חדשות חמות
קרדיט לתמונה Freepik

עקירה כירורגית – תהליך ההחלמה

על אף שהיינו מעוניינים שהדברים יהיו מעט אחרת, השיניים שנמצאות בחלל הפה שלנו אינן כאן על מנת להישאר לנצח שכן, קיימים מצבים מסוימים אשר מחייבים אותנו לבצע עקירה כירורגית של כל השיניים הבעייתיות. אולם, חשוב מאוד לציין כי הצורך בעקירה משתנה מאדם לאדם, והוא יכול לעלות בין היתר בשל מספר גורמים שונים, עליהם החלטנו לפרט לכם במהלך הכתבה הבאה.

אז איך עקירה כירורגית החלמה עובדת, ומה עוד עליכם לדעת לפני שתחפשו אחר מומחה שיוכל לעזור לכם בכך? ובכן, במהלך כתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שצריך לדעת על עקירה כירורגית, ההחלמה ממנה וכל הסובב סביב נושא זה.

עקירות כירורגיות של שיניים – מתי נצטרך לבצע אותן?

לפני שנדבר על עקירה כירורגית החלמה, הרי שעליכם להבין בדיוק מתי יהיה צורך לבצע את אותה עקירה מלכתחילה. ובכן, חשוב מאוד לציין כי קיימות סיבות שונות לצורך באותן עקירות, כאשר הנפוצות שבהן כוללות חבלה או טראומה שהביאה עד למצב בו נעצרה אספקת הדם לשן.

סיבות נוספות יכולות להיות בגין זיהום שקורה בעקבות מחלת העששת, ריקבון מתקדם בשן ועוד מספר סיבות נוספות. למעשה, עקירת שן זהו תהליך שבמסגרתו מוציאים את השן מהשורש בתוך עצם הלסת, כמובן באמצעות שימוש בכלים כירורגיים שונים.

חשוב להדגיש כי סוג העיקרה עשוי להשתנות בין מקרים של שן חלב אצל ילדים או שן בוגרת אצל מבוגרים, וכמובן בהתאם למצב השן הספציפית. ככלל, עקירה כירורגית תתבצע במקרים בהם הרופא אינו מסוגל לשלוף את השן בקלות מעצם הלסת שלה, ולכן יהיה צורך בתהליך מורכב שכזה שכן, עקירה זו היא הרבה יותר מורכבת מעקירה שגרתית רגילה.

עקירה כירורגית החלמה

חשוב לציין כי לאחר תהליך עקירות כירורגיות, ייתכן כי תרגישו נפיחות קלה שאמורה להימשך עד 72 שעות לאחר סיום התהליך, ואותה נפיחות אמורה לרדת בהדרגה. תסמינים נוספים שתוכלו לחוות הם כאבים קלים במשך מספר ימים. ייתכן כי תרגישו גם אדמומיות, כאבי ראש, דימום קל ואפילו קושי מסוים לפתוח את הפה בעת דיבור. אמנם, ניתן להקל על התסמינים ולוודא כי תחלימו כשורה במידה ואתם עוקבים אחר מספר הוראות:

 

  • אסור לשתות, לירוק או לאכול עד שעתיים אחרי העיקרה
  • להימנע ככל הניתן ממזון קשה או חם ב-24 שעות הראשונות
  • לצחצח שיניים רק 24 שעות לאחר תום התהליך
  • להימנע מעישון וכן גם משתיה באמצעות קשית במשך השבוע הראשון של ההחלמה

בשורה התחתונה

עקירה כירורגית זהו תהליך אינו פשוט כלל, אך בהרבה מאוד מקרים הוא יכול להיות נחוץ ואפילו מסוגל לשפר את איכות החיים של אלו אשר מבצעים אותו. אולם, על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי התהליך עובר בהצלחה, עליכם לבחור היטב את הרופא המומחה שיטפל בכם – רופא מומחה כדוגמת ד"ר שחם עמית .

עשוי לעניין אותך גם

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …

בחירת ריהוט גן – עצות מפתח וטיפים מנצחים

בחירת ריהוט גן היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעצב את …