חדשות חמות

חוקרים גילו אתר קבורה שכנראה עתיק הרבה יותר מהפירמידות

הפירמידות של גיזה בהחלט מעלות פליאה מבחינה הנדסית ומהוות הישג עצום בתחום לאותה התקופה וגם היום. כשהגדולה מביניהן כנראה הושלמה בערך בשנת 2560 לפני הספירה, הן נבנו בעיקר כתאי קבורה ענקיים לפרעונים ששלטו במצרים העתיקה.

בעוד שהפירמידות מדהימות ועתיקות בצורה בלתי רגילה, הן כלום מבחינת ותק לעומת הגרסה האוסטרלית שלהן.

לאתרי הקבורה האוסטרליים האלה שנמצאו בקייפ יורק, בקצהו הצפוני של קווינסלנד, אין חזות מרשימה כמו של הפירמידות, אבל הם כן אומרים המון לחוקרים על ההיסטוריה האנושית ועל ההירכיה בחברה של פעם.

הרבה אנשים חשבו שהתילים הללו, הן למעשה רק גבעות קטנות ותו לא. חלק מהנוף פשוט.

ארכיאולוגים השתמשו במגוון של טכנולוגיות כדי לסרוק ולבדוק מה קורה מתחת לפני השטח ואכן נמצאו קברים אנושיים. החוקרים מצאו גם אבנים, חניטות ואובייקטים אחרים בתוך הגבעות הללו.

הארכיאולוגית דוקטור מארי ג'ין סוטון אמרה:" הם יכולים להיות בני 6000 שנה. הם יכולים להיות בני עשרות אלפי שנים.

"אנחנו מאמינים שהם יכולים להיות בני 5000 – 6000 שנה אבל יכולים להיות הרבה יותר ישנים וגם יותר חדשים, אנחנו צריכים להמשיך במחקר כדי לתארך אותם נכון.

"אנחנו יודעים שהגבעות הללו הן הגדולות והמורכבות ביותר שנמצאות באזור הזה ותארוך מדעי שלהם מהווה אתגר גדול מאוד."

מקומיים מבוגרים כמו דיאנה ניקולס חושבת שהמציאות יכולות לעזור מאוד למקום לשמר את ההיסטוריה שלו. חלק מהם חשבו תמיד שזה פשוט תוצר של חפירות של חיות מסוימות שבונות את הקן שלהם בצורה דומה, אבל ממש לא כך הדבר.

דיאנה אמרה:" אני חושבת שהם מבינים עכשיו כמה חשובות גבעות החול הקטנות הללו. עכשיו אנחנו יודעים מה נמצא שם והגיע הזמן להבין  איך אנחנו מגינים ושומרים על הנקודה ההיסטורית הזו".

כנראה שאנשים לא יגיעו מרחבי העולם כדי לראות את המחזה, אבל זו התקדמות אדירה מנקודת המבט המדעית כדי להבין יותר טוב את הילידים האוסטרליים.

 

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …