חדשות חמות
קרדיט לתמונה Freepik

אינטרנט על גבי סיבים אופטיים- כל מה שחשוב לדעת

אמנם היום זה נשמע בלתי נתפס, אך עד לפני כשניים וחצי עשורים האינטרנט היה נחלתם של מעטים בלבד. קשה להאמין שמלכתחילה הרשת שמחברת ומשמשת את אוכלוסיית הפלנטה בכללותה, התחילה ככלי לשימושו הבלעדי של צבא ארצות הברית בלבד. אך כדרכן של תמורות חברתיות והיסטוריות, אותו כלי החל לזלוג הרבה מעבר לייעודו המקורי. בתחילה טיפין טיפין – מתבגרי שנות התשעים ודאי זוכרים את החבר האחד והיחיד שיש לו חיבור לאינטרנט (אבל עדיין לא ניתן לגלוש באופן חופשי, שהרי זה יקר!) וכולם מתקבצים אצלו כדי לחזות בפלא הטכנולוגי – בהמשך רשת האינטרנט התפרשה על פני כל בית אב ממוצע (וודאי שבדירות סטודנטים), וכיום רובו המוחלט של האנושות לוקח עימו את החיבור הרשתי לכל מקום אליו הוא הולך בכיס המכנסיים (מישהו עוד זוכר שבעבר טלפון נייד היה רק טלפון?).

למה לגלוש בעבר? אינטרנט סיבים

ובכן, נראה שמגמת ההתקדמות הטכנולוגית הליניארית אינה עוצרת והגיעה לשלב נוסף – הוא גלישה באינטרנט על גבי סיבים אופטיים. קצת רקע: הפלא הנקרא גלישה באינטרנט הוא למעשה העברת מידע (וליתר דיוק: כמות בלתי נתפסת בגודלה של מידע) באמצעות אותות חשמליים. עד לא מכבר, אותם אותות חשמליים הועברו דרך כבלים העשויים נחושת. אך למעשה כבר בשנות השבעים של המאה העשרים חלה תמורה משמעותית בתחום- עת פותחו הסיבים האופטיים. הסיב האופטי הינו שקוף (ולרוב עשוי זכוכית), והוא בעל יתרונות ויעיל יותר מאשר סיבי הנחושת. ואכן, הסיבים האופטיים חוללו מהפכה בתקשורת הטכנולוגית כבר עם הופעתם. משכך, אפשר להבין מדוע כיום יש תיעדוף ברור למעבר לאינטרנט סיבים.

איזה אתר משתלם לי?

כיאה לאומת הסטארט אפ, גם אצלנו המעבר לאינטרנט על גבי סיבים אופטיים צובר תאוצה, והיום כלל החברות המספקות חבילות גלישה מציעות ללקוחותיהן את השדרוג באיכות האינטרנט הביתי. וכפי שכבר ציינו, כברת הדרך אותה עברנו מביאה איתה גם שפע של ספקים ושוק תקשורת בריא ותחרותי. וכאן אנחנו מגיעים לשלב הדומה לשוקת שניצבת בפני הגמל – אפשר למלא אותה ולקרב אותה אליו, אך בסופו של דבר לא ניתן לכפות על הגמל לשתות ממנה. רוצה לומר, זהו תפקידנו כצרכנים לנהוג בתבונה ולפתח תודעה צרכנית על מנת שלא ליפול בכל פח שיווקי הנקרה בדרכנו. ולכן חשוב לבצע סקר שוק מקיף: להשוות בין החבילות שכלל הספקיות מציעות לנו.

ובכן, גם בתחום זה נוכל להיעזר באינטרנט כדי לחסוך זמן ובלבול: אתר משתלם לי פשוט מבצע עבורנו את העבודה באופן נפלא. באתר נוכל למצוא השוואה מקיפה בין כל הספקיות, כמו גם השוואות בין חברות סלולר, טלוויזיה ושילוב כל הנ"ל (טריפל).

לסיכום

אינטרנט על גבי סיבים אופטיים משדרג משמעותית את חוויית הגלישה. כל שנותר לנו הצרכנים, זה לבצע בחירה מושכלת ונבונה.

עשוי לעניין אותך גם

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …

בחירת ריהוט גן – עצות מפתח וטיפים מנצחים

בחירת ריהוט גן היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעצב את …