חדשות חמות

מכתב חדש שהגיע ל-FBI: הבריחה מאלקטרז הייתה סיפור הצלחה אחרי הכל?

האמונה הרווחת בקרב הציבור אומרת שאף אחד לא הצליח לברוח מהכלא המפורסם 'אלקטרז'. 36 אסירים ניסו לברוח משם, אבל כל הנסיונות נכשלו.

יחד עם זאת, חתיכת נייר יכולה מטילה הרבה ספק על הטענות הנ"ל.

בשנת 1962, שלושה אסירים, ג'ון וקלרנס אנג'לין ופרנק מוריס הוציאו ניסיון בריחה די רציני מבית הכלא המבודד.

ה-FBI פתח בחקירה מקיפה ובסופו של דבר הגיעו שם למסקנה שהשלושה טבעו במפרץ סן פרססיקו המפריד בין הכלא הממוקם על האי לבין סן פרנסיסקו.

אם מעבירים קדימה קצת יותר מ-50 שנה, ב-FBI קיבלו מכתב בדואר שנכתב לכאורה על ידי ג'ון אנג'לין. במכתב נאמר שהשלושה אכן שרדו את ניסיון הבריחה שלהם.

למרות שהמכתב הגיע בשנת 2013, הוא רק לאחרונה פורסם ונחשף לציבור הרחב.

במכתב נאמר: " שמי ג'ון אנג'לין. ברחתי מאלקטרז ביוני 1962 עם אח שלי קלרנס ופרנק מוריס.

"אני בן 83 ובמצב בריאותי לא טוב. יש לי סרטן.

"כולנו שרדנו בקושי את אותו הלילה! פרנק מת באוקטובר 2005. הקבר שלו נמצא באלכסנדריה תחת שם אחר. אח שלי מת ב-2011.

"אם תפרסמו בטלוויזיה הבטחה שבה אני אוכל ללכת לכלא למקסימום שנה אחת ולקבל טיפול רפואי, אני אכתוב לכם בחזרה ואומר לכם בדיוק איפה אני נמצא. זו לא בדיחה אלא האמת המוחלטת."

vcrhjv

ה-FBI חקרו לעמוק את המכתב כדי למצוא טביעות אצבע ולראות האם כתב היד מתאים לזה של ג'ון אבל שתי הבדיקות לא הניבו תוצאות חד משמעיות.

האמת, זה יהיה מאוד מרשים אם יתגלה כי השלושה הצליחו להשתלב בחזרה בחברה אחרי הבריחה היות והסיפור עשה המון רעש בקרב הציבור. יחד עם זאת, מדובר בשנות ה-60, הסיכויי שהם היו מצליחים לשרוד בחברה היום הוא כמעט אפסי.

דובר המשטרה מסר: " אין שום סיבה להאמין שכל אחד מהם היה מסוגל לשנות את סגנון החיים שלו ולהפוך לאזרחים למופת פתאום ככה אחרי הבריחה."

ג'ון וקלרנס נשפטו ל 15-20 שנה בכלא בגין מעשי שוד בבנקים ומוסדות אחרים. הם בילו את זמנם בשלושה בתי כלא שונים, אבל אחרי ניסיונות בריחה חוזרים, הם הועברו לאלקטרז כדי להבטיח שלא יוכלו לברוח שוב.

הם, ביחד עם פרנק מוריס, הרחיבו את חורי האוויר בתא שלהם בעזרת כלים שהם מצאו ברחבי הכלא במשך 6 חודשים. הם אפילו שמו כדורי נייר גדולים במיטה שלהם לפני הבריחה כדי לקנות לעצמם כמה שיותר זמן.

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …