חדשות חמות
קרדיט תמונה Depositphotos

האם אוהדי כדורגל עוזרים לקבוצה לנצח?

 

חובבי כדורגל מודעים לחשיבות העצומה של אוהדים, אשר מגיעים לאצטדיונים ולמגרשים. האווירה, הצעקות, השירים והצבעים הם חלק בלתי נפרד מכל חוויה של ספורט מקצועני, בכל ענף, אבל כמה האוהדים באמת משפיעים על תוצאות המשחקים? בשנתיים האחרונות, בשל נגיף הקורונה, נאלצנו לחוות משחקי כדורגל ללא קהל, ואין ספק שזה לא היה נעים, אבל זו גם הייתה הזדמנות מעניינת לברר את השאלה הזו.

ובכן, מבחינה סטטיסטית לא עושה רושם שהמחסור בצופים השפיע באופן ניכר. מדי פעם אמנם נרשמו תוצאות מוזרות (קבוצות גדולות שספגו תבוסות גדולות, אפילו אצלן בבית), אך בגדול ממוצעי השערים לא השתנו והמשחקים התנהלו באותה רמה אינטנסיביות. אז האוהדים בכלל לא משפיעים? על פי סקר גדול שקיימה חברת מאסטרקארד, האוהדים עצמם ממש לא חושבים כך.

תוצאות הסקר של מאסטרקארד

מאסטרקארד היא נותנת חסות ותיקה של ליגת האלופות, ליגת הכדורגל המובילה באירופה. בסקר שלה השתתפו 12,000 אוהדים מרחבי אירופה, ו-90% (!) מהם ענו שהם מאמינים כי הנוכחות שלהם והתשוקה שהם מביאים למשחק מחזקת את השחקנים, ועוזרת להם לתפקד טוב יותר.

האוהדים נשאלו גם לגבי התרומה שלאהדה לחיים שלהם עצמם, ו-86% השיבו כי הם מאמינים שהמפגש החברתי ועצם הגעתם לתמוך בקבוצות הכדורגל שלהם, גורם להם להיות אופטימיים יותר לגבי החיים באופן כללי. כמו כן, 60% אמרו שמבחינתם, העליות והמורדות הכרוכות בצפייה במשחקים הן הכנה טובה להתמודדות עם אי הוודאות היומיומית. .

מוריניו לא מופתע

השנה ז'וזה מוריניו אמנם לא ישתתף בגמר ליגת האלופות, שיפגיש את ליברפול עם ריאל מדריד, אך הוא כן יהיה בגמר אירופי וינסה לזכות בגביע הקונפרנס ליג הראשון אי פעם. בעברו, הוא זכה פעמיים בליגת האלופות ובכלל, מבין דבר או שניים בכדורגל. למאמן הפורטוגלי המעוטר יש דעות משלו לגבי השפעת האוהדים על המשחק, והן תומכות בתוצאות הסקר.

"אני מאמין בכוחם של האוהדים", אמר מוריניו, "לדעתי הם לא רק תומכים ודוחפים, אלא ממש לוקחים חלק במאמץ הקבוצתי ובמשחק. היו לי כל כך הרבה משחקים שבהם הרגשתי שניצחתי כי הם התאמצו בשביל הקבוצה".

מוריניו מאמין שאוהדים הם הבסיס לחוויות כדורגל שלא יסולאו בפז, ויודע כי הקורונה לימדה אותנו לעולם לא לקחת צפייה חיה באירועי ספורט כמובנת מאליה. "התשוקה הזו של האוהדים, הרעש הזה, האנרגיה הזו, הלחץ הזה", הוא מסביר, "אפילו האנטגוניזם מצידם של אוהדי היריבות, כמובן שאנחנו צריכים את זה”.

תמשיכו להגיע ולתמוך בקבוצות שלכם

בסופו של דבר, אם האוהדים והמאמנים בטוחים שלקהל במגרשים יש משמעות גדולה, כנראה שהם צודקים. העובדה שלא ראינו את זה בצורה בולטת בשנתיים האחרונות, מעידה על רמת המקצוענות הגבוהה של שחקנים בליגות הגדולות, ואפילו בליגת העל המקומית שלנו. הכי חשוב, שהאצטדיונים ימשיכו להיות מלאים באוהדים נלהבים.

עשוי לעניין אותך גם

קידום אתרים SEO

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים מבינים שאסטרטגיית שיווק דיגיטלית צריכה לשרת את המטרות של העסק, …

סימנים לכך שביטקוין עשוי להתאושש

שנת 2022 הייתה שנה קשה ביותר למשקיעי קריפטו, שכן קריסות גדולות הובילו לירידה חדה בערכו …