חדשות חמות
קרדיט תמונה PIXABAY

כלי לעסקים מצליחים: מיתוג מעסיק הוא הקלף המנצח שיעניק לכם את הניצחון במשחק הגיוס ושימור העובדים

אם גם אתם מנהלים עסק המתבסס במידה רבה על העובדים וכוח האדם שבו, כנראה שהמשימות החשובות של גיוס עובדים חדשים איכותיים ומתאימים ושימור של העובדים הקיימים, אלו דברים שמעסיקים גם אתכם לא מעט. נראה כי הרבה מאד מנטורים מציעים שיטות שונות לעשות את זה, אך עדיין הקושי העצום ועסקים רבים לא מצליחים לגייס לשורותיהם את העובדים שהיו רוצים, ונוסף על כך לא ממש מצליחים להחזיק את העובדים הטובים אצלם. בשנים האחרונות, בין שלל השיטות והטכניקות שעוסקות בנושא החשוב הזה, יש מושג אחד שהולך וצובר תאוצה שנקרא מיתוג מעסיק. מתברר כי עסקים שבחרו ללכת על תהליך מיתוג שכזה הגיעו לתוצאות מרשימות, ונראה שמדובר בקלף מנצח שחשוב להכיר. אז מה זה בכלל אומר ואיך זה יעזור לכם לשמור אצלכם את העובדים הטובים ביותר, ולגייס את אלו שבאמת יוכלו לקחת את העסק שלכם קדימה? הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא.

מה זה בכלל מיתוג מעסיק?

כשמדברים על תהליכי מיתוג לרוב מתייחסים לדרך שבה המותג נראה או נתפס על ידי לקוחות ועל ידי העולם החיצוני. במרבית המקרים אין כמעט התייחסות לשאלה כיצד המותג נתפס על ידי העובדים בעסק ועל ידי עובדים פוטנציאליים, ומענה חשוב לשאלה הזו נותן הדבר הזה שנקרא מיתוג מעסיק.

אם כך, מיתוג מעסיק הוא כלי חשוב ביותר שעוזר להגדיר מיהו בעצם המעסיק – איך הוא נוהג בעובדים שלו, איזה אופק תעסוקתי הוא מציע להם, אילו אתגרים עומדים לפניהם וכיצד הם יכולים להגשים את עצמם דרכם, ולמה בכלל שווה להגיע ולעבוד אצל המעסיק.

חשוב לבצע את התהליך הזה דרך חברה מקצועית שתוכל לספק לכם מיתוג מקצועי ויעיל. חברת Web3D המתמחה בתהליכי מיתוג באופן כללי ובמיתוג מעסיק בפרט לצד פתרונות דיגיטליים נוספים, כמו בניית אתרים ועיצובם, מציעה תהליך מיתוג מעסיק מקיף שכולל בין היתר את הצעדים הבאים:

אפיון דמות המעסיק הנוכחית

כלומר – איך נתפס כיום המעסיק על ידי העובדים שלו? איך הוא נתפס על ידי מועמדים רלוונטיים לעבודה? מה המעסיק משדר לעולם והאם הוא מבטא מסר ערכי כלשהו? את כל הדברים האלו ניתן להבין על ידי ניתוח מעמיק, שאלונים שמחולקים לעובדים על בסיס קבוע ואפילו על ידי שיחות פתוחות עם מועמדים לעבודה.

שינויים והתאמות בשטח בהתאם לתמונת המצב

מה שיפה במיתוג מעסיק לעומת תהליכי מיתוג אחרים, זה שמדובר בתהליך שהמהות שלו הוא שינוי הלכה למעשה. כלומר, המטרה היא לא ליצור מצג שווא ותמונה של שקרית של אופי המעסיק, אלא להטמיע שינויים והרגלים במקום העבודה שייצרו את התמונה שהיינו רוצים להציג לעולם.

יצירת תכנים מותאמים

את התפיסה העדכנית שיוצרים בתהליך אפשר כעת להוציא החוצה לעולם. זה חשוב כדי שהעובדים שלנו יראו איך אנחנו רואים אותם וכך גם המועמדים הפוטנציאליים יבינו בדיוק למה שווה להגיע לנו. את התוכן חשוב להעביר באתר בצורה ברורה וישירה וגם לבטא בעקיפין בכל ממשק שלנו עם העולם החיצוני.

מיתוג מעסיק – השקעה לטווח רחוק

הרעיון במיתוג מעסיק מקצועי הוא לעצב את התפיסה של העובדים הנוכחיים והעובדים הפוטנציאליים לגבי העסק שלנו. כאשר זה נעשה בצורה מקצועית, השם הטוב עובר הלאה מפה לאוזן באופן טבעי וזה גם לידי ביטוי בנאמנות ובמסירות של העובדים. אנו ממליצים בחום ללכת על תהליך שלם ומקיף מהסוג שמציעות חברות מנוסות וותיקות כמו חברת Web3D. בשורה התחתונה, מיתוג מעסיק מקצועי זה בהחלט גיים צ׳יינג׳ר שיכול לעזור גם לכם לשפר את תהליך הגיוס ושימור העובדים בעסק. בהצלחה!

עשוי לעניין אותך גם

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …

בחירת ריהוט גן – עצות מפתח וטיפים מנצחים

בחירת ריהוט גן היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעצב את …