חדשות חמות

למה חברי היאקוזה חותכים לעצמם את הזרת?

בתחילת החודש (מרץ) יצא לאקרנים הסרט “The Outsider” של נטפליקס, המון התרגשות וציפייה היו לקראת הסרט, במיוחד בגלל הופעתו של השחקן מעוטר הפרסים ג'ארד לטו.

עלילת הסרט מתרחשת בשנת 1954, עשור אחרי מלחמת העולם השנייה, ג'ארד לטו משחק את ניק לוואל, האסיר האמריקאי היחיד בכלא אוקסה.

אחרי שהציל את חייו של אסיר שישב איתו שהיה גם איש יאקוזה (המאפיה היפנית) , לוואל שוחרר והתחיל לעבוד בקלאן ( השירומטסו ולמעשה פצח רשמית בקריירת פשע בעולם התחתון היפני.

על מנת להדוף מלחמה עם קלאן אויב, ניק מסכים לבצע יוביטסומי. בעשותו כך, הוא למעשה מתחייב באופן מלא לקלאן שלו. המחיר שעליו לשלם? זרת יד שמאל.

למרות שהסרט עצמו הוא בדיוני, מעשה היוביטסומי אכן קיים, והוא נפוץ מאוד בקרב חברי היאקוזה. אבל מה הוא בדיוק?

יוביטסומי, שאותו אפשר לתרגם כ-"קיצור אצבעות", זו למעשה מתודה של חרטה על מעשים לא טובים, ובמעשה כרוך כריתת הזרת (או חלק ממנה). נראה קצת יותר מדי לטעמי.

מקורות הטקס לא ברורים, אבל כנראה הוא התחיל אצל הבאקוטו. הבאקוטו היו מהמרים שעברו ממקום למקום ביפן מהמאה ה-18, עד המאה ה-20. ביחד עם הטאקיאה, הם נראו כהתחלה של מה שהיום נחשב היאקוזה.

יוביטסומי שומש כמתודה של חרטה לאנשים שלא יכלו לשלם את חובות ההימורים שלהם.

הזרת היא לא רק האצבע החשובה ביותר להבטחת הבטחות, היא גם האצבע שבעזרתה אפשר לאחוז בצורה הכי טובה בחרב קנדו יפנית. לכן, מהמר שהכריחו אותו לכרות את האצבע לא יוכל לעולם יותר להחזיק חרב כמו שצריך, מה שיחליש אותו לכל החיים ויהפוך אותם ליותר תלויים בבוס שלהם.

במהלך הטקס, המהמר מניח את ידו השמאלית על חתיכת בד ומוריד חלק ממנה באמצעות סכין, לפני שהוא מציג אותה בפני הבוס, הסנדק או מנהיג הכנופיה.

הכריתה נעשית ביד שמאל היות ולהיות שמאלי בתרבות האסייתית עדיין נתפס כמשהו שלילי, כשרק 0.7% מהילדים היפנים אוכלים עם יד שמאל ורק 1.7% כותבים ביד השמאלית. עד הדורות האחרונים, אנשים שמאליים סבלו מאוד מסגיטמות שהודבקו לנושא בתרבויות המערביות, כשילדים מצאו את עצמם מוכים על שימוש ביד שמאל.

חבר יאקוזה יכול למצוא את עצמו מתמודד עם עוד עונשים ( בצורה של יוביטסומי נוסף), אם הם ממשיכים לבצע עבירות, בעוד שאלה המפסיקים לעשות את זה, עלולים למצוא את עצמם מגורשים מהארגון.

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …