חדשות חמות
קרדיט לתמונות FREEPIK

תכיר את ספק החשמל החדש שלך

 

חשמל קונים רק מחברת חשמל, נכון? אז זהו, שלא. לאחרונה עברה רפורמת החשמל שהביאה לשינוי גדול מאוד בתחום שהיה עד כה מונופול בלעדי של חברת החשמל. בקיצור: אפשר לקנות את החשמל מספקיות מאושרות אחרות, בין אם מדובר בחברת אנרגיה, תקשורת, בינוי וכדומה. לשינוי הזה יש השלכות מרחיקות לכת על התחרות בשוק החשמל ועל התעריפים.

מדוע שווה לעבור לספק חשמל חדש?

חברת החשמל גובה מחיר מקסימאלי עבור תעריף חשמל ביתי. לעומת זאת, ספק חשמל פרטי מציע הנחות שונות, המתחלקות עקרונית לשתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לקבל הנחה קבועה של כמה אחוזים בודדים על כלל הצריכה הביתית, והאפשרות השנייה היא לקבל הנחות גדולות יותר על צריכה בשעות מסוימות שאינן נחשבות לשעות שיא. בשני המקרים ניתן להגיע לחיסכון של מאות שקלים בשנה בחשבון החשמל, וישנם מספר מסלולים המאפשרים לכל אחד לבחור את מה שמתאים לו לפי אורחות החיים.

מלבד הוזלת התעריף, החברות השונות מציעות הטבות מתחומיהן. למשל, חברת אנרגיה יכולה להציע ביחד עם הוזלת מחיר החשמל גם הוזלה של מחיר הגז, מעין עסקת באנדל. לעומת זאת, חברת תקשורת יכולה להציע ביחד עם התעריף המוזל גם חבילה מוזלת על שירותי אינטרנט, טלוויזיה, סלולר וכדומה.

יש לציין כי החברות אינן אחראיות על תחזוקת תשתית החשמל. כלומר, לא משנה באיזה ספק פרטי חדש בחרתם, חברת החשמל תמשיך לטפל לכם בתקלות, בהפסקות חשמל וכדומה, בדיוק כפי שהיה קודם.

רוצים להצטרף? אתם חייבים מונה חכם

התנאי הבסיסי לקבלת חשמל מספק חדש הוא התקנת מונה חכם. זהו מונה חשמל ביתי דיגיטלי מסוג מתקדם, המסוגל לשדר ארבע פעמים בשעה את הצריכה שלכם על מנת לבצע התחשבנות מדויקת. כמו כן, המונה החכם יודע לתת אינפורמציה לגבי צריכות של מכשירי החשמל השונים, ובאמצעותו תוכלו "לחנך" את עצמכם לצריכה מושכלת וחסכונית יותר בהתאם לשעות המוזלות ושעות השיא. יש לציין כי לא מדובר במונים הדיגיטליים הרגילים, אלא במונה דיגיטלי חכם וחדיש יותר.

חברת החשמל היא שאחראית על ההתקנה, ולכן חייבים לפנות אליה או להיעזר לשם כך בחברה שתרצו שתספק לכם את החשמל. מדובר בהליך שעלותו כמאתיים עשרים שקלים היורדים מחשבון החשמל שלכם, וחברת החשמל מחויבות לבצעו בתוך כחודשיים. לאחר מכן, המעבר לספקית החדשה אינו כרוך בביצוע עבודות נוספות בבית או בביקור טכנאי.

עשוי לעניין אותך גם

כתיבת תוכן באנגלית לעסקים שרוצים לצמוח לשוק הגלובלי

בישראל פועלת כ-12 אלף חברות הייטק אשר מייצגות במידה רבה את רוח הנחישות, היצירתיות והנכונות …

איך עוברים את התקופה הקשה ונמנעים מפשיטת רגל

התקופה הקשה שעוברת על המשק, משפיעה על אנשים רבים, ומה שבטוח – כדאי לעשות הכל …