חדשות חמות
קרדיט תמונה FREEPIK

מהי חווית משתמש ואיך היא משפיעה על הלקוחות?

בימינו כאשר מפתחים מוצר מדברים רבות על חווית המשתמש. חוויית המשתמש היא למעשה האופן שבו חווה המשתמש את השירות או המוצר ברגע שהוא מקבל אותו לידיו ועד למהלך השימוש בו. האם המשתמש מבין את הוראות ההפעלה בקלות? האם המידע עבור השירות או המוצר נגיש לו בכל רגע? מאפיינים אלה ואחרים משפיעים רבות על החוויה הכללית של המשתמש.

UX ו-UI, כדאי להכיר

כאשר מדברים על חווית משתמש, חשוב להכיר שני מונחים מרכזיים: UX (User Experience) ו-UI (User Interface). הראשון מתייחס יותר לחוויה של המשתמש ומה הוא מרגיש כאשר הוא משתמש במוצר. המושג השני מתייחס יותר לממשק עצמו, העיצוב שלו והמאפיינים השונים. חברת UI היא חברה מקצועית שתפקידה להתייחס לכל מה שקשור לממשק המשתמש. הצוות של החברה עובד על הנראות של הממשק ומתאים אותו לשימוש יום יומי של כל משתמש באשר הוא, גם אם הוא לא מבין הרבה במחשבים. בממשק המשתמש ישנם הרבה היבטים טכניים שיש להכיר על מנת לעצב אותו בהתאם לדרישות המשתמש.

משפרים את חווית המשתמש, מגדילים את מאגר הלקוחות

שיפור חווית המשתמש עוזר לכל עסק להגדיל את מאגר הלקוחות שלו. ברגע שהלקוחות רואים שהמוצר פונה אליהם והם יכולים להשתמש בו בקלות וללא ידע קודם, הם ישמחו לרכוש אותו ואף להמליץ עליו לחברים. אז חשוב לדאוג לשימוש נוח מצד הלקוח על מנת לקדם את העניינים. קיימים כמה גורמים משמעותיים המשפיעים על חווית המשתמש. ראשית, נראות המוצר. כפי שראינו קודם, העיצוב הנכון חשוב לשיווק המוצר. שנית, השימוש במוצר צריך להיות הגיוני, אם לא לומר אינטואיטיבי. וברגע שהלקוח קולט איך משתמשים במוצר, הוא מעריך אותו. כמו כן, חווית משתמש טובה עוזרת ליצור אמינות בין החברה לבין הלקוח.

מעבר לכך, קיימים כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר דואגים לחווית המשתמש. ראשית, כדאי להגדיר את המטרות של המוצר כדי לדעת לקראת מה אתם הולכים. שנית, כדאי לבצע מחקר על המוצר וגם על המתחרים בתחום. דבר זה יעזור לכם לראות מה יש למתחרים שאין לכם, ולהשתפר במידת הצורך. נוסף על כך, חשוב לבצע סיעור מוחות עם הצוות ולהעלות כמה שיותר רעיונות בנוגע למוצר, על מנת להוציא את המוצר המוגמר הטוב ביותר מבחינת חווית המשתמש.

ויש קורסים המתייחסים לנושא

אם אתם מעוניינים להשתלב בתחום של חווית המשתמש, קיימים כמה קורסים בנושא. קורס UX, למשל, עוסק רבות בבנייה נכונה של אסטרטגיות שיווק טובות המשדרגות את חוויית המשתמש. קורס כזה מתאים לכל מי שמעוניין לראות את המוצר כפי שהלקוח רואה אותו ולהרגיש את ההבדלים. כמו כן, הקורס מתאים לכל מי שאוהב את עולם העיצוב ומעוניין להתאים את העיצוב המושלם למוצר המיועד ללקוח. במהלך העיצוב, יש צורך לחשוב רבות על חווית המשתמש, נוחות השימוש והפיכת המוצר ליעיל עבור הלקוח.

קורס UI  מיועד גם כן למי שמעוניין להשתלב בעולם העיצוב, אך הוא פונה יותר לאלה שאוהבים לעצב את ממשק המשתמש. לפיכך, אל הקורס מתקבלים בדרך כלל מועמדים בעלי זיקה לתחום העיצוב הגרפי, עם עדיפות לבעלי ניסיון בתחום הגרפיקה. בסופו של דבר, מעצבי UI אחראיים על המוצר המוגמר ועל הנראות שלו לאחר עבודה רבה.

לסיכום, בין אם אתם בוחרים להיות מעצבי UX ובין אם מעצבי UI, יהיה לכם הרבה מה לתרום לתחום פיתוח המוצרים. חברות רבות מחפשות עובדים מקצועיים ומוכשרים עם ראש על הכתפיים שיעזרו להן לפתח את המוצרים השונים. אז ברגע שאתם מסיימים את הקורס, העבודה מובטחת.

עשוי לעניין אותך גם

איך עוברים את התקופה הקשה ונמנעים מפשיטת רגל

התקופה הקשה שעוברת על המשק, משפיעה על אנשים רבים, ומה שבטוח – כדאי לעשות הכל …

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …