חדשות חמות
קרדיט תמונה: FREEPIK

המדריך למשקיע המתחיל בסטארטאפים – 5 כללי זהב

כולנו מכירים את המשפט הידוע שכסף עושה עוד כסף ומשכך, יחד עם חלוף השנים האחרונות, החלה תאוצה משמעותית בקרב כמות המשקיעים ברמה היום יומית, משקיעים אשר מקצים חלק מההון העצמי שלהם על מנת לייצר כסף נוסף. כמו כן, כחלק מהמהפכה הכלכלית שמתפתחת עם השנים, במהלך 2015 נפחה השקעה נוספת בקרב כל אותם משקיעים אשר בחרו להשקיע עד אותה האטה באגרות חוב, פיקדונות בנקאיים וכן הלאה. מדובר למעשה על האפשרות לבצע השקעות בסטארט אפ במטרה להצטרף לקבוצת משקיעים. אי לכך, רגע לפני שאתם מחליטים לקפוץ ראש למים העמוקים ובוחרים להצטרף לקהילת המשקיעים, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את חמשת כללי הזהב שחשוב לקחת בחשבון בדרככם אל האקזיט:
• פזרו סיכונים – כפי שכולנו כבר יודעים, השקעות בסטארט אפ הן השקעות המתלוות לא פעם אל לא מעט סיכונים, סיכונים אשר נובעים בעקבות העבודה כי מדובר על השקעה אשר נמצאת בשלבים הראשונים של החברה בה אלמנט אי הוודאות גובר על אלמנט הוודאות. אי לכך, במידה ואתם מעוניינים לבצע השקעות בסטארט אפ, ההמלצה תהיה לפזר את הסיכונים בין אפיקי ההשקעות השונים.
• בדקו את הצוות – כלל נוסף וחשוב לא פחות יהיה לוודא כי צוות היזמים אליו אתם בוחרים להצטרף אכן מחזיק בארגז הכלים הרלוונטי לצורך הצלחת הפרויקט המדובר וביניהם: רקע עסקי בתחום הרלוונטי, ידע טכני, מומחיות בתחום, יכולות שיווק ברמה גבוהה וכיוצא בכך. תוכלו לעשות זאת באמצעות בחינת קורות החיים של כלל צוות היזמים.
• בדקו את הפוטנציאל – ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעקבות אלמנט הסיכון המתלווה אל הסטראט אפים השונים, הרי שלא באמת ניתן להגיד איזה סטראט אפ יצליח ואיזה ייכשל. אי לכך, בעת בה אתם מעוניינים להשקיע באפיק השקעה מסוים, ההמלצה המרכזית תהיה לבחון לעומק את התכנית העסקית של החברה המגייסת במטרה לבדוק את רמת הפוטנציאל של הפרויקט.
• בדקו את השווי  – בין הפרמטרים השונים אשר יקבעו באופן ישיר את שווי החברה תוכלו לפגוש במוצרי החברה, היתרונות הטכנולוגיים של החברה, איכות צוות העובדה, אבני דרך וכיוצא בכך. על כן, בעת בה אתם בוחנים השקעה כזו או אחרת, מוטב לבדוק את שווי החברה על מנת להבטיח כי אכן מדובר על חברה סבירה אשר תואמת את התוכנית הייעודית של הפרויקט המדובר.
• בדקו את התקציב – בעת בה אתם מעוניינים לבדוק את צד ההוצאות מוטב שתבדקו לשם מה בדיוק ישמשו כספי הגיוס ולאיזה פרק זמן הם יספיקו. בעת בה תבחנו את התכנית הייעודית של השימוש בכספי הגיוס, אשר תוכלו להבין את רמת הרצינות של החברה הייעודית וכך למעשה, לגבש דעה סולידית יותר סביב ההשקעה שלכם.

עשוי לעניין אותך גם

הנדסת חשמל ואנרגיה מתחדשת

המעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת הפך לאתגר מרכזי בעידן המודרני. אנרגיה זו, הנגזרת ממקורות טבעיים כמו …

כתיבת תוכן באנגלית לעסקים שרוצים לצמוח לשוק הגלובלי

בישראל פועלת כ-12 אלף חברות הייטק אשר מייצגות במידה רבה את רוח הנחישות, היצירתיות והנכונות …