חדשות חמות

איך תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים בעזרת מחזור משכנתא

מחזור משכנתא הינה אחת הדרכים הנפוצות ביותר כיום לחסוך בהוצאות החודשיות, מחזור משכנתא הנעשה בעזרת יועץ מקצועי יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. אז אם חשבתם שהתחייבתם לנצח למשכנתא ואתם תהיו מחויבים לשלם את אותו הסכום שגומר לכם את חודש במשך השנים שיבואו, אתם יכולים להירגע, במדריך הזה נעזור לכם להבין מה זה בדיוק מחזור משכנתא ואיך אתם יכולים ליישם את השיטה הפיננסית הזאת.

אז מה זה בכלל מחזור משכנתא?

בתהליך הזה שנקרא מחזור משכנתא, אתם למעשה סוגרים את המשכנתא הקיימת ולוקחים משכנתא חדשה במקומה, רק בתנאים טובים יותר. למה תנאים טובים יותר? המצב הכלכלי המשתנה בשוק משפיע מאוד על אפשרויות ותנאי המשכנתא, וכן המצב הכלכלי של הלווה משתנה בדרך כלל בצורה משמעותית מאז שהמשכנתא המקורית נלקחה. אם אתם עוברים על תנאי המשכנתא עם יועץ משכנתאות מקצועי, תוכלו לוודא שאכן אתם מקבלים תנאים טובים יותר משהיו במשכנתא המקורית שלכם.

מי צריך את זה?

כמו שאמרנו, המצב בשוק משתנה כל הזמן, ובמקרים של שינויים בשוק, כדאי לבדוק את האפשרות למחזור משכנתא, אם הריבית במשק יורדת למשל, תנאי המשכנתא שלכם יכולים להשתפר. אם אתם מתקשים לסגור את החודש והמשכנתא חונקת אותכם, יכול להיות שכדאי לשקול פריסה מחדש של המשכנתא כדי שתוכלו לשלם פחות כל חודש.

אם קיבלתם סכום כסף גדול או שמקורות ההכנסה שלכם גדלו, תוכלו אולי לפרוע חלק מהסכום ולפרוס מחדש את התשלומים שנשארו באמצעות מחזור המשכנתא.

אז מה קורה בפועל? לא תאמינו כמה זה פשוט!

בדומה למעבר בין חברות סלולר, מחזור משכנתא אפשר לעשות בכל בנק, לא משנה מאיזה בנק לקחתם את המשכנתא המקורית שלכם. חשוב לציין שהבנק הוא מטבעו גוף כלכלי שידוע בעמלות שהוא לוקח, לכן, גם תהליך מחזור המשכנתא הכולל לעיתים סגירת תיק בבנק אחד ופתיחת תיק בבנק אחר, כרוך בעלויות מסוימות וקנסות התלויים במצב האישי של כל אחד. ניתן לחסוך משמעותית בעמלות המחזור ובקנסות אם ניגשים לתהליך בעזרתו של יועץ משכנתא מקצועי המכיר את כל התהליכים וההסתעפויות האפשריות.

בנוסף לכל העמלות והקנסות, המשתנות בין מקרה למקרה, ישנם כמה תשלומים שבדרך כלל כולם יצטרכו לשלם כשעוברים את התהליך הזה כמו: אגרת ביטול משכנתא, הערכת שמאי מקרקעין נוספת, נסח טאבו, עמלת פתיחת תיק למשכנתא החדשה. מסמכים נוספים דרושים כדי לבצע את התהליך, צילום ת.ז, תלושי משכורת ופירוט חשבון הבנק, אישור על סילוק המשכנתא המקורית ונסח טאבו.

כמו שאמרנו, אל תיגשו לתהליך הזה לבדכם, תנו ליועץ משכנתא בעל ניסיון לעשות את כל החישובים הדרושים כדי שתוכלו לדעת מלכתחילה האם מחזור משכנתא הוא הליך שבכלל משתלם לכם לעשות אותו. יועץ המשכנתא יודע לקחת את כל המאפיינים הקיימים ולדעת אילו הוצאות יהיו לכם במידה ותיגשו לתהליך והאם התהליך באמת יחסוך לכם כסף בעלויות החודשיות.

 

כשתבחרו לחסוך כסף ולבצע מחזור משכנתא כלשהו, בין אם זה לשנות את התנאים לחלוטין ולקחת משכנתא מבנק אחר או לפרוע חלק מהסכום ולהמשיך לשלם את שארית הסכום באותם התנאים, כדאי שתתייצעו בראש ובראשונה עם יועץ משכנתאות מוסמך ומנוסה שיוכל לעזור לכם לבצע חישוב מדויק של כל העלויות הכרוכות בתהליך על מנת שתוכלו להגיע למסקנה ביחד האם התהליך ישתלם לכם או לא.

אל תהיו שאננים ותשאירו את כספכם במקום שהוא לא צריך להיות בו, מחזור משכנתא חכם יעזור לכם לצאת לעוד טיול משפחתי, לחסוך לרכב שרציתם וליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר.

 

[contact-form-7 id="1225" title="cf7-post"]