חדשות חמות

מומחים ממליצים לא לגור בעיר כשאפוקליפסת הזומבים תפרוץ

יש המון ספקולציות לגבי איך נתמודד עם אפוקליפסת זומבים וכנראה שההערכות יותר מדי אופטימיות לגבי ההשרדות שלנו במקרה הזה.

אבל יכול להיות שתופתעו לשמוע שקבוצה של פיזיקאים חקרו איך אנחנו נתמודד אם הדבר יקרה באמת ומצאו שאנשים בערים גדולות בזמן פריצת האופוקלפסיה לא ישרדו בכלל.

המחקר, שנעשה על ידי אקדמאיים באוניברסיטת קורנל והוצג בשנת 2015, אומר שהסיכוי הטוב ביותר של האנושות יהיה לברוח אל הגבעות או לחיות שם כשכל הבלאגן מתחיל.

בהשראת הספר "World War Z", החוקרים בדקו איך מגפת זומבים תתפשט ברחבי ארה"ב, הם השתמשו במודלים דומים לאלה שעוזרים לחזות התפשטות של מחלות.

לפי אלכס אלאמי, אחד מהסטודנטים שהיה חלק מצוות המחקר, עדיף להיות כמה שיותר רחוק מאנשים בהתחלת האסון, ככה אתם יכול להימנע בצורה טובה יותר ממצב שבו מישהו מדביק אותך.

אם אתם רוצים את הסיכוי הטוב יותר לשרוד, יהיה עדיף לכם במקום שהוא כמעט ריק מאנשים ושקשה להגיע אליו, כמו הרי הרוקי האמריקאים למשל.

"אשמח לראות הדמיה שבה העיר ניו יורק קורסת ביום אחד, אבל לחלק הצפוני שלה יש חודש בערך להתכונן" אלאמי אמר לעיתונות.

המדענים הלכו לפי מה שידוע בספרות על זומבים – אנשים נדבקים על ידי נשיכה, עם סיכוי קלוש שאפשר לברוח והזומבים מתניידים רק ברגל כשחלק מהם ינועו מהר יותר מאחרים.

נקודת הנחה די ברורה היא שתחבורה ציבורית תפסיק לעבוד, ללכת לעבודה יהיה הדבר האחרון לעשות ברשימה כשרודפים אחרייך זומבים. חוקרים אומרים שהערים שבהן האוכלוסיות גדולות יהפכו בטוחות יותר כשהזומבים יתחילו להתפשט החוצה מהמרכז.

כדי למצוא את התשובות לכל השאלות, החוקרים בנו מודע המאפשר להם לדמות מצב של פריצת המגפה. בעזרת המודל, החוקרים יכולים לבחור נקודת התחלה, את יחס הנשיכות ואת הרציחות והאם הזומבים מהירים או איטיים.

החוקרים גילו שזומבים מהירים יחריבו את העיר ניו יורק בתוך 24 שעות בלבד!

"בהינתן זמן, אנחנו יכולים לנסות להוסיף עוד דינמיקות חברתיות מסובכות לסימולציה, כמו אנשים שינסו פשוט לברוח, טיסות שיתאפשרו או פשוט מודעות כלפי פריצת המגיפה וכדומה" אומר אלאמי.

כל זה נראה מעט חסר טעם, אבל חוקרים של בריאות הציבור אוהבים להשתמש בזומבים כדי להסביר איך מחלות מתפשטות.

אז אם אתם שוקלים לעזוב את העיר, בהחלט זה נותן לכם עוד סיבה למצוא מקום שקט ומרוחק. לפחות תהיו מוגנים ממתקפת זומבים.

עשוי לעניין אותך גם

לא תאמינו מאיפה הילד הזה השיג חלקים לבניית כור היתוך גרעיני

ילד בן 12 הצליח לבנות כור היתוך גרעיני בבית שלו והוא כנראה האדם הצעיר ביותר …

הבחור הזה תובע את ההורים שלו בגלל הסיבה הכי הזויה שיש

רפאל סמואל ממומבאי, הודו גרם למהומה לפני מה ימים כשנחשף כי הוא בהליכים משפטיים נגד …