חדשות חמות

הקטבים של כדור הארץ עומדים להתהפך וזה לא מפחיד כמו שזה נשמע

הקטבים המגנטיים של כדור הארץ עלולים להתהפך בפעם הראשונה אחרי 786 אלף שנה.

השדה המגנטי של כדור הארץ מתהפך בין דרום לצפון, בממוצע, כל 200 אלף עד 300 אלף שנה – לפעמים הם יכולים להתהפך לזמן קצר ללפני שהם חוזרים למצבם המקורי. יחד עם זאת, היפוך מלא לא קרה בערך 700 אלף שנה, ומדענים אומרים שזה אומר שהעניין צריך לקרות בקרוב מאוד.

על פי דיווחים, להיפוך יהיו השלכות רציניות מאוד על המין האנושי בכדור הארץ. הדוח אומר שאם הקטבים יתהפכו, קרינה עלולה להגיע לשטח של כדור הארץ, מה שיגרום נזק ללווינים וייצור בעיות בטכנולוגיות שונות הקשורות בתעופה, בניווט לוויני וכדומה.

אפילו יותר מפחיד, על פי דוח של אלאנה מיטשל הסכנות הן: " זרם קטלני של חלקיקים מהשמש וקרינה קוסמית, בנוסף קרבי אולטרה סגלו וקרינה שתפגע בשכבת האוזון, וזה רק חלק מהכוחות הבלתי נראים שיכולים לפגוע בכל יצור החי על כדור הארץ".

כרגע, כדור הארץ מראה סימנים מעטים של שינוי, מה שמוביל מומחים להאמין שהיפוך מלא בדרך. מידע מסוכנות החלל האירופיות  אומר שההיפוך מתקרב ובא, בעקבות מחקרים האומרים שברזל מותך וניקל מתרוקנים מליבת כדור הארץ, מה שמעיד על פעילות לא רגועה הקשורה להיפוך כזה.

היפוך אומר שהכוכב שלנו יהיה חשוף לרוחות סולאריות העלולות לגרום נזק לשכבת האוזון ולשנות את האקלים למעשה.

אבל לפני שאתם מתחילים לארוז קופסאות שימורים ולבנות בונקר, חוקרים מאוניברסיטת לידס אומרים שיכולות לעבור עם 2000 שנה לפני שההיפוך יקרה.

והעובדה שאנחנו מודעים שהיפוך הולך לקרות אומרת שאנחנו יכולים להכין את עצמנו.

בשנת 2012 הצהירו בנאסא שהיפוך לאו דווקא אומר שהגיע הסוף. " המדע מראה שהיפוך מגנטי הוא משהו שקורה בהדרגה לאורך מילניום".

"בעוד שתנאים הגורמים להיפוך הקטבים לא ניתנים לצפייה לחלוטין, התנועה של הקוטב הצפוני יכולה לשנות כיוון, למשל, אין שום עדות לכך שהיפוך קטבים קשור איכשהו לאחד מהאסונות שחווה הכדור שלנו במיליוני השנים שהוא קיים וגרם להכחדה של זנים שלמים".

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …