חדשות חמות
קרדיט תמונה FREEPIK

חשיבות בחירת מדדי הדשבורד בהצלחה

הדשבורד, או פורטל המדדים, הינו כלי נפוץ מאוד בימינו לצורך העברת מידע למנהלים בצורה ממוקדת. ואולם, על מנת להפיק מהם את היטב יש לבחור בצורה הולמת ורלוונטית את המדדים, וכמו כן לייצר מסכים בעלי נראות אפקטיבית שבאמת מאפשרים התמצאות והסקת מסקנות.

כמה מילים על דשבורדים

הדשבורד נועד לתת סקירה כללית באופן גרפי אודות מה שקורה בחברה או בארגון, ומאפשר להבחין בבעיות המצריכות טיפול יעיל ומהיר, כמו גם ניתוח והגדרת הפעולות שיש לבצע. לפיכך, הדשבורד צריך לתת מענה ברור ולהכווין אל המידע הרלוונטי, אל הזמנים של נקיטת הפעולות, וכמובן גם אל מה שצריך לעשות. כל זאת באופן ויזואלי עם אובייקטים גרפיים המאפשרים הבנה ועיבוד טוב יותר של מידע לעומת טקסטים. ואולם, הניסיון מראה כי בארגונים רבים לא מפיקים את המיטב מהדשבורדים, בין היתר עקב הגדרה לא נכונה של מדדים ו/או עיצוב ויזואלי בלתי יעיל. ולכן, גם אם הושקעו משאבים משמעותיים ביצירת הדשבורדים, בסופו של דבר הם אינם ממלאים את תפקידם ולמעשה אף פוגמים בקבלת ההחלטות.

לשים דגש על בחירת מדדי הדשבורד

כאמור, בחירה שגויה של מדדי דשבורד היא סיבה נפוצה לתפעול קלוקל. כידוע, בארגונים נאסף מידע רב שיש להפכו לידע, כלומר למצע לקבלת החלטות מושכלות. הבעיה היא כמובן שהמידע כל כך נרחב שקשה לברור בו את המוץ מן התבן ולא להתבלבל. על כן, מה שיש לעשות בתור התחלה הוא לקבוע את המדדים שבהם המנהלים צריכים להתמקד, המשתנים מארגון לארגון ומאפשרים לבדוק עמידה ביעדים. כאשר בוחרים מדד שגוי שאינו מתאים למה שבאמת רלוונטי לחברה, תהיה התוצאה בזבוז זמן במקרה הטוב וקבלת החלטות שגויות במקרה הרע.

דגש על מרכיבים ויזואליים

עוד היבט משמעותי הינו הפן הויזואלי של הדשבורד, שגם בו נעשות לא פעם טעויות. כידוע דשבורדים מכילים מידע מסוגים שונים וישנה חשיבות גדולה ליכולת לראותם בבת אחת. יחד עם זאת, עומס גדול של אובייקטים שהקשר ביניהם אינו ברור, מייצר מעמסה על המנהלים, חוסר בהירות, קושי להגיע אל המידע הנדרש, וחוסר יכולת להתמקד בנתונים הרלוונטיים לזיהוי הסוגיות המצריכות טיפול. עוד טעות נפוצה היא העמסה של קישוטים וצבעים על העין בדשבורד, מה שאולי נראה מרשים בתחילה אך אינו יעיל לעבודה עקב הסטת תשומת הלב מהמוקד.

מעבר לכך, ישנן עוד מספר סוגיות שחשוב לתת עליהן את הדעת, כגון הסתייעות בחברה חיצונית לארגון בפיתוח הדשבורד, ולא רק על אנשי IT מתוך הארגון, עיצוב מושך של הדשבורד, והשקתו בשילוב שגרה ניהולית שוטפת.

 

 

 

עשוי לעניין אותך גם

כיצד סיפור חוזר משלב הכשרה מקצועית עם מעורבות קהילתית?

מבוא בעולם שבו קיימות וצדק חברתי הופכים לחשובים יותר ויותר, פרויקטים חדשניים כמו סיפור חוזר …

מדוע אבטחת מידע היא קריטית לעסק שלך?

מהי אבטחת מידע ומדוע היא חשובה? אבטחת מידע, המכונה לעתים קרובות InfoSec, כוללת את התהליכים …