חדשות חמות

ביל גייטס תרם 40 מיליון דולר כדי ליצור זן חדש של פרות

ביל גייטס, שעל פי מגזין פורבס כרגע שווה כמעט 93 מיליארד דולר, ידוע כפילנטרופ, והמהלך האחרון שלו היה לתרום 40 מיליון דולר כדי ליצור פרת על שתעזור לפתור את בעיית העוני העולמית.

הקרן של גייטס תזרים 40 מיליון דולר למחקר שייצור פרות המפיקות יותר חלב, וגם תרנגולות שמטילות ביצים איכותיות יותר, חיסונים למשקי בקר וגידולי פלא שיכולים לעמוד בבצורת ומגפות למיניהן.

כל אלה יעזרו לחקלאים ברחבי העולם, האיגוד הבינלאומי לחיות משק אמר שישנם 750 מיליון איש במדינות עם הכנסות נמוכות או בינוניות שתלויים בחיות משק ( כבשים, פרות ועזים), החיות הללו נותנות להם מקור תזונה ופרנסה.

"אם אכפת לך מעניים, אמור להיות לך אכפת מחקלאות. ואם אכפת לך מחקלאות, צריך להיות לך אכפת מחיות משק כאלה", גייטס אמר לקהל באוניברסיטה של אדינבורו.

"בהקשר הזה, הכוונה היא לעזור לחקלאים להוציא כמה שיותר מהחיות שלהם".

גייטס יהיה חלק מפרויקט בעלות של 174 מיליון דולר ביחד עם המחלקה הבריטית הבינלאומית לפיתוח. דרך חיות הפלא וצמחי הפלא, הפרוייקט מקווה לעזור לחלקאיים העניים ביותר באפריקה ובדרום אסיה.

"חיות הן קסם של ממש", אמר גייטס, " אתה יכול למכור את התוצר והכסף ישמש ללימודים. אתה יכול לשמור את התוצר לחיות ממנו כחלק מהתזונה שלך".

"ליותר ממיליארד אנשים החיים במדינות העניות ביותר, חקלאות וחיות משק הן הקו מהחזיק אותן מחוץ לעוני מוחלט. המדע והמחקר שנעשה באדינבורו על ידי מוחות מופלאים מנסה לעזור ולשפר את הבריאות והתפוקה של חיות המשק".

הוא הוסיף: " ההשפעה לכל דולר היא עצומה בתחום הזה.

"יכולה להיות לך פרה פי ארבע יותר פרודקטיבית עם אותה תוחלת החיים של פרה רגילה. אנחנו יכולים להצדיק את המחקר עם טענות כלכליות ובריאותיות. אבל במקרה הזה יש לנו את שני התחומים לטובתנו".

ברור שהוא חשב על זה המון לפני זה, ובעבר דיבר כבר על הקשר בין חקלאות ועוני. בבלוג שפרסם בעבר, אמר גייטס שאם הוא היה צריך לחיות עם הכנסה של 2 דולר ליום, הוא היה מגדל תרנגולות.

הוא אמר: " אין תשובה אחת נכונה, ועוני נראה שונה במקומות שוני".

"אבל דרך העבודה שלי עם הקרן, פגשתי המון אנשים במדינות עניות שגידלו תרנגולות ולמדתי הרבה על הציפורים הללו. זה די ברור לי שכל אחד שחי בעוני קיצוני, כדאי שיהיו לו תרנגולות".

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …