חדשות חמות
קרדיט תמונה FREEPIK

איך עוברים את התקופה הקשה ונמנעים מפשיטת רגל

התקופה הקשה שעוברת על המשק, משפיעה על אנשים רבים, ומה שבטוח – כדאי לעשות הכל כדי להימנע מפשיטת רגל. אכן, פשיטת רגל היא הליך משפטי מורכב וקשה, שעלול להשפיע משמעותית על חייכם האישיים והמקצועיים. הליך זה גורם לפגיעה משמעותית בדירוג האשראי, קושי בקבלת הלוואות ומימון, ואף הגבלות על פעילותכם הכלכלית. הדרך הטובה ביותר להימנע מפשיטת רגל היא לנהל את הכספים שלכם בצורה אחראית וזהירה.

כמה טיפים חשובים למניעת פשיטת רגל

הכינו תקציב: עקבו אחר ההכנסות וההוצאות שלכם באמצעות אפליקציות ייעודיות, רישום ידני או תוכנות ניהול פיננסי. בנוסף, תכננו את התקציב שלכם בהתאם לצרכים האישיים שלכם, תוך הקפדה על איזון בין הכנסות והוצאות.

ודאו שיש לכם מספיק כסף כדי לכסות את ההוצאות החיוניות שלכם, כמו שכר דירה, מזון, חשמל, מים ותחבורה, והקצו סכום קבוע מדי חודש לחיסכון, גם אם מדובר בסכום קטן.

חסכו כסף: התחילו בקטן, אפילו עם סכום של 100 ש"ח לחודש. הגדירו מטרות חיסכון ספציפיות, כמו חופשה, רכישת רכב חדש או תשלום מקדמה לדירה, והשתמשו בחשבון חיסכון נפרד מחשבון העו"ש שלכם כדי להימנע מפיתוי לבזבז את הכסף.

הימנעו מחובות: קחו הלוואות רק במקרים חריגים ובהכרח בלבד. ודאו שאתם יכולים להחזיר את ההלוואה במועד ובמלואו, כולל ריבית, והשוו בין הצעות הלוואות שונות לפני נטילת הלוואה. ככל הניתן, הימנעו מנטילת הלוואות בריבית גבוהה.

שילמו את חובותיכם בזמן: תשלום חובות באיחור עלול להוביל להצטברות ריבית וקנסות, שיקשו עוד יותר על ההחזר. הגדירו תזכורות ותשלומים אוטומטיים כדי לוודא שתשלמו את חובותיכם בזמן. במידת הצורך, פנו לגורמים המלווים לכם אם אתם מתקשים לשלם את חובותיכם. ייתכן שתוכלו להגיע איתם להסדר תשלום חדש.

פנו לעזרה מקצועית: אם אתם מתקשים לנהל את הכספים שלכם, פנו לייעוץ כלכלי מקצועי. יועץ כלכלי יוכל לעזור לכם להבין את המצב הפיננסי שלכם, להכין תקציב, לנהל את חובותיכם ולחסוך כסף. ואם כבר נקלעתם לקשיים מול הבנק או גורמים אחרים, פנו לעו"ד המתמחה בתחום של פשיטת רגל שיוכל לסייע לכם.

זיהוי סימני אזהרה: חשוב להיות מודעים לסימני אזהרה שעשויים להצביע על קשיים כלכליים שעשויים להוביל לפשיטת רגל, למשל:

  • אם אתם מתקשים לשלם את חשבונות הבית, ההלוואות או כרטיסי האשראי שלכם, זהו סימן אזהרה חשוב.
  • שימו לב לאיחורים בתשלומים, צבירת חוב בכרטיסי אשראי, ותשלומים חלקיים.
  • אם אתם צוברים חובות הולכים וגדלים, זהו סימן לכך שאתם מוציאים יותר ממה שאתם מרוויחים.
  • עקבו אחר סך החובות שלכם, גובה הריבית שאתם משלמים, ותחזית היכולת שלכם להחזיר את החובות.
  • אם אין לכם חיסכון כספי, אתם פגיעים יותר לקשיים.

 

עשוי לעניין אותך גם

בחירת ריהוט גן – עצות מפתח וטיפים מנצחים

בחירת ריהוט גן היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעצב את …

הדרך להפוך מוצר לא מוכר ללהיט – הפקת סרטון למוצר

הקמתם עסק חדש? פיתחתם מוצר שאתם בטוחים שיכול לעשות מהפכה אבל נתקלים בקיר של שקט? …