חדשות חמות
קרדיט תמונה FREEPIK

המתווך בעידן הדיגיטלי

לאור העובדה כי אנו חיים בעידן טכנולוגי חדיש ומתחדש, דברים רבים השתנו וביניהם גם הדרך בה אנשים רוכשים בתים. לדוגמה, הודות למגוון רחב של אתרים כאלו ואחרים ברחבי הרשת, ישנם דרכים בהם רוכשי הבתים הפוטנציאליים ירכשו את הבית ללא יצירת כל קשר עם המתווך של הנכס, מאחר והם יכולים לעיין באופן עצמאי ברישומי המקרקעין של הנכס, לאתר בתים שיתאימו לדרישות והבקשות שלהם ועל כן גם לנהל את התקשורת באופן ישיר אל מול המוכרים בכוחות עצמם. יחד עם השתלטות הדיגיטל על תחום ההלוואות והמשכנתא ניכר כי התהליך הפך קל בצורה משמעותית מימים עברו. במאמר הבא נציין כיצד העידן הטכנולוגי בו אנו חיים משפיע על מתווכי הנדל"ן תוך שאלה במידת ההכרחיות שלהם.

מקומם של מתווכי הנדל"ן כיום
ניכר כי הודות לרמת הזמינות האינסופית של המגוון הרחב של האתרים ברחבי האינטרנט לרישום מקרקעין על נכסים התחילה ירידה ניכרת בתלות במתווכי נדל"ן בתהליך קניית נכס. אך ניכר כי עובדה זו אינה שוללת את העובדה כי על מנת לסגור רכישת נכס באופן מקצועי ונכון במדינת ישראל עדיין ישנו הצורך בשירותיו של משרד תיווך מקצועי ואמין אשר יספק עבורנו מתווך נדל"ן אשר יבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר. החיסרון בכך הינו כי למרות שאת מרבית העבודה אשר נעשתה על מנת לסגור באופן מלא את העסקה בוצעה על ידי הרוכשים עצמם, מתווך הנדל"ן עדיין יקבל את אותה העמלה שקיבל בעבר. בימים אלה, בעולם בו מרבית מרוכשי הנכסים לראשונה הם בני הדור אשר רגיל לרכוש כמעט כל מוצר שקשור לחייהם דרך הרשת, ועבורם תמיד עולה השאלה כי האם העמלה הדרושה למתווך בעת רכישת נכס הינה עמלה מוצדקת, זאת מאחר ורוכש הבית הפוטנציאלי כבר עמל ודאג לעשות את מרבית העבודה בכל הנוגע למציאת הבית הפרטי החדש שלנו.

כיצד נראה עולם תיווך הנדל"ן בעידן דיגיטלי?

העידן הדיגיטלי בו אנו חיים כיום שינה את כל החוקים בכל הנוגע לשיווק ופרסום. ככה נראית תעשיית תיווך הנדל"ן בעידן הטכנולוגי הנוכחי:

  • שיווק בעזרת תוכן – עשיית תוכן מקורי איפורמטיבי ומקצועי בכל הנוגע לנכס אשר בסופו של דבר מניע לפעולה הינו צעד נכון בעבור קהל היעד אליו אתם מכוונים, אשר יפנה אותם באופן ישיר לאתר של משרד התיווך המתאים. התוכן עשוי לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים שונים ובהם כתבות ומאמרים אינפורמטיביים בכל הנוגע לתחום, אתרים שונים ברחבי האינטרנט וכן הלאה וכן הלאה.
  • מנועי חיפוש לנדל"ן – כיום ישנם מספר של מנועי חיפוש שונים ברחבי האינטרנט אשר מיועדים לחיפוש בכל הנוגע לתחום הנדל"ן. האתרים למעשה פועלים כמו שוק מקוון עבור קונים ומוכרים של נכסים אשר מציגים את הנכסים על פי סגנון, תקציב, מיקום ועוד.
  • רשתות חברתיות – רשתות חברתיות הן דרך נהדרת לקידום בתי עסק העוסקים בנדל"ן מאחר וקהל היעד וכמות הלקוחות הפוטנציאליים הינה גדולה יותר ועל כן ניתן אף לבנות יחסים אישיים יחד עם הלקוחות ברשת ובכך להרוויח את האמון שלהם טרם רכישת הנכס.

עשוי לעניין אותך גם

איך לתכנן חופשה מושלמת באילת לחגים הקרובים

מתכננים לצאת לחופשה באילת בחגים הקרובים? חופשה באילת בחגים הקרובים יכולה להיות חוויה בלתי נשכחת …

ספקי חשמל פרטיים: מהפכה בתחום האנרגיה הביתית

  הכניסה של ספקי חשמל פרטיים לשוק האנרגיה הביתית בישראל הביאה לשינוי משמעותי בתחום זה. …