האם אפשר לקבל שירותים מהירים של כתיבת תוכן ברמה של SOS? למי פונים וכמה זה עולה? התשובות כאן
העולם השיווקי נע סביב תוכן ולעתים קרובות לוחות הזמנים נתקלים באתגרים לא פשוטים. הזמנת כתיבת תוכן מהיום למחר ולפעמים אפילו מהיום להיום היא איננה נדירה וכרוכה בלא מעט משוכות. איך למצוא כותב תוכן מקצועי ואמין במהירות, כמה זמן יהיה לתיקונים ומה תהיה רמת התוצר הסופי.
נוסיף למשוואה פרמטר נוסף והוא שהניסיון מלמד שבעולם השיווקי הדיגיטלי בעלי המקצוע אינם ששים להתחייב ללוחות זמנים קצרים. נהפוך הוא. על פי רוב, גם פרויקטים שאפשר לגמור בזריזות במספר ימי עסקים נמתחים תדיר לאורך שבועות וחודשים ארוכים. יעידו על כך בעלי עסקים רבים שביקשו להקים אתר אינטרנט וראו שהפער בין החתימה על הסכם ההתקשרות לבין ההשקה של האתר עמד על חצי שנה, שנה ויותר.
הפתרון הנכון לעסק שצריך כתיבת תוכן במהירות הוא לפנות לחברה לשירותי תוכן שעוסקת בנושא. חברות אלה, היודעות לייצר טקסטים איכותיים בנושאים מגוונים, מסוגלות גם להתמודד עם הזמנות ב-SOS. זאת עד כדי העמדת כותב תוכן מקצועי ומהיר לטובת העסק שיעבוד בקפדנות ובמהירות כולל בשעות לא שגרתיות.
כתיבת תוכן במהירות, מה מקצר את התהליך?
אחד הדגשים החשובים והאפקטיביים לגבי כתיבת תוכן בלוחות זמנים קצרים הוא קיום פגישה פרונטלית עם האנשים הרלבנטיים מטעם העסק. הפרונטליות יכולה להיות בזום אבל עדיף במצבים הללו שלא להתפשר על ישיבה פנים-אל-פנים. כאשר כותב התוכן יושב מול האנשים מהעסק הוא לא רק מקבל את המידע המקצועי אלא מבין גם את הדינמיקה, האינטונציה ואת הפסיכולוגיה הארגונית.
זאת ועוד, במהלך הפגישה ניתן אפילו להתחיל ולנסח ראשי פרקים לכתבה ובמקרים דחופים אף לבצע את הכתיבה בו-במקום. למשל, קיום פגישה פרונטלית לטובת כתיבת תוכן שלאחריה הכותב נשאר (!) במקום ומבצע את הכתיבה. בתום העבודה הראשונה מתקיימת פגישה נוספת שבה עוברים ביחד על התוכן, מדייקים אותו ויוצאים לסבב אחרון של דיוקים.
שיטת העבודה הזו מאפשרת לייצר כתיבת תוכן גם כאשר אין מנוס מעמידה בדד-ליין קרוב ומיידי. לעתים קרובות התוצאה הסופית תהיה אף יותר טובה מתהליך ארוך ומסורבל של כתיבה על פי בריפים או מיילים ושיחות טלפון.
איך מוצאים חברת תוכן איכותית?
כשאתם זקוקים לשירותי כתיבת תוכן מיידיים אין מקום ובעיקר אין זמן לעיכובים מיותרים. לעתים קרובות תדרשו כנראה לשלם סכום גבוה יותר מהרגיל אך הדברים ברורים והמטרה מקדשת את האמצעי (הכספי). כך גם חשוב שתדעו לפנות את מלוא המשאבים הנדרשים לעבודה מול כותב התוכן הן ברמת מסירת המידע והן בשלב התיקונים והדיוקים.
בישראל יש לא מעט פרילנסרים קטנים ויחידים שמציעים כתיבת תוכן לחברות ועסקים. כאשר הלו"ז צפוף והדד-ליין מתקרב, כדאי מאד שלא להתפשר אלא על חברות בעלות ניסיון. ניסיון בעולם התוכן בא לידי ביטוי בתיק עבודות עשיר שכולל כתבות, אתרי אינטרנט, פוסטים לרשתות חברתיות, ברושורים, מצגות ועוד. תיק העבודות עשוי ללמד על הניסיון של הכותבים גם מתוך היכולת להציג עבודות בתחום הקונקרטי.
ניקח למשל חברה שעוסקת במיזוג אוויר וזקוקה במהירות לכתבה שיווקית לקראת כנס בעלי מקצוע. כאשר אנשי העסק פונים לקבל הצעות מחיר מכותבי תוכן, רק כותבים בעלי וותק וניסיון יוכלו להציג ממש תכנים מעולם המיזוג. כותבים שאין להם את הקילומטרז' בתחום יתקשו בדרך לספק בזריזות דוגמאות כתיבה נקודתיות וקונקרטיות. זאת לעומת חברה רצינית לשירותי כתיבה שיווקית שלאור היקף פעילותה כמעט שאי אפשר להתקיל אותה עם נושאים "חדשים".
לסיכום,
כתיבה שיווקית יכולה בהחלט להיות גם מקצועית ומוקפדת וגם מהירה וזריזה. עסקים הזקוקים לפתרון מיידי יעשו נכון אם יפנו לחברות תוכן גדולות ומוכרות. חברות שיודעות להעמיד לטובתן כותב תוכן שיתמסר אך ורק לפרויקט שעל הפרק בלי ניואנסים ובלי אותיות קטנות.
חשוב לוודא שהכתיבה נעשית עם פגישות פרונטליות (או לכל הפחות בזום ובמידה שאין אפשרות אז בטלפון). רצוי שלא להתפשר על כתיבה עם הוראות כלליות בלבד או בריפים במייל. הזמן קצר, המלאכה מרובה, ואין זמן לעיגולי פינות.