חדשות חמות
קרדיט לתמונות FREEPIK

הליך בקשת אזרחות פורטוגלית לבן הזוג – במה זה כרוך?

התיקון בחוק הפורטוגלי מאפשר ליהודים ברחבי העולם, אשר נחשבים לצאצאי מגורשי ספרד, את האופציה לקבל אזרחות פורטוגלית – כל עוד הם מוכיחים שהם אכן צאצאים ליהודים ממגורשי ספרד. הוכחה זו צריכה להיות מגובה במסמכים הרלוונטיים. הדרכון הפורטוגלי מביא עימו יתרונות רבים, החל באפשרות להתגורר בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, וכלה בלימודים מסובסדים במדינות אלו. המשיכו לקרוא את המאמר שלפניכם כדי לדעת אם גם בן הזוג שלכם זכאי לאזרחות ולדרכון פורטוגליים.

איך מוציאים דרכון פורטוגלי?

הזכאים לדרכון פורטוגלי יוכלו להוציא אותו בקלות יחסית – בלי להתגורר במדינה תקופה מסוימת, ללמוד את השפה או לעשות מבחנים. החלק החשוב ביותר בתהליך הוצאת הדרכון הוא האישור של הקהילה היהודית המקומית, המתקבל לאחר שתעבירו אליהם בקשה רשמית לדרכון. הבקשה צריכה לכלול את המסמכים המבוקשים ולאחר מכן תתבצע בדיקת רקע. תצטרכו גם לקבל אישורים מהמשרדים הממשלתיים בפורטוגל. תהליך הוצאת הדרכון יכול להימשך כשנתיים וחצי, ומומלץ לבצע אותו באמצעות עורך דין המתמחה בתחום, או בעזרת חברה ייעודית בתחום שתספק לכם את המידע המלא בנושא ותנחה אתכם לאורך כל השלבים בתהליך.

כיצד מוציאים דרכון לבן הזוג?

לאחר שאושר הדרכון הפורטוגלי שלכם, תוכלו לנסות להוציא דרכון גם בשביל בן או בת הזוג, גם אם הם אינם צאצאים לגירוש ספרד, משום שלפי החוק הפורטוגלי בני זוג של אזרחים פורטוגליים יכולים להגיש בקשה לאזרחות מתוקף הזוגיות. עם זאת, הדרכון שלהם לא יתקבל באופן אוטומטי והם יצטרכו לעבור עוד תהליך בירוקרטי כדי להוציא את הדרכון הנכסף, אך יש להביא בחשבון שלא בטוח שהם יקבלו אזרחות ודרכון. בתהליך הוצאת הדרכון בני הזוג שלכם יתבקשו להעביר את המסמכים הרלוונטיים שיוכיחו את הקשר שלהם אליכם – הם לא יצטרכו להוכיח את יהדותם. מומלץ לעבור גם את התהליך הזה בליווי של עורך דין להוצאת אזרחות פורטוגלית , שיוודא שאתם מגישים את כל המסמכים ויוכל לספק לכם ייעוץ בכל נושא רלוונטי.

היתרונות של הוצאת דרכון פורטוגלי לכם ולבן הזוג

הוצאת דרכון פורטוגלי מביא עימו יתרונות רבים ונפלאים, שהופכים אותו לאחד הדרכונים האטרקטיביים ביותר מבין מדינות העולם. הינה כמה מהיתרונות המרכזיים של דרכון פורטוגלי:

  • כניסה חופשית לארצות הברית – פורטוגל היא חלק ממדינות האיחוד האירופי, לכן כבעלי אזרחות פורטוגלית לא תצטרכו להוציא ויזה כדי להיכנס לארצות הברית – תוכלו לטוס לשם מתי שתרצו, בלי לעבור את הבירוקרטיה הארוכה והמתישה שבהוצאת ויזה לארה"ב, הכוללת מילוי מסמכים רבים, ריאיון בשגרירות ארצות הברית ועוד.
  • מגורים במדינות האיחוד האירופי – כמחזיקים בדרכון פורטוגלי, תוכלו להתגורר בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי, ולהיות זכאים לכל ההטבות שאזרחים אירופיים זכאים להן.
  • אזרחות אוטומטית לילדכם – הוצאתם אזרחות לפני שהבאתם ילדים לעולם? הילדים שלכם יהיו זכאים לאזרחות פורטוגלית באופן אוטומטי – בונוס נהדר גם בשבילם.
  • תעסוקה במדינות האיחוד האירופי – למחזיקים בדרכון פורטוגלי יש אפשרות לעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי כאזרחים לכל דבר ועניין.
  • לימודים במדינות האיחוד האירופי – זהו לא סוד שכמה מהמוסדות האקדמיים הטובים בעולם נמצאים ברחבי אירופה, וכמחזיקי דרכון פורטוגלי תוכלו ללמוד במוסדות האקדמאיים היוקרתיים שבאירופה, ותקבלו את אותן הזכויות שאזרחים אירופיים מקבלים, כולל מלגות, לימודים מסובסדים ועוד.
  • הדרכון הפורטוגלי הוא בין הדרכונים הטובים בעולם – הדרכון הפורטוגלי דורג כדרכון השישי הטוב בעולם, ולא בכדי. פורטוגל היא מדינה מפותחת, ואם תתגוררו בה לא תצטרכו להתמודד עם יוקר מחייה מפלצתי, תוכלו לרכוש או לשכור דירה במחירים שפויים, לא לבזבז הון תועפות בסופר, וללמוד באקדמיה בלי לרוקן את הכיס.

לסיכום

הוצאת דרכון פורטוגלי גם עבורכם וגם בשביל בן או בת הזוג שלכם היא רעיון נפלא ופרקטי, שייתן לכם כרטיס כניסה חזק להרבה מדינות בעולם בלי צורך בוויזה ואפשרויות רבות למקומות מגורים חדשים אם אתם מעוניינים ברילוקיישן.

עשוי לעניין אותך גם

סימנים לכך שביטקוין עשוי להתאושש

שנת 2022 הייתה שנה קשה ביותר למשקיעי קריפטו, שכן קריסות גדולות הובילו לירידה חדה בערכו …

כל מה שרציתם לדעת על מערכת ניטור ובקרה

ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעידן בו אנו חיים, בשונה משנים עברו הם המילה …