חדשות חמות
קרדיט לתמונה: Pixabay

איך למתג את עצמכם באינסטגרם?

קרדיט לתמונה: Pixabay

בניית מותג חזק במדיה החברתית תעזור לכם למשוך יותר עוקבים ותסייע לכם להשיג יותר לידים לעסק שלכם. אז איך יוצרים מיתוג נכון באינסטגרם? לפניכם המדריך המלא
הימים שבהם אינסטגרם היה בעיקר מקום לשתף בו מה אכלתם בצהריים חלפו. האפליקציה הפכה כבר מזמן לפלטפורמה מובילה לפרסום עסקים, למכירת מוצרים ולניהול אינטראקציה ישירה עם הלקוחות הפוטנציאליים. פרסום נכון באינסטגרם עשוי להזניק אתכם למעלה, אבל צריך לקחת בחשבון את התחרות הקשה. ישנם אלפי מותגים שמתחרים מולכם על תשומת הלב של הגולשים. אז איך תצליחו להתלבט מעל כולם? בעזרת מיתוג חזק. באמצעות מיתוג ייחודי לעסק שלכם, תוכלו להפוך את העמוד שלכם באינסטגרם לסיפור הצלחה.  אז הנה לפניכם כמה טיפים למיתוג נכון באינסטגרם:

צרו זהות למותג שלכם
כשאתם חושבים על המותג "נייקי" מה עולה לכם בראש? סביר להניח שאתם מדמיינים אנשים שרצים, משחקים כדורסל או מתאמנים במכון כושר. הזהות של המותג "נייקי" היא אורח חיים ספורטיבי, ולאותה זהות אנשים מתחברים מוזמנים להתרשם מהדף שלהם באינסטגרם. זהות המותג היא הבסיס למיתוג, והיא זאת שתסייע לכם ביצירת הפוסטים ובאופן שבו תפנו לקהל שלכם.
כעת עליכם לשאול מהי זהות המותג שלכם.  איך הייתם מתארים את המותג שלכם במשפט אחד? מהי המטרה שלכם? מי קהל היעד שלכם? מדוע משתמשי אינסטגרם צריכים לעקוב אחריכם? לאחר שתבססו את זהות המותג שלכם, תוכלו לבצע אופטימיזציה לביו (הביוגרפיה) שלכם באינסטגרם.

אופטימיזציה לביו באינסטגרם
הביו שלכם באינסטגרם זהו כרטיס הביקור שלכם. אפשר לכלול בה מידע על העסק שלכם יחד עם קישור לאתר שלכם. הביו מותירה רושם ראשוני על העוקבים, ואם היא מספיק חזקה אז בתוך כמה שניות היא תוכל לסייע לכם בהמרת מבקרים בעמוד ללקוחות פוטנציאליים.
חשוב מאוד שהביו שלכם תכלול שם משתמש שקל לאיית, לכתוב ולזכור. בשדה השם משתמש יש לכלול מילת מפתח שרלוונטית לעסק שלכם. כמו למשל "פרחים" אם יש לכם חממה. לאחר מכן עליכם להסביר בקצרה על המותג שלכם ואילו שירותים או מוצרים אתם משווקים.
חשוב מאוד לשלב תמונת פרופיל ממותגת – זה יכול להיות הלוגו שלכם או צילום של החנות או המוצרים שלכם. הביו שלכם הוא המקום להוסיף את פרטי הקשר שלכם – מייל, טלפון, קישור לדף נחיתה או לאתר האינטרנט וקישורים לעמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות. כך תהפכו את הביו לכלי שיווקי יעיל שיחזק את המותג שלכם.

הגדירו נושאי תוכן בעמוד שלכם

נושאי תוכן אלו שלושה עד חמישה נושאים שהעמוד שלכם באינסטגרם יעסוק בהם על בסיס קבוע. כך, במקום לפרסם פוסטים אקראיים, העוקבים שלכם ידעו בדיוק אילו תכנים לצפות מכם. בנוסף לכך, נושאי תוכן עוזרים למתג את עצמכם כמומחים בנישה מסוימת, הם עוזרים לבדל אתכם מהמתחרים, מגבירים את האמינות שלכם, מסייעים לכם להעלות פוסטים עם ערך מוסך ומושכים גולשים שמתעניינים באותה נישה.

נושאי התוכן צריכים להיות ספציפיים למותג שלכם, אבל הם יכולים לעסוק בכמה נושאים. כך לדוגמה, אושיית הרשת ירדן הראל עוסקת בחשבון האינסטגרם שלה בנושאים שונים: ביוטי, אופנה, תיירות והורות, אך כל הנושאים האלו מגיעים מעולמות הלייף סטייל.

שמרו על עקביות בויזואליות
אז אחרי שביססתם את זהות המותג שלכם, הגדרתם מהם נושאי התוכן שלכם וביצעתם אופטימיזציה לעמוד הביו שלכם, כעת זה הזמן לחשוב על  עיצוב עמוד האינסטגרם שלכם. המיתוג שלכם באינסטגרם חייב להיות עקבי מבחינה ויזואלית. כך, בין אם המשתמשים גולשים בפיד או בעמוד האקספולרר או ברילס, כשהפוסטים שלכם יוצגו בפניהם הם מיד יוכלו לזהות שמדובר במותג שלכם.
התמונות או הסרטונים שלכם באינסטגרם צריכים לכלול פחות או יותר את אותה פלטת צבעים. מומלץ שהצבעים האלו יהיו מותאמים ללוגו שלכם ולערכים שהמותג שלכם מנסה לשדר. כך לדוגמה, הקונדיטורית אור שפיץ בוחרת להשתמש בפלטת צבעים ורודה בתמונות האינסטגרם שלה. הצבע הוורוד משדר קלילות וילדותיות שכל כך מזוהים עם הקינוחים המתוקים שלה. גם הטקסט של הסטוריז שלכם חייב להיות בצבעים שמזוהים עם המותג שלכם.
בנוסף לכך, מומלץ לדבוק בשניים שלושה פילטרים באינסטגרם ולהשתמש באותם אימוג'ים בכל פוסט. הויזואליות העקבית הזאת תסייע לכם למתג את החשבון שלכם ולבלוט מעל כל המתחרים.

עשוי לעניין אותך גם

איך עוברים את התקופה הקשה ונמנעים מפשיטת רגל

התקופה הקשה שעוברת על המשק, משפיעה על אנשים רבים, ומה שבטוח – כדאי לעשות הכל …

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …