חדשות חמות

מנתח המוח הזה היה קרוב למוות ומה שקרה לו פשוט ידהים אותכם

אחת החידות הגדולות ביותר של האנושות היא מה קורה לנו כשאנחנו מתים. יש הרבה תאוריות בנושא אבל שום הוכחות לאף אחת מהן. אנחנו מצטרפים למלאכים בגן עדן? או שזה סתם חלל מלא בכלום ושום דבר אינסופיים.לא נדע עד שנמות ואז מן הסתם כבר יהיה מאוחר מדי וזה לא יעניין אותנו.

או שאולי אפשר לדעת לפני? דוקטור איבן אלכסנדר, מנתח מוח, כתב ספר*  המתאר את המסע שעבר בשנת 2008 כשהיה בתרדמת במשך שבוע.

בספר שפורסם בתחילת 2017, מתאר אלכסנדר איך הוא הרגיש בזמן שהיה בתרדמת ולטענתו הוא הרגיש מה יש אחרי המוות ושעכשיו יש לו הבנה הרבה יותר טובה של החיים ומה יש אחריהם.

בספרו כותב אלכסנדר: " הייתי בתרדמת במשך שבוע, סבלתי מדלקת קרום המוח – למעשה חמורה במוח, המצב שלי היה כל כך קשה שהסיכויים שלי לשרוד עמדו על 2% ולאחר שבוע של תרדמת הרופאים אמרו למשפחה שלי שהגיע הזמן לוותר ולתת לי למות"

אלכסנדר בן ה-63 חובר למכונת הנשמה ובנקודה זו הוא אומר " אור מסתורי ירד מלמעלה באיטיות לכיוון שלי", הוא לא מדבר על אורות בחדר ניתוח כמובן.

"זו הייתה יישות עגולה, מנגנת מוזיקה שמיימית שקראתי לה מלודיה מסתובבת"

"האור נפתח והרגשתי את עצמי הולך לכיוון הפתח שנוצר בו במעלה עמק מדושן וירוק להפליא בתופסת מפלים מנצנצים כמו קריסטלים" מוסיף אלכסנדר.

"היו שם עננים, הצבעי מרשמלו, ורודים ולבנים ומאחוריהם, השמיים היו בצבע כחול עשיר מלווים בעצים, שדות, חיות ואנשים"

"היו שם המון מים, זורמים בנהרות או יורדים בזכות הגשם. ערפל עלה מהקרקע של האגמים ודגים שחו מתחתיו" חותם אלכסנדר את התיאור השמימי המאוד מדויק שלו.

נכון ששום דבר ממה שאמר הוא הוכחה לחיים שאחרי המוות, אפילו אם אלכסנדר לימד מדעי המוח באוניברסיטת הארוורד הנחשבת. עדיין מנתח המוח מאמין כי ההוכחות לחיים אחרי המוות הופכות ונהיות יותר אמיתיות.

"ראיות הנלקחות מאנשים שחוו חוויות קרובות למוות הן מפליאות כל פעם מחדש. אבל איך בדיוק עולות התחושות הללו, עדיין לא ברור" אומר אלכסנדר.

מנקודת מבט צינית מאוד, כל הסיפור הזה יכול להיות פשוט טריק שיווקי כדי לקדם את מכירת הספר שלו. אחרי הכל, אלכסנדר כתב את רב המכר "הוכחה לגן עדן", שעושה פחות או יותר הכל חוץ מלהוכיח את קיומו של גן עדן.

 

 

*שם הספר:

(Living In A Mindful Universe: A Neurosurgeon's Journey Into The Heart Of Consciousness (

 

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …