חדשות חמות

זן מוזר של "סרטן הנהרות" מתפשט בקצב שישאיר אותכם עם פה פעור

יכול להיות שלא תקפצו מהתלהבות כשתראו את היצור שנקרא "סרטן הנהרות" או מארמורקרב, מבטח אחד עליהם אולי יעורר חלחלה אצל חלק אבל השאר יגיבו כאילו שראו דג זהב.

אבל הדיווחים אומרים שסרטן הנהרות משתלט על אזורים נרחבים באירופה. הוא מתרבה בקצב שלא נראה כמותו על ידי שכפול עצמי בלתי נתפס.

אתם בטח מדמיינים שכפול כמו שרואים בסרטי מדע בידיוני שבהם יש קפסולות והיצורים שוחים במעין שכבה של מרמשלו נוזלי ושקוף.

האמת היא שזה הרבה יותר מעניין מזה.

הזן הזה של סרטן הנהרות אפילו לא היה קיים לפני 25 -30 שנה. הוא נצר בתור מוטציה המאפשרת לנקבה להטיל מאות ביצים ללא צורך בזכר.

המוטציה הובילה לזן שלם של נקבות שמסוגלות להתרבות בלי צורך בזכרים בסביבתם. בטח שמעתם על יצורי המסוגלים לשנות את המגדר שלהם, אבל היכולת להתרבות באופן עצמוני היא משהו נדיר ביותר.

חוקרים מאמינים כי המוטציה נוצרה על ידי שני סרטנים שהתרבו אבל שלאחד מהם הייתה איזשהו פגם בתא האחראי על הרבייה. התוצר שלכם היה בעל שלושה עותקים של כל כרומוזום ולא 2 כמו שצריך להיות, מה שאיכשהו אפשר לסרטן החדש להתרבות בלי הפסקה למעשה.

הזן החדש הזה של סרטן הנהרות הגיע לראשונה לאקווריום בגרמניה בשנת 1995.

הסרטן הזה היה מאוד פופולרי בקרב חובבי ביולוגיה ימית בשנות ה-90 ובעשור הראשון של המאה ה-20, אבל הם מהר מאוד היו בהלם כשהם מצאו מאות סרטנים בתוך טנק המים כשהם התחילו רק מאחד.

מדענים שמו לב לבעיה בשנת 2003, " סרטן הנהרות הזה התגלה לא רק שאובייקט מופלא לבדיקה וחקירה של המדע, אלא גם כמהווה בעיה אקולוגית של ממש בכך שההוא יכול להתחרות בזנים מקוריים על מקומות מזון אפילו אם רק אחד מהם ימצא את עצמו בנהר או אגם איפשהו באירופה".

הדבר הזה כבר קרה, לצערנו.

הם נראו בצ'כיה, גרמניה, איטליה, הולנד, שוודיה, הונגריה, סלובקיה, אוקראינה, מדגסקר ויפן, עד כה, הם רשומים כמין פולש. הם יוצרים סיוט אקולוגי לרשויות במדגסקר וכתוצאה מכך, שתי מדינות בארה"ב אסרו על סחר בהם.

 

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …