וידאו קצרים  הם בסדר כל עוד אנשים לא נוטשים את העבודה שלהם לחלוטין."

נשמע מעולה, איפה חותמים?

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …