חדשות חמות

תהיתם אי פעם איך גוגל יודעים כמה זמן ייקח לנו להגיע ליעד?

אי אפשר להתכחש לעובדה שבנושאים מסוימים, המצב שלנו על כדור הארץ הוא די עגום. אנחנו מבשלים את כדור הארץ וגורמים להתחממות הגלובלית, האוקינוסים שלנו מלאים בפלסטיקים וזיהומים ואנחנו תמיד עומדים בפני איזשהי מלחמה גרעינית שעלולה להשמיד את כולנו.

יחד עם זאת, אנחנו לא הולכים לאיבוד אף פעם. אחד היתרונות שיש לנו בתקופה הזאת הוא שאם אנחנו לא בטוחים איך אנחנו צריכים להגיע לאן שאנחנו צריכים להגיע, אנחנו יכולים להעזר במורה הדרך הקסום שנמצא אצל כל אחד מאיתנו בכיס והוא ידחוף אותנו בכיוון הנכון.

המפות של גוגל עזרו לכל אחד מאיתנו המון והוציאו אותנו ממצבים לא נעימים לעיתים, לא משנה אם אתם בנסיעה ברכב או שאתם הולכים ברגל לבר, אתם יכולים לקבל הכוונה לאן שלא תרצו להגיע ולדעת כמה זמן ייקח לכם להגיע לשם.

אבל איך? איך גוגל יודעים כמה זמן ייקח לנו להגיע למקום מסוים? ברור שאין להם מושג בגוגל כמה מהר כל אחד הולך או כמה הוא נוהג כמו מטורף.

התשובה היא כמובן – מתמטיקה!

מאז 2011 אפליקציית המפות הפופולרית משתמשת באלגוריתמים כדי לחדש זמנים ממוצעים לדרכים שונות. היא משתמשת במידע מהעבר ומידע עכשווי כדי למעשה לתת ניחוש מושכל. לגוגל יש גישה למידע מדויק יחסית וחשוב מכך ל- 56  מיליון קילומטרים בערך שאנשים נוהגים ומשתמשים באפליקציה באופן יומי!

וכולנו עוזרים לתהליך. אם המפות של גוגל פתוחות אצלכם בטלפון או שאתם משאירים את שירותי במיקום פתוחים, אתם למעשה שולחים מידע אנונימי לאפליקציה והיא לוקחת אותם בחשבון בחישובים שהיא עושה.

זה אומר שאם אתם במרכז העיר כנראה שתקבלו מידע מדויק יותר ככל שיש יותר אנשים בסביבתכם. זה גם מסביר למה שומעים לפעמים על אנשים שנסעו בצורה עיוורת למקומות נידחים בעקבות הניווט והגיעו למבוי סתום. אין שום מידע פשוט או שאין מספיק מידע על המקומות הללו.

עוד מאפיין חכם הוא שהאפליקצייה לומדת עם הזמן איך הכבישים נראים ומה קורה בהם. למעשה, כמה שלאפליקצייה יש יותר מידע על הכביש, ככה היא תוכל לצפות יותר טוב מתי תגיעו לשם ומה יהיה כשתגיעו.

למרות שטעויות קורות, אתם חייבים להודות שזה מאוד שימושי.

המפות של גוגל ניתנות לשימוש כרגע ב-60 מדינות בעולם עם התקווה להגיע לכולן בסופו של דבר.

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …