חדשות חמות

יום המזל שלהם? גיאולוג וכורה מצאו אבן בשוווי של כמעט 10 מיליון שקלים

יש לכולנו חלום כזה, לזכות בכרטיס גירוד – להיכנס לבר השכונתי ולהכריז: "סיבוב של טקילה לכולם על חשבוני", לאחר מכן להתיישב בכיסא ולהרגיש כמו מלך העולם.

אבל דמיינו כמה טוב הייתם מרגישים אם לא הייתם זוכים בכרטיס גירוד, אלא מוצאים אבן מאוד יקרה, אבן ברקת למעשה (אמרלד) – שכנראה כולנו נחשפנו אליה בסרטים מצוירים של דיסני ובאגדות למיניהן.

אה כן, ולא מדובר סתם על אבן ברקת, מדובר על אחת בשווי של כמעט 10 מיליון שקלים.

זה בדיוק מה שקרה לגאולוג דבפריאה רקשיט והכורה הוותיק ריצ'ארד קפטה, כשהם נתקלו באבן ברקת השוקלת 5655 קרט במכרה קגאם שבזמביה ב-2 לאוקטובר.

על פי הדיווחים מהאזור, אבן החן התגלתה בחלקו במזרחי של המכרה הגדול ביותר בקגאם, איפה שצוות המכרה כבר הוציא לאחרונה מספר אבני חן יקרות ערך.

אבן החן תוארה על ידי חברת האבנים היקרות הלונדונית Gemfields כ-'בעלת בהירות יוצאת דופן ואיזון מושלם בין ירוק וזהב'.

האבן נקראה בשם 'איקאלאמו' (מה שאומר 'אמרלד הארי') – הענקת שם לאבן חן שעוד לא נחתכה נחשב ככבוד השמור רק לאבנים הנדירות והמיוחדות ביותר.

האבן המדוברת תצא למכירה פומבית פרטית בסינגפור בחודש הבא.

אלנה בסגליה, גמולוגית מחברת Gemfields אמרה: " אנחנו חווים בזמן האחרון דרישה גבוהה מאוד מהמותגים הגדולים בעולם, בעיקר מאירופה לאבני ברקת איכותיות מזמביה, כולם רוצים ומעריכים את הצבע העשיר והמראה של האבנים הללו – איכויות שהופכות את האבנים הללו למיוחדות במיוחד.

"קשה להעריך כמה אבנים בודדות אפשר לחתוך מזו הגדולה שנמצאה, אבל חיתוך של המומחים שימכרו את האבן בהחלט יכניס אותה לספרי ההיסטוריה תודות לאבנים יוצאות דופן שיצאו ממנה."

הדיווחים אומרים שהמחיר לקרט בודד של אבן ברקת איכותית עומד על 500$ בערך, מה שאומר שאם האבן בסיפור הזה תיחתך לאבנים קטנות יותר, היא יכולה להימכר בכמעט 10 מיליון שקלים.

זה די הרבה טקילה לכולם בבר.

 

עשוי לעניין אותך גם

יותר מ-6000 אנשים מחזיקים בביטוח למקרה של חטיפת חייזרים. מה אתכם?

בתחילת החודש כמעט 2 מיליון אנשים הצטרפו לעמוד פייסבוק הנקרא: "הסתערות על אזור 51. הם …

הכלב של האישה הזאת נחטף בדרך שאתם לא יכולים לדמיין בכלל

ציפורים עלולות להוות סיוט לפעמים. בין אם אתם מנסים להירגע על חוף הים או שאתם …