חדשות חמות
freepik

מוזיקה קלאסית תורמת להתפתחות הילד – מבחר קטעי השמעה לילדים

הורים רבים שולחים את ילדיהם לשיעורי נגינה בכלים שונים. בגיל כה צעיר הם מעוניינים לפתח אצל הילדים חוש מוזיקלי ולהרחיב להם אופקים. ואכן, המוזיקה תורמת רבות לילדים לא רק כשהם מנגנים בכלי נגינה כלשהו, אלא גם כאשר הם מאזינים לה. אם רוצים לחשוף את הילדים למוזיקה בגילאים צעירים, יש צורך להשמיע להם מבחר יצירות, כאשר המוזיקה הקלאסית נחשבת לאיכותית ביותר. כבר בגיל כה רך, יש לבחור קטעי שמע קלאסיים ייחודיים שינעמו לאוזנם של הילדים וגם לאוזניים שלכם.

מדוע כדאי לכם להשמיע מוזיקה לילדים?

כבר ידוע לנו מימים ימימה שהמוזיקה משפיעה על מוחם של הילדים הקטנים, כמו גם על מוחם של ההורים המאזינים לה יחד. קבלו את כל הסיבות להשמיע לילדים מוזיקה בכל זמן שיצאפשר לכם:

  1. המוזיקה ידועה כמפחיתת לחץ וחרדה.

אירועים מלחיצים עוברים לא רק על המבוגרים, אלא גם על ילדים רכים. זו יכולה להיות מריבה בגן או אמא שאיחרה לבוא כדי לאסוף את הילד. מוזיקה איכותית וייחודית תשכיח מהילד את הסיוט שהוא עבר, והוא יתמסר אליה בשמחה.

  1. שיפור המערכת החיסונית.

מערכת חיסונית חזקה חשובה מאוד להתפתחות הילד. ברגע שאנחנו או הילדים מאזינים למוזיקה, מופרש בגוף הנוגדן אימונוגלובולין איי. נוגדן זה אחראי על המערכת הרירית אשר שומרת על תאים בריאים.

  1. מעודדת פעילות גופנית.

רוצים שהילדים הקטנים יזוזו קצת יותר? מוזיקה קלאסית עליזה וקצבית תגרום להם לזוז יותר. לצלילי המוזיקה האהובה אפשר לרקוד, להתעמל או לעסוק בכל פעילות גופנית אחרת.

  1. מסייעת לשנת לילה טובה יותר.

הילדים לא רוצים ללכת לישון בשעה שקבעתם להם? מוזיקה שקטה של מוצרט או באך תעזור להם להירדם בקלות רבה יותר. כפי שהוזכר מקודם, המוזיקה מרגיעה את הגוף והנפש ובזכותה הילדים ירדמו בקלות רבה יותר.

  1. מוזיקה לשיפור הזיכרון.

גם בגיל צעיר המוזיקה מסייעת לשיפור הזיכרון. היא משחררת דופמין במוח ומאפשרת לצעירים לזכור את החומר בקלות רבה יותר.

ראינו את התרומה הגדולה שנותנת המוזיקה לילדים. ניתן להאזין למבחר קטעי השמעה של מוזיקה קלאסית לילדים עם מיטב המלחינים הגדולים כמו מוצרט, בטהובן, באך, שוברט ועוד. בימינו קיימות גרסאות המותאמות במיוחד לצעירים.

התחילו עם גיטרה

אם רוצים להכניס את הילדים לעולם המוזיקה, כדאי להתחיל עם גיטרה. גיטרות קלאסיות בסיסיות המותאמות לילדים הן פתרון טוב ממש. באמצעות הגיטרה יכול הילד ללמוד לנגן בידיו הקטנות שירים וגם מנגינות וכך להרחיב את החשיפה המוזיקלית שלו. כך שממאזין פאסיבי הוא הופך לנגן אקטיבי שמדהים ביכולתו את כל בני המשפחה. ללימודי גיטרה יתרונות רבים. היא משפרת את הביטחון העצמי של הילד, מעודדת היווצרות של קשרים חברתיים, משפרת את הביצועים הלימודיים, מלמדת את הילד לשבת בשקט ובסבלנות ומרחיבה את האופקים. כך שאם רוצים לחשוף את הילד למוזיקה בהדרגה, גיטרה היא כלי הנגינה המושלם.

מוצרים לילדים קונים רק אצל מקצוענים

כשם שאת כלי הנגינה לילדים אנחנו רוכשים בחנות מיוחדת המתאימה לכך, הדבר נכון גם למוצרים אחרים דוגמת בקבוקים או סכו"ם. חנות בוטיק לילדים מציעה מגוון רחב של מוצרים איכותיים הכוללים מטרייה לילדים לחורף, שמיכה, משחקי העשרה, מארזים ליולדת, משטחי החתלה ועוד מגוון רחב של מוצרים שיכולים להועיל רבות לתינוק.

כאשר קיימים מוצרים רבים ומגוונים כל כך, חשוב לדעת מה לבחור לתינוק. מומלץ לבחון את המוצרים שיש בבית כדי לראות מה חסר. מעבר לכך, ישנם מארזים איכותיים אשר יתאימו כמתנה ליולדת או לתינוק החדש שהצטרף למשפחה.

עשוי לעניין אותך גם

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …

בחירת ריהוט גן – עצות מפתח וטיפים מנצחים

בחירת ריהוט גן היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעצב את …