חדשות חמות
קרדיט תמונה FREEPIK

תהליך אבחון סרטן השד

אבחון סרטן השד זה תהליך מאוד מורכב אשר עובר כמה עדכונים בכל השנים האחרונות. אבחון מוקדם הוא בעצם עד מרכזי בכל הקשור אל המחלה, והוא מעלה באופן משמעותי את הסיכויים של ההחלמה אל-90%, ואפילו למעלה מכך. הסימן המרכזי אשר מעלה את החשד לסרטן שד היא תחושה מוזרה של גוש בשד, אבל קיימים עוד כמה סימנים אשר עשויים להעיד על סרטן השד. כאשר יש עיכוב בפנייה לבירור הממצא, דבר זה יכול להוביל אל אבחון סרטן השד בשלב כבר שהגידול התפשט בתוך הגוף. בגלל זה במקרים של תחושות חריגות, מומלץ מאוד לפנות אל רופא להמשך טיפול ובירור. סרטן השד גם יכול להופיע בלי שום תסמינים, במיוחד באזור השלבים המוקדמים שלו. בגלל זה מאוד חשוב להקפיד לעבור את בדיקות הסקר השגרתיות של סרטן השד לפי ההמלצות.

בדיקה עצמית

השלב הראשון במניעה ואבחון של סרטן השד אפשר לאתר כמה גושים חריגים בשד באמצעות בדיקה עצמית של מישוש השד. באגודה למלחמה בסרטן ממליצים לכל הנשים להכיר את המבנה של השדיים כבר מגילאי 20-21 בשביל להבחין אם יש שינויים שחלים בהם ולבצע בעצמן בדיקות מישוש בצורה תקופתית. לפי ארגון הבריאות העולמי, אין שום תועלת בעת בדיקת המישוש העצמית הקבועה בכל הקשור אל האבחון המוקדם של הסרטן, אבל, וזה אבל גדול, הפעולה הזאת מומלצת על ידי הארגון למטרת העצמת האישה, בשביל לעודד את הנשים לקבל אחריות על הבריאות שלה ולהעלות כמובן את המודעות למחלה הזאת בקרב המון נשים בסיכון .יש המון נשים אשר מעדיפות בדיקה על ידי כירורג שד פרטי , אשר מבצע את העבודה בצורה נאמנה ואקסלוסיבית.

ממוגרפיה

הבדיקה המרכזית אשר מעלה את הסיכויים לאבחונים מוקדמים של סרטן השד וגם משפרת את הסיכויים של ההחלמה מן המחלה היא בעצם בדיקת ממוגרפיה. בעת הבדיקה מבצעים הדמיית רנטגן של השד, אשר כלולה בישראל בתוך סל הבריאות אחת לשנתיים בשביל נשים בגילאי 74-50 בסיכון רגיל של סרטן השד, וכן גם אחת לשנה לנשים בגילאי 40 עד 49 אצל נשים בסיכון משפחתי של סרטן השד, במיוחד אם יש להם אחות  או קרוב משפחה אשר לקו בסרטן.

המלצות חמות

המלצה חשובה מאוד נוספת היא כמובן ללכת אל פגישה אבחונית אצל רופא הנשים שלכן אחת לשנה, כדי לאבחן בצורה הכי מהירה שיש את סרטן השד. בנוסף, לעיתים צריך להשלים את שאר הבדיקות באמצעות אולטרסאונד שד. ההמלצה החשובה היא בעצם להתחיל כבר עם הבדיקות של הגילוי המוקדם לסרטן השד לפני הגילאים 47 – 50, או לפני כמובן אם יש לכם  תסמינים לסרטן השד,וחשוב לדעת, במקרים שהם קשים מאוד מומלץ לפעמים על לבצע כריתה של שתי השדיים וגם של השחלות.

עשוי לעניין אותך גם

חשיבות ביטוח בריאות פרטי: מעבר לכיסוי הבסיסי

בעולם שבו הבריאות היא המשאב החשוב ביותר, ביטוח בריאות פרטי הופך להיות כלי חיוני בארגז …

עמדת טעינה לטסלה : כל מה שצריך לדעת לפני הרכישה

בשעה טובה יש לכם רכב טסלה חדש. עכשיו אתם רוצים לרכוש עבורו עמדת טעינה. אכן, רכישת …