חדשות חמות
קרדיט לתמונה Freepik

מדריך מקיף למשפחות: כך תפיקו את המיטב מהרפורמה במשק החשמל

 

רפורמת החשמל מעניקה למשפחות ברחבי הארץ אפשרות לחסוך באופן משמעותי בצריכת החשמל הביתי שלהן, עם תעריף המפחית עשרות שקלים בחודש ומאות שקלים בשנה. הרפורמה מספקת מענה ללקוחות פרטיים וניתן לממש אותה עם חברות פרטיות בתהליך מהיר ופשוט ליישום, ללא מחויבות.

משמעות רפורמת החשמל ללקוחות פרטיים

בשנת 2022 יצאה לדרך רפורמת החשמל ללקוחות פרטיים. בשנה זו רשות החשמל אפשרה לבתי אב לקבל חשמל מספקים פרטיים, לרבות כאלו שלא מייצרים חשמל בעצמם, הנדרשים בהוצאת רישיון מיוחד של ספק ללא אמצעי ייצור. שינוי זה באספקת החשמל מאפשר למשפחות לרכוש חשמל במגוון חבילות ומסלולים עבור מחירי חשמל מוזלים ומשתלמים במיוחד. כל זאת לצד העובדה, שחברת החשמל ממשיכה להיות אחראית על תשתיות החשמל ולתת מענה לכל בעיה ותקלה במערכות החשמל כמו מקודם, ללא קשר ממי המשפחה מקבלת את החשמל הביתי שלה.

בכדי לזכות בהטבות הרבות שרפורמת החשמל מעניקה, ולקבל חשמל במסלול אישי דרך ספק פרטי, כל שיש לעשות הוא להזמין מונה חכם המשדר מרחוק את נתוני צריכת החשמל. ניתן להמתין להתקנת המונה בחינם דרך חברת החשמל במסגרת הפריסה הארצית שלה. בנוסף, משפחה שלא רוצה לחכות יכולה להזמין מונה חכם דרך חברת חשמל בעלות חד פעמית של מאתיים שישים ₪ בלבד, שאותם משלמים דרך חשבון החשמל הבא. את ההתקנה של המונה חברת החשמל מחויבת לבצע תוך שישים יום.

הפקת המיטב מרפורמת החשמל

משפחות שעוברות לספק חשמל פרטי יכולות לנהל את צריכת החשמל שלהן באופן הרבה יותר משתלם וחסכוני. בתור התחלה, שלא כמו חברת החשמל הממשלתית, שיש לה תעריפי חשמל קבועים, חברות פרטיות יכולות לספק חשמל עם מחירים מוזלים ועם הנחות אטרקטיביות.

ההנחות לחשמל מסופקות במסלולים שונים, עם שעות שונות שבהן עלות החשמל מוזלת. ממסלולים אלו כל משפחה יכולה לבחור במה שמתאים לה, עם שעות צריכה מוזלות החופפות לשעות שבהן היא מבלה בבית וצורכת יותר חשמל.

כך למשל, משפחות עובדות יכולות לבחור במסלול המוזיל את עלות החשמל משעות אחר הצהרים עד הערב, כאשר הנחה גדלה בשנה השנייה והשלישית. במקרה הזה, השעות המוזלות הן הזמן הכדאי ביותר להפעלת מכשירי חשמל שונים בבית, כמו מכונת כביסה ומייבש, דוד חשמלי, תנור אפייה וכו'.

וזה עוד לא הכול. החברות הפרטיות מציעות למשפחות עסקאות משולבות משתלמות במיוחד, כגון תשלום מוזל עבור צריכת חשמל וגז ביחד. בנוסף, הצטרפות לספקית פרטית שמגיעה מעולם האנרגיה מספקת למשפחה כתובת מקצועית להתייעץ עימה בבחירה של המסלול המשתלם ביותר.

עשוי לעניין אותך גם

כתיבת תוכן באנגלית לעסקים שרוצים לצמוח לשוק הגלובלי

בישראל פועלת כ-12 אלף חברות הייטק אשר מייצגות במידה רבה את רוח הנחישות, היצירתיות והנכונות …

איך עוברים את התקופה הקשה ונמנעים מפשיטת רגל

התקופה הקשה שעוברת על המשק, משפיעה על אנשים רבים, ומה שבטוח – כדאי לעשות הכל …