חדשות חמות
קרדיט תמונה FREEPIK

איך בוחרים חברת BI?

בקרב חברות וארגונים קיימת כיום ההבנה כי הידע העצום שנצבר ממקורות פנימיים וחיצוניים יכול וצריך להוות משאב משמעותי, או במילים אחרות – ידע הוא כוח. עם זאת, במקרים רבים הידע האדיר אינו מממש את הפוטנציאל הגלום בו, ואף יוצר בעיות, אי הבנות וסרבול. כאן נכנסת לתמונה הבינה העסקית (BI), כלומר מערכות מתקדמות המבצעות איסוף, עיבוד, ניתוח והגשה של הנתונים. בשורות הבאות נסביר מה זה BI וכיצד לבחור חברה מהתחום שתיתן מענה מיטבי לארגון.

כמה מילים על BI

אם כן, מערכות BI המשתייכות מעיקרן אל מדע הנתונים אוספות מידע ממקורות שונים ומוגדרות מראש, מנתחות ומעבדות אותם, ומציגות אותם בפני הגורמים הרלוונטיים בארגון באמצעות דוחות, תרשימים, גרפים וכדומה. מדובר במידע הקשור למשל לקשרי הלקוחות, למיכון וציוד, לחנויות, אתרי אינטרנט, סניפים ועוד הרשימה ארוכה. אל המידע יכולים לגשת הגורמים הרלוונטיים, לרוב שדרת ההנהלה בארגון, באמצעות דשבורדים שבהם שאילתות חופשיות או מובנות במערכת, ומכאן ניתן להתעדכן, להסיק מענות ולקבל החלטות.

בחירה של חברת BI

התחום של Data Analytics ו- BI הינו נרחב מאוד, ומאחר שלרוב מדובר בפרויקטים משמעותיים מאוד יש לבחור בצורה מושכלת חברת BI מתאימה. ראשית, יש לבחון את הפתרונות שהחברה מתמחה בה כגון דשבורדים שנועדו אך ורק לצפייה, דשבורדים שבהם גם ניתן לבצע פעולות שונות בהתאם לצרכים, ודשבורדים שמקנים רמה גבוהה של שאילתות וחקירה, והפקת דוחות מסוגים שונים. כמובן שכדי לבצע את הבחירה בין המוצרים השונים יש להבין מהם הצרכים של הארגון, שמטבע הדברים גם יידונו בהרחבה מול החברה בשלבי האפיון הראשוניים.

בנוסף לכך, יש לבחון עד כמה מדובר במערכת המקנה עצמאות תפעולית, עד כמה היא חדשנית, גמישה ומעוצבת בצורה נכונה וברורה. כמו כן, יש לבחון את כלל מעטפת השירות שמציעה החברה, החל בייעוץ, דרך מתן מענה לפרויקטים שונים לפי דרישה, ועד לתכנון והטמעת המערכת מאלף ועד תו. כדאי מאוד לבחון פרויקטים קודמים שביצעה החברה בתחומים שונים על מנת להתרשם מהיכולות, מהכלים ומהערך המוסף שקיבלו הלקוחות, ובנוסף – חשוב לשים לב שהחברה בקיאה בז'רגון המקצועי והעסקי המסוים של התחום בו הארגון שלכם פועל.

ולבסוף, נציין כי קיימת חשיבות רבה לאפיון מדויק של הצרכים ממערכת וכלי BI שמעוניינים להטמיע בארגון, על מנת שהתוצאה תעלה בקנה אחד עם הדרישות ובאמת תוביל למימוש טוב יותר של הפוטנציאל הגלום במידע.

עשוי לעניין אותך גם

הנדסת חשמל ואנרגיה מתחדשת

המעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת הפך לאתגר מרכזי בעידן המודרני. אנרגיה זו, הנגזרת ממקורות טבעיים כמו …

כתיבת תוכן באנגלית לעסקים שרוצים לצמוח לשוק הגלובלי

בישראל פועלת כ-12 אלף חברות הייטק אשר מייצגות במידה רבה את רוח הנחישות, היצירתיות והנכונות …