חדשות חמות

תכנון נכון של המשכנתא יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים

אחד הצעדים החשובים ביותר שרובנו עושים במהלך החיים הינו לקיחת משכנתא. המשכנתא יכולה להיות לקניית הדירה ראשונה בעיניו של זוג צעיר או בנסיבות אחרות שעליהן נדון בהמשך.

מה זה משכנתא?

ראשית כל, מה זה בכלל משכנתא? כאמור, משכנתא הינה הלוואה המשמשת בדרך כלל לרכישת דירה או בית, שיפוץ או בנייה. בהליך נטילת המשכנתא, הלווים משעבדים את הנכס לטובת הגוף המלווה, למעשה, הבנק. ההחזרים החודשיים של המשכנתא הנקבעים על סמך שלל פרמטרים המשתנים בין לווה אחד לשני, ילכו איתכם תקופה ארוכה כשתוכלו לבצע הליך מחזור משכנתא במרוצת הזמן בעזרתו של יועץ משכנתא מוסמך.

כמו שציינו קודם, משכנתא יכולה לשמש למטרות רבות, והתנאים להחזר המשכנתא משתנים ותלויים בין היתר במטרת לקיחתה. משכנתא יכולה לשמש לקניית דירה, בנייה או שיפוץ, קניית דירה להשקעה, שדרוג לדירה חדשה יותר (על ידי סגירת המשכנתא על הדירה הראשונה ומעבר לדירה חדשה) או כחלק מהליך מחזור משכנתא שבו סוגרים משכנתא אחת ופורסים אותה מחדש בעקבות שינויים בשוק או בהכנסות.

למה חשוב כל כך לתכנן לפני לקיחת המשכנתא?

רוב האנשים שואפים בשלב מסוים בחיים שלהם להשתקע בבית או בדירה ולהקים משפחה, לכן חשוב כמה שיותר מוקדם להתחיל לחסוך כסף על מנת שיהיה הון עצמי לשימוש בזמן קניית הדירה. ככל שההון העצמי שלכם יהיה גדול יותר, ככה תוכלו לקחת משכנתא גדולה יותר, או שתצטרכו הלוואה קטנה יותר.

כאמור, לפני שאתם ניגשים בכלל ללקיחת המשכנתא, חשוב שתבינו בדיוק מה מחיר הדירה, המחיר שהמתווך אומר לכם הוא מן הסתם לא המחיר הסופי וישנן עלויות נוספות שכדאי שתיקחו בחשבון לפני לקיחת המשכנתא, עלויות כמו דמי תיווך, מס רכישה, עלויות הובלה, ריהוט, שיפוץ הדירה, עורך דין ועלויות נוספות במקרים מסוימים, כל אלה צריכים להיות מחושבים כחלק מהתהליך הכולל.

השלכות של לקיחת משכנתא

משכנתא היא לא הלוואה רגילה, המשכנתא הממוצעת במדינת ישראל עומדת על 700 אלף ש"ח, כשההלוואה הממוצעת שמשפחה לוקחת עומדת על 50-100 אלף ש"ח, מדובר בהבדל מאוד משמעותי.

בתהליך לקיחת המשכנתא אפשר לעשות הרבה טעויות, רוב האנשים לוקחים משכנתא אחת בחיים שלהם ולכן אין שום סיבה לא לתת למישהו כמו יועץ משכנתא מוסמך ומנוסה לעזור לכם להימנע מטעויות נפוצות כמו למשל: הבנה לא נכונה של תנאי החזר ההלוואה, חישוב לא נכון של ההוצאה הכוללת על הדירה כמו שציינו הנ"ל ועוד.

המשכנתא הולכת להשפיע על איכות החיים שלכם ותנאי הלוואה שלא מתאימים לכם עלולים לפגוע בכם ובאיכות החיים שלכם בצורה קשה, לכן חשוב שתתיעצו ארוכות עם יועץ משכנתא מוסמך ומנוסה כמה שיותר מוקדם כדי שהוא יעזור לכם להימנע מטעויות נפוצות ויעזור לכם למצוא את המקום שייתן לכם את התנאים הטובים ביותר, שלא יפגעו באיכות החיים שלכם ותוכלו להנות מהנכס החדש שנים רבות.

 

 

[contact-form-7 id="1259" title="cf7-new-mashkanta"]