חדשות חמות
קרדיט לתמונות FREEPIK

שנת קיץ – כל מה שצריך לדעת על שינה קרירה ומהנה

לכאורה שינה זו שינה. עייפים, אז ישנים. בפועל, בעולם מודרני כמו שלנו, בו הטכנולוגיה מפריעה, נהיינו מפונקים, לא מספיק פעילים ושלל חידושי קידמה מציעים לשלוט ולהטיב את איכות השינה, יש לא מעט משתנים שמשפיעים על איכות השינה, וכיוון שאט אט מתחילים ימים חמים, נעבור להסביר כל מה שחשוב לדעת אודות שנת לילה קיצית ונעימה. ללא זמזום מעיק של יתושים, ללא תחושת מחנק וללא יקיצה לא רצויה בשל זריחה מוקדמת.

בחירת מזרן מתאים

טרם נעבור להסביר כל מה שחשוב לדעת, נעבור לציין שבין אם חורף או קיץ, תמיד טוב לבחור במזרן שמתמודד היטב עם חוף הגוף ועם הנטייה להזיע. כיום קיימים מזרנים שכוללים ציפוי בד סריג איכותי ואף בד רב שכבתי, וכל זאת מתוך מטרה לאוורר את המזרן. לכן כאשר מגיעים לבחור מזרן, חיוני לוודא שהוא לא רק נוח, אלא גם מותאם להתמודד עם חום הגוף.

פיג'מה ארוכה דקה או קצרה?

לאחר שיש מזרן מתאים, רק נותר לטפל בשאר המשתנים. כמובן שיש להחליף לשמיכת קיץ, אך בין היתר נדרש להקפיד על שני פרמטרים נוספים: פיג'מה וסדינים. לכאורה, הרעיון פשוט. בפועל, כאשר מזגן מעורב במשוואה, רבים נוטים להתבלבל. במקום להיכנס עם פיג'מה קצרה בוחרים בארוכה, אך אז במהלך הלילה מגלים שבן הזוג כיבה את המזגן (קר קפוא), כך ששוב מתעוררים בשל תחושת חום מעיקה.

מענה טבעי כנגד יתושים

עם כל הכבוד לחום, היתושים הם המטרד הרשמי של שנת לילה טובה. מה עושים? ראשית רשתות, אך יש דברים נוספים. יש צמחים שידועים בהרחקת יתושים, אם כי חשוב לוודא אלו צמחים מתאימים לחדר השינה. מה עוד? יש תרופת סבתא יעילות. כל שצריך לעשות זה לקחת חצי לימון ולתקוע בו מקלות ציפורן. מסתבר שיתושים פחות אוהבים את השילוב של הריח הזה. מחפשים פתרון נוסף? קחו כוס עם מלח גס ותפזרו בה מספר טיפות של שמן גרניום ותציבו בפינת חדר השינה.

נוסף לכל זאת, אם מחפשים אווירה רומנטית + מענה כנגד יתושים, מומלץ לפזר טיפות שמן לוונדר בפינות של מיטות זוגיות . כך גם נהנים מריח נעים ומרגיע וגם מרתיעים יתושים. מה עוד? ניתן לייבש עלי גרניום לימוני, עלי קיסוס שבדי ועלי לבנדר, לשים בשקית בד ולתלות לצד המיטה.

מיסוך חלונות

בקיץ השמש זורחת יחסית מוקדם, כך שאם זוכים להתעורר לאחר הזריחה, חשוב לוודא שהווילונות מחשיכים היטב את החדר. לא חסרים דגמים מרשימים ולא בהכרח יקרים של וילונות החשכה. פשוט ביחרו אחד ותקומו בזמן שלכם! הורים לילדים קטנים? הטיפ הזה אינו עבורכם.

מזגן או מאוורר תקרה?

חייבים קירור חיצוני? בהנחה ולא מספיק ללכת לישון עם חלון פתוח, מוטב להעדיף מאוורר תקרה על פני שימוש במזגן. מאוורר מאפשר לתרמוסטט הטבעי של הגוף לפעול באופן אידיאלי, מבלי שנחוש בתחושת ייבוש (בעקבות שימוש במזגן). כמו כן, מחקרים מראים שמשב רוח עדין תורם לאיכות השינה, פשוט כיוון שהוא מדמה משב רוח טבעי.

 

 

עשוי לעניין אותך גם

איך עוברים את התקופה הקשה ונמנעים מפשיטת רגל

התקופה הקשה שעוברת על המשק, משפיעה על אנשים רבים, ומה שבטוח – כדאי לעשות הכל …

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …