חדשות חמות

סטיבן הוקינג בן 76 וזה בלתי נתפס שהוא בכלל בחיים

סטיבן הוקינג הוא האחראי על אחד הספרים הכי חשובים ומפורסמים בתולדות המדע, "קיצור תולדות הזמן" שכתב הוקינג בשנת 1988, הספר מתייחס לחקר היקום והוא עזר להמון אנשים ברחבי העולם להבין את הקוסמוס בעזרת הסברים פשוטים ונוחים להבנה.

הספר תורגם לעשרות שפות ומכר יותר מ- 10 מיליון עותקים. אנחנו כמעט ולא חושבים על זה אבל הספר הזה כמעט ולא נכתב.

התאורטיקן המהפכני הוקינג נלחם במחלת לו גריג, המחלה פוגשת בתאי העצב הנחוצים למוח לפיקוח המוח על הפעלתם של מרבית השרירים הרצוניים בגוף. התאים נהרסים וכתוצאה מכך אין אפשרות להפעיל את השרירים בגוף. הוקינג חולה במחלה עוד מימיו כסטודנט באוניברסיטת אוקספורד. המחלה הלכה ותפסה מקום רציני בחייו של הוקינג כשהיא לאט לאט משתקת אותו עד שהוא לא יכל יותר לזוז או לדבר בכוחות עצמו.

הוקינג היה בן 21 כשאובחן לראשונה כחולה במחלה, והרופאים באותו הזמן נתנו לו שנתיים לחיות.

למרות זאת, הוקינג המשיך בחייו כרגיל ומעולם לא נתן למגבלה שלו להפריע. אישתו באותו הזמן, ג'יין הוקינג אמרה: " יש אנשים שיקראו לזה נחישות, ויש כאלה שיקראו לזה עקשנות. אני לפעמים חושבת שזה האחד ולפעמים האחר".

בעוד שיכולתיו המוטוריות הדרדרו עם השנים, בשנת 1985 כשביקר בסרן שבשוויץ, בריאותו הדרדרה באופן משמעותי. הוקינג חלה בדלקת ריאות והוא היה במצב כל כך גרוע שהרופאים שאלו את אישתו האם היא רוצה לנתק אותו מהמכשירים שהיה מחובר אליהם ושמרו עליו בחיים.

היא סירבה כמובן והדרך היחידה שבה הוקינג יכל להמשיך הלאה בחייו הייתה לחבר לו צינור הנשמה שעוקף את המערכת העליונה שהיא האף והפה, למעשה יצירת פתח בצוואר כדי ליצור זרימה של אוויר.

זה מה שהוביל לקול הכל כך אופייני להוקינג שכולם מכירים, הקול הממוחשב שלו.

בהתחלה הוקינג למד לתקשר עם אנשים אחרים על ידי איות מילים בעזרת כרטיסים, אבל שנה לאחר הניתוח שלו הוקינג קיבל תוכנת מחשב שנקראת “Equalizer”. יוצר התוכנה, וולטר וולטוס, פיתח את הטכנולוגיה כדי לעזור לחמתו אחרי שהיא איבדה את היכולת לדבר בדיוק מאותה הסיבה שהוקינג איבד את שלו.

הוקיג איבד לאט לאט את השליטה בשרירי גופו ועד שנת 2009 הוא כבר לא יכל לנהוג בכיסא הגלגלים שלו.

באורח פלא של ממש, ולמרות כל המגבלות שלו, הוקינג כתב שישה ספרים מאז "קיצור תולדות הזמן", כתב עוד חמישה בשיתוף עם אחרים והשתתף בלא פחות מ-14 סרטים ותוכניות טלוויזיה, בנוסף לכל זה הוא עזר להוציא לפועל ארבעה ספרי ילדים בשיתוף עם ביתו לוסי.

הוקינג קיבל גם המון פרסים והוקרות במהלך השנים, כשאחד החשובים ביניהם היה שהוא נבחר להיות חלק מהחברה המלכותית של לונדון, שהיא אגודה מדעית מהוותיקות והמשפיעות ביותר בעולם.

ממש לא רע בשביל מישהו שהרופאים לא אמרו שיעבור את גיל 23.

יום הולדת שמח ושנזכה לעוד המון שנים מעוררות השראה ממנו.

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …