חדשות חמות
קרדיט לתמונה Freepik

מה זה מחשוב ענן ואיך הוא משפיע על הגישה למידע ולשירותים

בעשור האחרון מחשוב ענן הפך למבוקש ומקובל בקרב חברות וארגונים רבים. אז מה זה בדיוק מחשוב ענן ואיך הוא משפיע על הגישה למידע ולשירותים? על כך יוסבר בקצרה במאמר הבא.

מה זה מחשוב ענן

מחשוב ענן – Cloud Computing הינם מאגרי אחסון וירטואליים הנמצאים על שרתי מחשב בחוות שרתים מרוחקות, שנעשה בהם שימוש תמורת תשלום בהתאם לנפחי אחסון מבוקשים. לרוב הגישה למידע המאוחסן בשרתים אלו מנוהלת דרך רשת האינטרנט ואינה דורשת  אחסון של מידע במחשבי החברה. בדרך זו ניתן להוציא מידע מבוקש מכל מחשב וטלפון חכם בכל מקום בעולם.

כמו כן, בימנו מחשוב ענן מאפשר לעסקים לשלם עבור שירותי תוכנה שונים עם מערך שלם של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, הנדרשים לשם ניהול כל היבטי העסק, מבלי שהעסק יידרש לרכוש תוכנות ולהתקינן, לבנות תשתיות מתאימות ולתחזק אותן באופן שוטף.

היתרונות של מחשוב ענן לעסקים

הבחירה במחשוב ענן מעניקה לעסקים שורה ארוכה של יתרונות. למשל, מחשוב ענן מספק לעסקים גישה הרבה יותר יעילה ומהירה למידע, נתונים ושירותים מכל מקום בעולם. כמו כן התשלום הינו רק עבור שירותים שנעשה בהם שימוש בפועל, באופן שמייעל את פעילות העסק וחוסך בהוצאות שלו. בנוסף, עם מחשוב ענן פשוט וקל לערוך ניהול משותף של קבצי העסק, באופן המשלב פתרונות תקשורת שונים ומתקדמים. כל זאת לצד ליווי ותמיכה טכנית סביב השעון, עם מענה ופתרונות לכל בעיה וקושי העולים במערכות הניהול של העסק.

כאמור, עובדי החברה יכולים להתחבר למערכות ניהול העסק ותכניהן מכל מקום בעולם, וכך נוצרת סביבת עבודה מתקדמת והיברידית המותאמת לצורכי המאה העשרים ואחת. עוד יתרון מהותי של מחשוב ענן ניכר ביכולתו לספק שטחי אחסון בלתי מוגבלים בנפחם, מבלי שיכבידו על מחשבי העסק, או ידרשו להגדיל את כמות המחשבים בעסק, וללא צורך בהקמת שרת לפרטי לעסק. כל זאת לצד נגישות גבוהה למידע שמגיע במהירות רבה. כמו כן, מחשוב ענן מספק גיבוי מעולה למידע ונתוני הארגון, לצד היותו מאופיין ברמות אבטחת מידע גבוהות במיוחד.

בחירה נכונה של ספק שירותי מחשוב בענן

עבור שירותי מחשוב ענן לעסקים חשוב לבחור ספק מוכר בתחום התקשורת, גדול ואמין, שיכול לספק מענה לכל צורכי החברה ובכל רמת אבטחת מידע נדרשת. כמו כן, כדאי להשוות בין הצעות של מספר ספקים מומלצים ולבחור בחבילה המתאימה והמשתלמת ביותר עבורכם.

קרדיט לתמונה Freepik

 

עשוי לעניין אותך גם

אבטחת מידע ופרטיות בעידן הדיגיטלי

  העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים, ביניהם גם אתגרים חדשים בתחום אבטחת המידע והפרטיות. …

בחירת ריהוט גן – עצות מפתח וטיפים מנצחים

בחירת ריהוט גן היא ללא כל ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שנעשה כאשר נעצב את …