חדשות חמות
קרדיט לתמונות FREEPIK

חשיבות דאטה סנטר בייעול תהליכים עסקיים

דאטה סנטר, או בעברית מרכז נתונים, הינו מתקן בו קיימות מערכות מחשוב, אחסון, תקשורת נתונים, שרתים וכדומה, עם הגנות ויכולות להתאושש מפני תקלות. למעשה, מדובר במתקן ייעודי בו משתמשים לצורך האחסון והתפעול של מערכות ממוחשבות, כאשר המטרה העיקרית היא ריכוז תשתיות תקשורת ומתן מענה לצרכי אחסון, מעבר מידע, גיבויים, אבטחה, התאוששות, טלפונים, שרתים, אינטרנט וכדומה. על כן, מרכזי המידע האלו משמשים כיום עסקים רבים בישראל ובחו"ל, מכל מגזרי המשק.

החשיבות של דאטה סנטר לעסקים

בעידן המודרני בו אנו חייבים, כל חברה, ארגון או עסק חפץ חיים, חייב להחזיק תשתיות מתקדמות לתקשורת נתונים. אכן, כמויות המידע הגדולות שזורמות בעורקים החשמליים של העסק, בין אם ממקורות חוץ או פנים ארגוניים, מחייב מהירות, יעילות ואמינות גבוהה. המידע חייב להיות מאובטח ונגיש, מגובה ומנוטר, על מנת שיוכל לשמש את העסק בהתנהלות השוטפת של עובדים, מנהלים, מול לקוחות וספקים, וכן הלאה. את כל האיכויות הללו מספק דאטה סנטר על מנת להבטיח את פעילותו הרציפה והתקינה של העסק, ביחד עם מערכות מתקדמות לבקרה, סוגים שונים של התקני אבטחה, חיבורי תקשורת שונים בדגש על סיבים אופטיים, ויכולת להתאושש מהפסקות חשמל ותקלות נוספות.

עוד יתרונות של דאטה סנטר לעסקים

בעיקרון, דאטה סנטר משמש בתור מארח של מערכות העסק או הארגון בחוות שרתים, אך בנוסף לכך ניתנים שירותים נוספים כדוגמת אתר DR, גיבוי ואחסון בענן, אבטחת מידע וכדומה. אגב, זו לא חייבת להיות חוות שרתים פיזית, וישנן גם חוות וירטואליות המעניקות עוד שורה של יתרונות. כך למשל, חוות אלו מעניקות פתרון מקיף עם ממשק ניהול ידידותי ונוח לשימוש, המאפשר לנתב עומסים ולהקצות משאבים על פי הצרכים המשתנים של הארגון. בנוסף, קיימת נגישות מרבית למידע עם פתרונות מתקדמים להבטחות גיבויים בסביבות נפרדות, מה שמאפשר בעת הצורך שחזור קל ומהיר של מידע.

מלבד זאת, בחוות שרתים וירטואליות ישנן חומות הגנה על הרשת ועל סביבת המחשוב ברמה הגבוהה ביותר. הן מאפשר המשכיות עסקית ושרידות גבוהה של תעבורת המידע, ובתוך כך מספקות חיסכון מהותי בעלויות הנדרשות עבור רכישת, הקמת, אירוח ותחזוקת שירתים פיזיים. מעבר לכך, במערכות אלו יש תבניות מגוונות על בסיס מערכות הפעלה מובנות, עם שלל כלים שניתן לבחור ביניהן באופן מיידי.

עשוי לעניין אותך גם

כתיבת תוכן באנגלית לעסקים שרוצים לצמוח לשוק הגלובלי

בישראל פועלת כ-12 אלף חברות הייטק אשר מייצגות במידה רבה את רוח הנחישות, היצירתיות והנכונות …

איך עוברים את התקופה הקשה ונמנעים מפשיטת רגל

התקופה הקשה שעוברת על המשק, משפיעה על אנשים רבים, ומה שבטוח – כדאי לעשות הכל …